23. 9. 2011

Tiskové prohlášení generálního ředitele České televize Petra Dvořáka

Tiskové prohlášení generálního ředitele
České televize Petra Dvořáka
Prohlašuji, že jsem nebyl nikdy formálně přijat za člena KSČ. Informace o členské kartě a údajném datu vstupu do KSČ dne 20. 9. 1989 jsem se dozvěděl poprvé včera 22. 9. 2011 od novinářů Lidových novin a novináře časopisu Týden. Svou kandidaturu na člena KSČ jsem nikdy nezastíral. Otevřeně jsem ji na dotaz médii již v roce 2007 potvrdil a jasně jsem tento svůj krok označil jako chybu. Tento krok jsem udělal proto, abych mohl v roce 1987 absolvovat šestiměsíční odbornou vysokoškolskou stáž v Brazílii na univerzitě v Porto Alegre. V době údajného vstupu do KSČ, tj. v září 1989, jsem byl v přijímači základní vojenské služby, a o ukončení kandidatury jsem požádal několik dní po 17. listopadu 1989. Ani večer po zvolení generálním ředitelem ČT v pořadu Události komentáře, ani nikdy jindy, jsem neměl a nemám žádný důvod veřejně lhát o svém vztahu ke KSČ.
Petr Dvořák , generální ředitel ČT