22. 11. 2011

Kto pôjde odpočí /ú/vať 9 ? Alebo každý každého

Kto pôjde odpočí /ú/vať 9 ?
Alebo každý každého
Minister obrany Ľubomír Galko (SaS) je šokovaný, že riaditeľ televízie TA3 Michal Gučík nahral ich vzájomný súkromný telefonický rozhovor a zverejnil ho na dnešnej tlačovej konferencii. Minister to povedal novinárom pred zasadnutím brannobezpečnostného výboru NR SR, na ktorom bude poslancom vysvetľovať kauzu odpočúvania troch novinárov denníka Pravda a Michala Gučíka Vojenským obranným spravodajstvom (VOS). "Teraz som sa dozvedel, že riaditeľ TA3 Gučík nahral náš súkromný telefonický rozhovor a pustil ho do obehu. Ja som mal včera viacero telefonátov s pánom Gučíkom, kde som rozprával osobné veci, rozprával som sa s ním o mojej chorej starej matke, riešili sme ďalšie spoločné záležitosti," povedal Galko, podľa ktorého ho šéf spravodajskej televízie neupozornil, že si to nahráva a povedal, že volá ako priateľ. Ku Gučíkovi sa Galko v telefonáte podľa vlastných slov choval veľmi priateľsky a z ľudského hľadiska sa mu zaručil, že urobí všetko preto, aby kauza odpočúvania bola vyšetrená a vinníci potrestaní. "Pýtam sa, čo urobí riaditeľ televízie v prípade, že sa ukáže, že nelegálne nahral a zverejnil súkromný telefonický rozhovor medzi ním a členom vlády? Pán Gučík touto minútou u mňa ako človek ľudsky skončil. Neviem, čo si mám o tom myslieť," vyhlásil minister. Zároveň pripomenul kauzu, keď niekto natočil jeho vládnu limuzínu na diaľnici z Trenčína do Bratislavy, ako porušuje dovolenú rýchlosť. "Neviem, čo si mám myslieť o situácii, keď auto, v ktorom som sedel pravdepodobne ja, išlo z Trenčína pomerne veľkou rýchlosťou, bolo nahraté a videonahrávka sa potom zjavila práve v televízii, ktorú riadi pán Gučík. Pre mňa sú to informácie, na ktoré potrebujem určitý čas, aby som ich strávil," dodal Galko. Gučík dnes na tlačovej konferencii pustil záznam telefonátu s ministrom, kde mu Galko vysvetľoval, že sám zisťuje, čo sa v kauze deje. Minister celú vec v telefonáte označil za špinavú politickú hru a ubezpečil Gučíka, že proti nemu nič neorganizuje. "Ospravedlňujem sa, že som si to nahral, ale aby som si to pamätal," odôvodnil Gučík.

Copyright © TASR 2011