DALITO!

17. 12. 2011

TO JE TV !

TO JE TV !

Zomrela Lucy Gordon

Zomrela Lucy Gordon

Sľubná mladá britská herečka, ktorá pracovala po boku Heath Ledgera a Audrey Tautou a ktorej najnovší film mal byť premietaný na festivale v Cannes bola dnes nájdená mŕtva vo svojom byte v Paríži potom, čo údajne spáchala samovraždu. Lucy Gordon našli visieť zo stropu Policajný hovorca uviedol, že bola nariadená pitva, ktorá má určiť príčinu smrti. Herečka sa objavil vo filmoch, vrátane tretieho dielu Spidermana, v romantickej komédii Ruské bábiky, v ktorom si zahrala s Audrey Tautou. Lucy Gordon hrala rolu herečky Jane Birkin v nadchádzajúcom životopisnom filme Serge Gainsbourg. Začínala vo veku 14 rokov ako modelka a v roku 2001 vo filme Parfum. O rok neskôr si zahrala v historickej dráme Štyri pierka spolu s Ledgerom.
Zdroj : The Independent

Legendy lákali, ale menej

Legendy lákali, ale menej

Legendy popu Jednotka - 16.12.2011: 265 tisíc divákov,

5,6 % sledovanosť, 13,7 % podiel

16. 12. 2011

Zomrel Michal Zelenka

Zomrel Michal Zelenka
Po ťažkej chorobe zomrel dlhoročný prezident Asociácie prevádzkovateľov súkromného vysielania (APSV) Michal Zelenka. Informoval o tom server MediaGuru.cz. APSV združuje prevádzkovateľov súkromných rádií v Českej republike a je zároveň samoregulátorom rozhlasového trhu. Zelenka túto organizáciu viedol od jej vzniku v roku 1992.
Foto : Digizone.cz

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Zakladateľa novín Černovik, ktorý sa zaoberal vyšetrovaním vládnej korupcie, zastrelili vo štvrtok krátko pred polnocou v Dagestane. Informovalo o tom dnes miestne ministerstvo vnútra. Gadžimurada Kamalova zastrelili v dagestanskom hlavnom meste Machačkala vo chvíli, keď vychádzal zo sídla týždenníka. Polícia uviedla, že dostal dovedna deväť rán a zraneniam podľahol na ceste do nemocnice. Výbor na ochranu novinárov (VON) so sídlom v New Yorku v reakcii na zastrelenie Kamalova uviedol, že noviny Černovik, známe písaním o korupcii v miestnej administratívne, boli "pravidelne prenasledované za svoju prácu". "Zabitie Gadžimurada Kamalova je veľká strata pre nezávislú žurnalistiku na Severnom Kaukaze, najnebezpečnejšom mieste pre novinárov v Rusku," uviedla organizácia vo vyhlásení. Prevažne moslimský Dagestan je sužovaný násilím už od separatistických vojen v susednom Čečensku v 90. rokoch, ako aj bojmi o politickú a obchodnú moc, pripomenula agentúra Reuters. V Rusku je od roku 2000 až 19 nevyriešených vrážd novinárov vrátane prípadu kritičky Kremľa, žurnalistky Anny Politkovskej, uviedol VON.
Organizácia pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe (OBSE) odsúdila dnes vraždu zakladateľa periodika Černovik Gadžimurada Kamalova pochádzajúceho z ruského Dagestanu. Znepokojenie nad hrdelným zločinom, ktorého obeťou sa stal žurnalista týždenníka známeho investigatívnym spravodajstvom, vyjadrila vo Viedni predstaviteľka OBSE pre slobodu médií Dunja Mijatovičová. Súčasne vyzvala kompetentné úrady, aby sa postarali o bezpečnosť všetkých zamestnancov médií v regióne, informovala rakúska agentúra APA. Gadžimurada Kamalova zastrelili vo štvrtok krátko pred polnocou v dagestanskom hlavnom meste Machačkala vo chvíli, keď vychádzal zo sídla týždenníka. Polícia uviedla, že dostal dovedna deväť rán a zraneniam podľahol pri prevoze do nemocnice. Výbor na ochranu novinárov (VON) so sídlom v New Yorku v reakcii na tento zločin uviedol, že týždenník Černovik, často píšuci o korupcii v miestnej administratívne, bol "pravidelne prenasledovaný za svoju prácu". Zabitie Gadžimurada Kamalova označil za "veľkú stratu pre nezávislú žurnalistiku na severnom Kaukaze, najnebezpečnejšom mieste pre novinárov v Rusku".
Copyright © TASR 2011

MIRO !

MIRO !
Uznesenie č. 95/2011: Rada RTVS v zmysle § 8 ods. 1 písm. h) zákona č. 532/2010 Z. z. o RTVS schvaľuje návrh rozpočtu RTVS vrátane programového konceptu na rok 2012 v predloženom znení s nasledujúcimi záväznými ukazovateľmi: Bežné výdavky roku 2012 vo výške 88 381 726 € Kapitálové výdavky vo výške 15 250 000 € Celkový prebytok 2 673 887 € Za: 5 / M. Antol, D. Hushegyiová, I. Nagy, V. Slovák, V. Talian / Proti: 0 Zdržal sa: 1 / M. Kollár / - Dôvod Neprítomní: 2 / M. Jesenko, M. Kabát

PRIESKUM PRE RTVS

PRIESKUM PRE RTVS
Na základe posledného prieskumu verejnej mienky agentúry Focus by si v parlamente medzi sebou podelilo kreslá sedem politických subjektov. Do Národnej rady (NR) SR by sa dostalo aj desať zástupcov z kandidátky Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti. Pokiaľ v novembrovom prieskume im dôverovali necelé tri percentá ľudí, aktuálne to je 5,8 percenta. Voľby by vyhral Smer-SD so 43,9 percentami. To by mu stačilo na 74 poslaneckých mandátov. Oproti novembru si pohoršil o 1,3 percenta. Po 17 kresiel by mali SDKÚ-DS (10,2 %) a KDH (10 %). Nasleduje Most-Híd, ktorému by 8,3 percenta vynieslo 14 kresiel. Oproti minulému mesiacu je to zlepšenie o 1,3 percenta. Brány parlamentu by prekročila aj SaS a SNS. Majú rovnakú podporu ľudí, a to 5,6 percenta. Pre liberálov to znamená prepad o takmer dve percentá. Oba subjekty by v zákonodarnom zbore zastupovalo po deväť politikov. Agentúra Focus uskutočnila prieskum pre Rozhlas a televíziu Slovenska v dňoch 29. novembra až 6. decembra. Otázku, komu by dali svoj hlas, keby sa parlamentné voľby konali tento víkend, položili 1048 respondentom nad 18 rokov. K urnám by sa nedostavilo 14,9 percenta opýtaných a 22,2 percenta nevedelo alebo nechcelo povedať, komu dajú svoj hlas. TASR informoval Martin Slosiarik z agentúry Focus.

Copyright © TASR 2011

Zomrel Christopher Hitchens

Zomrel Christopher Hitchens

Americko-britský filozof, spisovateľ, novinár a vzdelanec Christopher Hitchens zomrel po dlhom, verejnom boji s rakovinou vo veku 62 rokov. Nezabudnuteľným sa stal aj vďaka svojmu bestselleru - manifestu pre ateistov s názvom God is Not Great (Boh nie je veľký). Hitchensovo úmrtie oznámilo dnes vo vyhlásení americké vydavateľstvo časopisov Condé Nast, ktoré vydáva aj magazín Vanity Fair. Vo vyhlásení sa uvádzalo, že Hitchens zomrel vo štvrtok v neskorých večerných hodinách na zápal pľúc - komplikáciu, ktorá súvisela s jeho rakovinou pažeráka. Bol známy svojím radikálnym humanizmom a nezávislosťou. V júni 2010 oznámil, že sa lieči na rakovinu pažeráka. Bol plodným autorom, známym esejami v časopisoch Vanity Fair a Slate. Ateista vo svojom diele God is Not Great rozoberá zhubnú silu náboženstva vo svete. "Boh nás nestvoril. To my sme stvorili jeho," napísal autor. Hitchens veril v pluralizmus, rasovú spravodlivosť a slobodu prejavu, bol fanúšikom veľkomiest a výtvarného umenia.

Copyright © TASR 2011

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„ Tieto presuny zbraní ma nezaujímali a nezaujímajú. Daný podnik má s ministerstvom obrany súvis iba v tom, že jeho 100-percentným vlastníkom je štát. „ Ľubomír Galko

„ Človek sa riadi svojím svedomím a opica nízkymi pudmi. Keď sa pozrieme na hlasovanie o rozpočte, kde sme si my dali podmienku, že ak si politické strany siahnu na vlastné peniaze, sme ochotní rozpočet podporiť, celé to dopadlo tak, že poslanci, ktorí v týchto stranách sú, sa zhodli, že nie, že radšej sa dohodne čert s diablom a spoločne podporia niečo, s čím nesúhlasia, len aby sa nemuseli vzdať peňazí v straníckej kase. Pripomenulo nám to správanie opíc v súlade so svojimi pudmi. Na každý stôl sme odovzdali po jednom banáne, pretože je to potrava pre opice a tiež preto, že je zahnutý a pre boľševikov to pripomína kosák. Boli sme radi, že sa toho niektorí chopili a ešte si vypýtali dupľu." Igor Matovič

„ Julia Schneider je prirodzene štíhla slečna, ktorá má veľmi vyšportovanú postavu, druhá bola naša modelka z Elite Prague Lenka Hanaková, ktorá má tiež veľmi peknú postavu a nie je vychudnutá.“ Saša Jány

„ My sme vždy dávali zlaté odznaky, prvýkrát sme chceli dať na sneme odznaky platinové, len žiaľ, všetku platinu nám niekto ukradol. „ Robert Fico

„ Smer-SD pôjde do vlády podľa predsedu SNS s hocikým, aj s čertom, aj s Maďarmi. „My sme už dávno vedeli, že uvažujú o koalícii s KDH a Most-Híd. Teraz ukázal Smer-SD pravú tvár, aká je jeho národná politika ." Ján Slota

"Fico nechce, aby vládlo klbko hadov, chce aby vládol len jeden had. Ani Mečiar by si nedovolil takto manipulovať s inštitúciami a verejnou mienkou. „ Anton Danko

"Pani premiérka bude reagovať, len keď sa dobre vyspí." Ľubica Pilzová, riaditeľka Tlačového a informačného odboru ÚV SR

„Chcel som byť originálny, a keďže muž v mojom veku považuje za sexi nápoj koňak, chcel som kúpiť nejaký vo veku Tiny. Avšak také mladé koňaky nepredávajú, preto ostávam pri šampanskom. Mám tam dve pesničky, ktoré ma zaujali, ale hlavne tá posledná, ktorá má zhodou okolností rovnaký názov ako celý album a to je S.E.X.Y..“ Robert Fico

„Nevyprovokuješ ma, môj zlatý." Vladimír Weiss na otázky redaktora HN.

ČO BUDÚ STÁŤ ĎAĽŠIE OBALY ?

ČO BUDÚ STÁŤ ĎAĽŠIE OBALY ?

15. 12. 2011

Aj slzu som uronil

Aj slzu som uronil
Aké dojímavé bolo sledovať besiedku moderátora a podpredsedu predstavenstva W PRESS a.s , zmluvného partnera RTVS a režiséra relácie, snímaného synom režiséra relácie. O slobode. O tvorivej slobode. A o kvalite bez politického pozadia a tlakov. Aj slzu som uronil.

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

SLOVAK MEDIA LAW NEWS
Okresný súd Trenčín v trestnej veci proti obžalovanej Jane Teleki, pre trestný čin ohovárania podľa § 206 ods. 1, ods. 2 Tr. zákona účinného do 01.01.2006 a iné, samosudcom JUDr. Michalom Antalom na hlavnom pojednávaní konanom v Trenčíne dňa 7. novembra 2011 podľa § 223 odsek 1 Tr. poriadku s poukazom na § 11 odsek 1 písmeno e/ Tr. poriadku per analogiam a s poukazom na článok 4 Protokolu č. 7 K Dohovoru Rady Európy o ochrane ľudských práv a základných slobôd sa z a s t a v i l trestné stíhanie proti obžalovanej Jane Teleki,.....vzhľadom na už právoplatne skončené konanie o žalovaných skutkoch vo veci priestupku podľa § 49 odsek 1 písmeno d/ Zákona č. 372/1990 Zb. v znení neskorších predpisov Okresným úradom v Považskej Bystrici, Odboru všeobecnej vnútornej správy pod č. A00/004325 ... z 15.12.1999.
Citácie z rozsudku...
...Článok 4 Protokolu 7 k Dohovoru Rady Európy o ochrane ľudských práv a základných slobôd, ktorého zmluvnou stranou je i Slovenská republika, a je ním aj právne viazaná, upravuje právo nebyť opakovane súdený alebo trestaný. V uvedenom článku protokolu je upravená zásada trestného práva ne (non) bis in idem (nie dvakrát o tom istom). ...Podľa čl. 4 ods. 1 Protokolu 7 nikoho nemožno stíhať alebo potrestať v trestnom konaní podliehajúcom právomoci toho istého štátu za trestný čin, za ktorý už bol oslobodený alebo odsúdený konečným rozsudkom podľa zákona a trestného poriadku tohto štátu. Pojmy uvedené v medzinárodných dohovoroch nemožno prekladať doslovne a priraďovať im význam pojmov trestného práva v slovenskom jazyku bez zohľadnenia ich autonómneho významu. Pojem trestný čin (angl. an offence) v tomto prípade nezahŕňa iba trestný čin tak, ako ho definuje trestný zákon, ale rozumie sa ním aj priestupok, prípadne iný správny delikt. ...Slovenský právny poriadok vylučuje dvojaké stíhanie a potrestanie v priestupkovom konaní, ak už bolo o tom istom skutku právoplatne rozhodnuté v priestupkovom konaní alebo trestnom konaní. ...Ústavná záruka zásady ne bis in idem je oproti úprave v Tr. poriadku ešte užšia, keď v čl. 50 ods. 5 Ústavy zakazuje len znovu trestne stíhať osobu za čin, za ktorý bola právoplatne odsúdená alebo oslobodená spod obžaloby. ...Zohľadnením všetkých uvedených skutočností mal súd napokon za to, že by ďalším pokračovaním trestného stíhania proti obžalovanej mohli byť teda porušené práva obžalovanej v zmysle zásady ne bis in idem vyjadrenej v čl. 4 Protokolu 7 k Dohovoru Rady Európy o ochrane ľudských práv a základných slobôd. Vzhľadom na uvedené preto súd rozhodol tak, ako je uvedené vo výrokovej časti tohto uznesenia.

Copyright © TASR 2011

Pravdoklamári 34 ?

Pravdoklamári 34 ?

Reakcia Kancelárie predsedu vlády SR na článok v denníku Pravda zo štvrtka 15. decembra 2011

Potreba vydania nariadenia vlády, ktoré má ustanoviť zoznam obcí v jazykoch menšín, vyplýva zo znenia novelizovaného zákona o používaní jazykov národnostných menšín. Novela tohto zákona 1. júlom 2011 zrušila tzv. tabuľový zákon, ktorý dovtedy upravoval zoznam označení obcí v jazykoch menšín, a ustanovila, že tento zoznam má byť vydaný v nariadení vlády. O žiadnom násilnom premenúvaní nemožno hovoriť, keďže išlo o naplnenie úlohy vlády SR vyplývajúcej zo zákona. Čo sa týka autorkinho tvrdenia, podľa ktorého "k názvom z čias horthyovskej okupácie južného Slovenska by sa mali podľa vicepremiéra Rudolfa Chmela vrátiť niektoré obce s väčšinovým maďarským obyvateľstvom", takéto tvrdenie vôbec nezodpovedá pravde. Zoznam, ktorý bol predložený na rokovanie vlády 14. decembra 2011, bol výsledkom práce odbornej pracovnej skupiny a komunikácie s príslušnými samosprávami, ako sa to uvádza aj v dôvodovej správe k materiálu. Následne do materiálu boli zapracované aj niektoré pripomienky príslušných subjektov. V prípade obcí Eperjes (Jahodná), Kosút (Košúty), Visnyó (Višňové), Radnót (Radnovce), Lipóc (Lipovec) a ešte ďalších 17, boli ponechané doterajšie názvy. Takto vytvorený zoznam je výsledkom širokého konsenzu a nemožno ho spájať s určitými historickými obdobiami. Rozpory k materiálu trvajú len s Ministerstvom vnútra SR a Ministerstvom kultúry SR.

RADA RTVS UPDATED

RADA RTVS UPDATED

Rada Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) prerokovala na dnešnom zasadnutí upravené návrhy dodatkov k Zmluve o obsahoch, cieľoch a zabezpečení služieb verejnosti v oblasti rozhlasového a televízneho vysielania na rok 2012, tzv. zmluvy so štátom pre organizačné zložky STV a SRo a odporučila generálnej riaditeľke ich predloženie na podpis na Ministerstvo kultúry SR. Dodatok na rok 2012 pre organizačnú zložku STV predpokladá finančný objem vo výške 10 miliónov eur, čo predstavuje 851 hodín vysielania a 14 percent z celkového objemu premiérových programov na dvoch programových službách Jednotka a Dvojka. Dodatok na rok 2012 pre SRo predpokladá štyri milióny eur, z toho jeden milión pre vysielanie RSI (Radio Slovakia International). Suma tri milióny eur predpokladá vysielanie 6077 hodín, ktoré predstavujú 15 percent z plánovaného terestriálneho vysielania na šiestich rozhlasových službách, sú nimi Rádio Slovensko, Rádio Regina, Rádio Devín, Rádio_FM, Rádio Patria a Radio Slovakia International. „Zmluvu so štátom a dodatok na rok 2012 vnímame ako integrálnu súčasť nášho programového rozpočtu a jej podmnožinu, to znamená že z nej financujeme veci, ktoré sú aj vo vlastnej výrobe. Podstatnú časť – 90 percent - presúvame do interného prostredia na výrobu programov a zvyšok riešime formou koprodukčných spoluprác. Za priority sme považovali programy, ktoré napĺňajú zmysel vo verejnom záujme a rovnako pri koprodukciách programy, ktoré podporil Audiovizuálny fond. Z konkrétneho obsahu by sa dalo vyzdvihnúť množstvo dokumentov – Slovenské kino, Slovenské sídlisko – a rovnako sa dá vyzdvihnúť zámer realizovať dva hrané pôvodné seriály, pričom jeden uvažujeme ako koprodukčný a druhý by sme radi vyrobili na základe externého námetu sami,“ uviedol pre TASR riaditeľ programu STV Andrej Miklánek.

Príjmy vo výške 106.773.490 eur a výdavky vo výške 104.099.603 eur predpokladá návrh rozpočtu Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) na rok 2012. Predkladaný plán príjmov a výdavkov vykazuje prebytok vo výške 2.673.887 eur. Ide o plánované finančné prostriedky, ktoré by mala mať RTVS na svojich bankových účtoch a pokladniciach k 31.12.2012 a zároveň budú k danému termínu splatené všetky relevantné záväzky po lehote splatnosti (nezahrňuje však rizikové záväzky v dôsledku súdnych sporov). V predkladanom návrhu rozpočtu na rok 2012, ktorý manažment predložil na dnešnom zasadnutí Rady RTVS, plánuje výrazný nárast kapitálových výdavkov v dôsledku nevyhnutnej obnovy zastaraných technologických reťazcov a potreby stavebných úprav v dôsledku postupného sťahovania do jedného sídla v Banskej Bystrici, Košiciach, ako aj v Bratislave. Ide o investície, ktorých efekt sa prejaví v budúcnosti. V súvislosti s obnovou technologických reťazcov bude RTVS môcť vyrábať rozhlasové a televízne programy kvalitnejšie a hospodárnejšie. V súvislosti so sťahovaním RTVS dôjde k zníženiu výdavkov na správu a ochranu budov a zároveň RTVS získa ďalší doplnkový príjem pri predaji majetku. Rozpočet príjmov a výdavkov RTVS na rok 2012 je oproti rozpočtu na rok 2011 z hľadiska výroby a vysielania naďalej mierne reštriktívny a šetriaci, avšak z hľadiska investícií vysoko progresívny z dôvodu sanácie predchádzajúceho dlhodobého investičného dlhu. Z hľadiska riadenia je ešte stále krízový vzhľadom na niektoré riziká, medzi nimi neistota v príjmových položkách, konkrétne príjmy z úhrad za služby verejnosti. V žiadnom prípade ho nemožno považovať za rozvojový. Inštitúcia sa naďalej nachádza v procese reštrukturalizácie, reorganizácie a postupného ozdravovania všetkých procesov tvorby, výroby a vysielania rozhlasových a televíznych programov.

Copyright © TASR 2011

Absolútne neočakávané !

Absolútne neočakávané !
Víťazom výberového konania na frekvencie pre 4. multiplex je spoločnosť Towercom. Vyplýva to zo správy o priebehu a výsledku výberového konania, ktorú výberová komisia odovzdala Telekomunikačnému úradu (TÚ) SR. TASR o tom informoval tlačový hovorca TÚ SR Roman Vavro. "Telekomunikačný úrad vydá víťazovi povolenia, ktorými mu pridelí frekvencie," priblížil Vavro. Do povolení budú podľa neho premietnuté záväzky, ktoré víťaz uviedol vo svojej ponuke. "Právoplatné povolenia zverejníme na internete," doplnil Vavro. Telekomunikačný úrad má zároveň podľa neho stále názor, že zákon o digitálnom vysielaní je potrebné novelizovať. "Zákon by nemal určovať kritériá výberového konania, ale mal by ich stanovovať TÚ SR, podobne ako je to v prípade frekvencií pre telekomunikačných operátorov," vysvetlil Vavro. Zákonom stanovené kritériá sú podľa neho historicky prekonané, môžu znevýhodňovať a odrádzať nových záujemcov o frekvencie pre DVB-T a DVB-T2. Ponuky uchádzačov vyhodnotila päťčlenná výberová komisia, ktorej členov podľa zákona vymenoval predseda TÚ SR. Víťazom výberového konania na frekvencie pre 4. multiplex je spoločnosť Towercom. Vyplýva to zo správy o priebehu a výsledku výberového konania, ktorú výberová komisia odovzdala Telekomunikačnému úradu (TÚ) SR. TASR o tom informoval tlačový hovorca TÚ SR Roman Vavro. "Telekomunikačný úrad vydá víťazovi povolenia, ktorými mu pridelí frekvencie," priblížil Vavro. Do povolení budú podľa neho premietnuté záväzky, ktoré víťaz uviedol vo svojej ponuke. "Právoplatné povolenia zverejníme na internete," doplnil Vavro. Telekomunikačný úrad má zároveň podľa neho stále názor, že zákon o digitálnom vysielaní je potrebné novelizovať. "Zákon by nemal určovať kritériá výberového konania, ale mal by ich stanovovať TÚ SR, podobne ako je to v prípade frekvencií pre telekomunikačných operátorov," vysvetlil Vavro. Zákonom stanovené kritériá sú podľa neho historicky prekonané, môžu znevýhodňovať a odrádzať nových záujemcov o frekvencie pre DVB-T a DVB-T2. Ponuky uchádzačov vyhodnotila päťčlenná výberová komisia, ktorej členov podľa zákona vymenoval predseda TÚ SR. Copyright © TASR 2011

Zomrel Milan Vavro

Zomrel Milan Vavro
Vo Vyšných Hágoch zomrel 9. decembra po krátkej chorobe vo veku 78 rokov slovenský maliar, grafik, portrétista, ilustrátor a karikaturista, dlhoročný redaktor humoristicko-satirického časopisu Roháč Milan Vavro. Pohreb zosnulého bude v piatok 16. decembra o 11.00 h v bratislavskom krematóriu. TASR pri tejto príležitosti prináša jeho profil. Milan Vavro sa narodil 21. septembra 1933 v Bratislave. V rokoch 1950–1954 študoval na Vyššej škole umeleckého priemyslu v Bratislave u profesora Teodora Lugsa, v rokoch 1982-1985 absolvoval nadstavbové štúdium na bratislavskej Filozofickej fakulte Univerzity Komenského (UK). Svoju výtvarnú dráhu odštartoval v roku 1949 ako karikaturista, keď začal v časopise Roháč uverejňovať svoje práce. Veľmi skoro sa však venoval aj iným oblastiam tvorby, najmä animovanému filmu, plagátu a voľnej maľbe. Tridsaťštyri rokov bol vedúcim výtvarného oddelenia Roháča, kreslil doň 41 rokov. Po roku 1989 sa venoval prevažne politickej karikatúre na stránkach denníka Slovenská republika a Nový deň, týždenníka Extra, mesačníka Extra plus a ďalších periodík. V 90. rokoch 20. storočia krátko pôsobil ako kreatívny riaditeľ štúdia animovanej tvorby v Luxembursku. Výtvarník je autorom krátkometrážnych animovaných filmov pre deti (Valibuk, Ceruzkine príbehy a iné). V ostatných vyše dvoch desaťročiach sa najviac sústreďoval na komornú maliarsku tvorbu, v ktorej využíval spontánnu kresliarsku pohotovosť, ale dôraz kládol i na maliarske kvality a na využitie možností, ktoré mu ponúkal nitrolak a príbuzné avantgardné techniky. Na svojom konte má asi 340 domácich a medzinárodných výstav, za tvorbu v oblasti karikatúry, voľnej tvorby, animovaného filmu a úžitkovej grafiky bol mnohokrát ocenený u nás i v zahraničí. V roku 1967 získal 1. cenu Zväzu slovenských výtvarných umelcov za najlepší plagát roka, v roku 1974 mu v Argentíne udelili Cenu Grand Prix za plagát, v roku 1983 dostal v ruskej metropole Moskva Zlatú medailu za karikatúru, v roku 1984 mu udelili Čestné uznanie ZNZ Bratislava, o rok neskôr bol v Novom Meste nad Váhom ocenený Zlatým ostňom za karikatúru, o ďalší rok sa stal majiteľom Ceny Grand Prix za karikatúru, ktorú si prevzal v bývalej Juhoslávii. V roku 1988 dostal Cenu ministra kultúry SSR, Čestné uznanie za karikatúru ZNZ Praha a Plaketu za karikatúru v Brazílii. V roku 1989 získal v Juhoslávii ďalšiu Cenu Grand Prix a Cenu Júliusa Fučíka za karikatúru ZNZ Praha. V roku 1992 ho v Turecku odmenili Cenou Ankara, v roku 1998 bol ocenený Poctou ministra kultúry. V posledných rokoch žil vo Viničnom pri Bratislave, kde mal aj ateliér.
Copyright © TASR 2011

Utekajme, už idú voľby !

Utekajme, už idú voľby !
RTVS urýchľuje predaj budovy STV v Banskej Bystrici, V budove Slovenského rozhlasu sídli aj spoločnosť Vertical Banská Bystrica, ktorá mala pôvodne vypratať povodne priestory do konca marca 2012, dnes je však situácia iná a firma dostala príkaz vypratať priestory do konca roka aj za cenu porušenia zmluvy . Druhou vecou je , že do budovy Slovenského rozhlasu sa nezmestí televízne štúdio a už vôbec nehovoriac o stavebnej predpríprave pre moderné televízne štúdio v budove STV.
Holt, marec sa blíži a možno ani Radu RTVS na to nepotrebujú. Veď čo by sa vlastne komu stalo, však ?

Mission: Impossible 4 – Ghost Protocol

Mission: Impossible 4 – Ghost Protocol

14. 12. 2011

GOOSE NEWS

GOOSE NEWS
Podľa našich neoverených informácii z Vojenského obranného spravodajstva by v najbližších dňoch v RTVS mali opustiť vedúce posty Ing. Peter Ondro, riaditeľ sekcie ekonomiky, neskôr aj Mgr. Matisová Michaela, riaditeľka sekcia výroby a Ing. Ľubor Košút, executive director MEDIA RTVS. Mgr. Miklánek Andrej, riaditeľ sekcie programu zatiaľ zostáva. Možno. V RTVS nikto nevie, kedy nastal jeho čas.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Ukrajinský súd zamietol dnes obvinenie proti bývalému prezidentovi Leonidovi Kučmovi, údajne zapletenému do vraždy opozičného novinára Georgija Gongadzeho z roku 2000. Súd rozhodol, že tajné magnetofónové nahrávky, ktoré mali exprezidenta usvedčovať zločinu, nie sú prípustným dôkazom. Ukrajinská generálna prokuratúra začala v marci vyšetrovanie Kučmu - prezidenta nezávislej Ukrajiny v rokoch 1994-2005 - pre podozrenie z účasti na vražde Gongadzeho, jedného z najostrejších verejných kritikov Kučmu. Vražda obľúbeného novinára, ktorý bol známy z televíznych diskusných relácií, sa stala priam symbolom pre zvrátený a násilný režim v postsovietskej Ukrajine za vlády Kučmu. Smrť žurnalistu vyústila až do pouličných zrážok v Kyjeve medzi protestujúcimi a poriadkovou políciou. Kyjevský súd však dnes vyhlásil trestné stíhanie prokuratúry za neoprávnené. Prokuratúra tvrdila, že došlo k zneužitiu prezidentského úradu a výsledkom bolo zabitie novinára. Informácie priniesli ukrajinské tlačové agentúry. Kučma (73) poprel akúkoľvek rolu v ohavnej vražde 31-ročného novinára, ktorého telo bez hlavy sa našlo v lese poldruha mesiaca po jeho únose v roku 2000. Zo smutnej vraždy sa stal najznámejší trestný prípad postsovietskej Ukrajiny a zlomový bod Kučmovej desaťročnej vlády, pretože znamenal jej koniec, napísala agentúra Reuters. Kučma bol v minulosti podporovateľom súčasného prezidenta Viktora Janukovyča a jeho prípad sa podobá trestnému stíhaniu opozičnej líderky Julie Tymošenkovej. Tú v októbri odsúdili na sedem rokov väzenia za zneužívanie úradných právomocí. Tymošenková ako Janukovyčov politický nepriateľ kritizovala v marci krok proti Kučmovi, ktorý má podľa nej vyvolať falošný dojem, že Janukovyč len dodržiava zákony a tým môže odôvodniť svoju pomstu voči nej. Expremiérka predpovedala, že prípad proti Kučmovi bude zrušený. Správy, že súd odmietol obvinenie voči Kučmovi, prišli v čase, keď Tymošenkovej právny zástupca oficiálne začal proces odvolania proti jej sedemročnému trestu. Internet treba "rozumne kontrolovať", tvrdí šéf ruskej Bezpečnostnej rady Nikolaj Patrušev. Jeho dnes zverejnené výroky sú, ako píše agentúra Reuters, najnovším znakom, že Kremeľ sa obáva využitia sociálnych sietí na podporu protivládnych protestov a že úrady uvažujú nad spôsobmi kontroly. Opozičné skupiny a bežní Rusi využili Facebook a obľúbenú ruskú sociálnu sieť VKontakte na organizovanie minulotýždňových protestov proti priebehu parlamentných volieb zo 4. decembra. Nespokojní občania obvinili úrady, že voľby zmanipulovali v prospech vládnej strany ruského premiéra Vladimira Putina Jednotné Rusko. Desaťtisíce ľudí sa zhromaždili v sobotu 10. decembra na najväčších protivládnych protestoch odvtedy, ako sa Putin dostal pred 12 rokmi k moci. Demonštranti skandovali "Rusko bez Putina!" Odporcovia plánujú ďalšie protesty aj pred marcovými prezidentskými voľbami, vďaka ktorým sa Putin podľa očakávania vráti do prezidentského úradu. Povedal to Patrušev, bývalý agent sovietskej tajnej služby KGB, riaditeľ jej nástupníckej ruskej služby FSB počas Putinovho pôsobenia v prezidentskom úrade v rokoch 2000-2008 a súčasný šéf ruskej Bezpečnostnej rady. "Pokusy zabrániť ľuďom v komunikovaní sú v zásade kontraproduktívne a dokonca nemorálne," povedal Patrušev denníku Argumenty i Fakty. "Človek však nesmie ignorovať to, že internet využívajú zločinci a teroristické skupiny. Samozrejme, v Rusku treba vykonávať rozumnú kontrolu, ako to robia aj v Spojených štátoch, Číne a v mnohých ďalších krajinách," dodal Patrušev. Putin už skôr verejne vyhlásil, že možnosti a právo štátu kontrolovať internet sú obmedzené, a naznačil, že jeho vláda k tomu nesiahne. Analytici však uviedli, že zástancovia tvrdej línie v blízkosti Putina budú chcieť zaviesť kontrolu podobnú Číne. Peking totiž reguluje internet oveľa prísnejšie než napríklad USA. "Demonštrant" sa dnes stal osobnosťou roka 2011, ktorú každoročne vyhlasuje americký týždenník Time. Titul, udeľovaný časopisom od roku 1927, tento rok nezískala žiadna konkrétna osobnosť, ale len symbolická postava demonštranta. Time definuje ako osobnosť roka ako človeka, prípadne skupinu, myšlienku a pod. s najväčším vplyvom na udalosti roka - v dobrom alebo zlom. Tohtoročné globálne dianie podľa časopisu najviac ovplyvnila vlna protestov, ktorá začala v arabskom svete a rozšírila sa aj do Európy a USA. Osobnosťou roka sa preto stal "demonštrant" meniaci podobu súčasného sveta. Časopis Time svoj zverejnil svoj výber prostredníctvom americkej televízie NBC. "Rok po tom, ako sa upálil tuniský predavač ovocia, nespokojnosť sa rozšírila po Blízkom východe, Európe a USA, mení globálnu politiku a znovu definuje moc ľudu," uviedol Time. Vlani vyhlásil Time za osobnosť roka zakladateľa a šéfa sociálnej siete Facebook Marka Zuckerberga. V roku 2008 si magazín zvolil vtedy novozvoleného prezidenta USA Baracka Obamu a rok predtým vtedajšieho šéfa Kremľa Vladimira Putina.

Copyright © TASR 2011
Majiteľ jednej z hlavných ruských mediálnych holdingových spoločností prepustil redaktora a vrcholového manažéra pre "porušenie etiky." Miliardár Ališer Usmanov, jeden z najbohatších obyvateľov Ruska, neposkytol detaily o dôvodoch ich prepustenia, no pozorovatelia to označili za snahu zabrániť zverejňovaniu kritických materiálov o Putinovej strane Jednotné Rusko. Usmanov povedal, že šéfredaktor časopisu Kommersant Vlasť Maxim Kovaľský a generálny riaditeľ akciovej spoločnosti Kommersant Andrej Galijev boli prepustení. Rovnako ako ostatné ruské nezávislé médiá aj Kommersant Vlasť informoval o údajných volebných podvodoch počas parlamentných volieb, ktoré sa konali v Rusku 4. decembra, ktoré ukázali zjavný úpadok podpory Putinovej strany a vyvolali najväčšie protivládne protestné zhromaždenia za posledných desať rokov. Podľa zdroja z prostredia denníka hlavnou príčinou ich prepustenia bolo zverejnenie svedectva niekoľkých osôb o falšovaní volieb do Štátnej dumy.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RADA RTVS

RADA RTVS

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 2. Modré z neba – Markíza ; 3. Športové noviny – Markíza ; 4. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 5. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 6. Ordinácia v ružovej záhrade V. – Markíza ; 7. Kúzelná opatrovateľka – Markíza ; 8. Počasie – Markíza ; 9. Farmár hľadá ženu – TV JOJ ; 10. Panelák- TV JOJ ; 11. KRIMI- TV JOJ ; 12. Lúpež po taliansky – Markíza ; 13. Marley a ja – Markíza ;14. Súdna sieň- TV JOJ.

13. 12. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Opisy žien v niektorých pánskych magazínoch sú podľa najnovšieho výskumu veľmi podobné vyjadreniam zločincov zatknutých za znásilnenie. Podľa psychológov ich výskum poukazuje na to, že vykresľovanie žien ako sexuálnych objektov v médiách je nebezpečné, a že túto situáciu je potrebné riešiť. Vedci z Britskej psychologickej spoločnosti výsledky svojho výskumu uverejnili v časopise British Journal of Psychology. Mužom vo veku 18 až 46 rokov, ktorí sa zúčastnili na výskume, psychológovia poskytli úryvky zo známych pánskych časopisov FHM, Loaded, Nuts či Zoo. Tí si tiež prečítali výroky zločincov, ktorých zatkli na znásilňovanie žien. Následne si mali vybrať tie, s ktorými sa najväčšmi stotožňujú. Väčšina opýtaných si vybrala výroky násilníkov. Ženy zas mali rozhodnúť o tom, ktoré z úryvkov vnímajú ako viac ponižujúce. V tomto prípade nad násilníkmi viedli pánske magazíny. Respondenti si mohli prečítať napríklad toto vyhlásenie jedného zo zločincov: "Myslím, že by mali prijať zákon o tom, ako sa obliekať. Keď dievčatá nosia také krátke sukne a podobné veci, jednoducho si to pýtajú." Pánske magazíny nežné pohlavie tiež nešetrili. "Dievčatám sa páči, keď ich zviažeme, majú možnosť byť bezbrannými obeťami," uviedol jeden z časopisov. "Podľa mňa sú dievčatá ako plastelína, zahreješ ich a môžeš si s nimi robiť čo chceš," napísal jeden z redaktorov. "Vážne sa obávame, že obsah týchto časopisov štandardizuje zaobchádzanie so ženami ako so sexuálnymi objektmi. Nie sme prudérni, nemyslíme si, že by ľudia nemali mať informácie o sexualite. Ale sú chlapci a mladí muži pripravení na lásku a sex, keď im pripadajú normálne vyjadrenia, ktoré majú nebezpečne blízko k tomu, ako o ženách hovoria sexuálni násilníci?" vyjadril sa Peter Hegarty zo Surreyskej univerzity. Miranda Horvath z Middlesexskej univerzity považuje za vážny problém to, že mužom je vďaka magazínom myslenie zločincov blízke. "Tieto časopisy by mali byť zodpovednejšie vo vykresľovaní žien, a to sa týka slov i obrázkov," uviedla. "Vzbudzujú dojem, že správanie k ženám ako ku sexuálnym objektom je prijateľné a normálne - pritom v skutočnosti s ním treba bojovať," dodala. Výsledky výskumu svojim odporučením uzavrela Anna van Heeswijk z ľudskoprávnej organizácie OBJECT. "Ak chceme naozaj ukončiť diskrimináciu a násilie páchané na ženách a dievčatách, musíme sa najprv porátať s názormi a správaním, ktoré sú s týmto spojené," vyhlásila.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Meryl Streepová - považovaná za jednu z najlepších herečiek sveta - sa vo svojich 62 rokoch nechala počuť, že jej kariéra skončila pred 20 rokmi. Pre časopis Vogue herečka prezradila, že po štyridsiatke jej tri razy ponúkli hrať rôzne roly bosorky. To podľa jej slov značí, že ženy v jej veku sú "istým spôsobom groteskné" a svojim mužom povedali - je to za nami. Streepová skrášlila obálku januárového vydania časopisu a žartovala, že bola "najstaršou osobou", ktorá tak urobila. Najnovšou herečkinou úlohou bude postava britskej premiérky Margaret Thatcherovej v novom filme Iron Lady (Železná lady). Film zachytáva Thatcherovú vo veku 49 až 85 rokov. Snímka, ktorú expremiérkine deti kritizovali, sa začne premietať 13. januára. Časopis Vogue so Streepovou na obálke bude k dispozícii od 20. decembra.
Copyright © TASR 2011

RTVS NEWS

RTVS NEWS
Neobsadená zostáva pozícia chýbajúceho člena Rady Rozhlasu a televízie Slovenska. Ani Ľubomír Lintner, ani Bernadeta Tokárová nezískali v opakovanej voľbe potrebný počet hlasov. Ako sa tam vôbec dostali je právnou záhadou. Funkcia člena rady je totiž nezlučiteľná s pracovnoprávnym vzťahom alebo iným právnym vzťahom k Rozhlasu a televízii Slovenska.

RVR NEWS

RVR NEWS
Post deviateho chýbajúceho člena Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) obsadí Peter Abrahám. Vo voľbe mu na záver deviateho rokovacieho dňa 26. schôdze NR SR svoj hlas odovzdalo 75 poslancov zo 139 prítomných. Abrahám v RVR nahradí Ladislava Štibrányiho, ktorému sa skončilo funkčné obdobie 30. júna 2011. Plénum zároveň zvolilo dvoch kandidátov na členov Rady pre reguláciu. Vo voľbe uspeli Viliam Mikuláš (kandidát poslanca NR SR za SDKÚ-DS Ivana Harmana) a Vladimír Štefánik (nominant poslanca KDH Alojza Přidala). Z dvoch kandidátov si má hlava štátu Ivan Gašparovič vybrať jedného, ktorý na štyri roky nastúpi na uvoľnenú pozíciu po Jánovi Chabanovi. Tomu sa skončilo funkčné obdobie 23. mája 2011.
Copyright © TASR 2011

Reakcia na dnešný článok v HN

Reakcia na dnešný článok v HN

Dnešný článok "KDH kupuje nováčikom laptopy" uverejnený v Hospodárskych novinách je nepravdivý a hrubo zavádzajúci. KDH a Kancelária NR SR sú dva rozdielne právne subjekty. Kresťanskodemokratické hnutie nekupuje novým poslancom žiadne laptopy. Žiadame preto, aby sa Hospodárske noviny ospravedlnili za uvedený článok a jeho nadpis, inak budeme musieť zvážiť žalobu za poškodzovanie dobrého mena.

Emil Mucha, ústredný tajomník

Článok „KDH kupuje nováčikom laptopy“ uverejnený v dnešnom vydaní Hospodárskych novín je nepravdivý a hrubo zavádzajúci. Nadpis je nepravdivý, keďže KDH a Kancelária NR SR sú dva rozdielne právne subjekty. Kresťanskodemokratické hnutie nekupuje novým poslancom laptopy. Pripravovaná súťaž na rámcovú zmluvu je zákonná povinnosť, ktorá vyplýva z dôvodu skrátenia volebného obdobia na základe ústavného zákona prijatého 12. októbra , teda deň pred zvolením Pavla Hrušovského za Predsedu NR SR. Rámcová zmluva, ktorú mala Kancelária NR SR uzavretú, bola vypovedaná bývalým vedením 3.1.2011. Pri verejnom obstarávaní existujú pravidlá a zákonné lehoty, ktoré nemožno obísť, preto sa pripravuje nová rámcová súťaž už teraz. Podľa uznesenia č.1179 z 8.7.1998 je Kancelária povinná zabezpečiť novým poslancom počítačové vybavenie. Z iniciatívy predsedu NR SR Pavla Hrušovského schválila NR SR 1. decembra nové uznesenie č.734, podľa ktorého nové laptopy dostanú len tí poslanci, ktorí neboli poslancami toto volebné obdobie. Vďaka tomuto opatreniu Kancelária NR SR výrazne ušetrí finančné prostriedky. Informácie o predchádzajúcom pôsobení kancelára NR SR sa tiež nezakladajú na pravde, keďže na Slovenskej pošte mal síce na starosti IT agendu, ale nie však verejné obstarávania, ako bolo uvedené v článku. Podklady na verejné obstarávania schvaľuje predstavenstvo Slovenskej pošty. Spôsob, akým Hospodárske noviny informovali o zákonnej povinnosti Kancelárie NR SR, považujeme za manipulačný a nepravdivý, preto žiadame o uverejnenie opravy.

Komunikačný odbor K NR SR

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Poslanci Národnej rady SR dnes nedokázali zvoliť ani jedného z kandidátov do orgánov štyroch inštitúcií. Voľby by sa mali opakovať ešte dnes. Plénu sa nepodarilo v tajnej voľbe zvoliť deviateho chýbajúceho člena Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR). Do opakovaného hlasovania postupuje Peter Abrahám, ktorému na zvolenie do funkcie chýbal jeden hlas (získal 72), a tiež Ladislav Štibrányi (dostal 3 hlasy). Člena rady volí parlament preto, že Ladislavovi Štibrányimu sa skončilo funkčné obdobie 30. júna 2011. Poslanci tiež nenavrhli prezidentovi SR Ivanovi Gašparovičovi dvoch kandidátov na členov Rady pre reguláciu. Viliam Mikuláš, ktorého navrhol poslanec NR SR za SDKÚ-DS Ivan Harman, a Vladimír Štefánik, nominant poslanca Alojza Přidala (KDH) nezískali dosť hlasov na to, aby boli zvolení za kandidátov na členov rady. Obaja získali po 71 hlasov a postupujú do opakovanej voľby. Z dvoch kandidátov si má hlava štátu vybrať jedného, ktorý na štyri roky nastúpi na uvoľnenú pozíciu po Jánovi Chabanovi. Tomu sa skončilo funkčné obdobie 23. mája 2011. Poslanci rovnako nezvolili členov výberových komisií uskutočňujúcich výberové konanie na voľné miesta sudcov. Žiadny z kandidátov opäť nezískal nadpolovičnú väčšinu potrebnú na zvolenie. Všetci kandidáti, Anton Martvoň (nominant Smeru-SD), Viliam Pohančeník (nominant Mostu-Híd), Ľubomír Schweighofer (nominant SaS) aj Marek Šmid (nominant KDH) postupujú do opakovanej voľby. Neobsadená zostáva aj pozícia chýbajúceho člena Rady Rozhlasu a televízie Slovenska. Do opakovanej voľby postupuje Ľubomír Lintner a Bernadeta Tokárová. Zvyšných sedem kandidátov z voľby vypadlo.

Copyright © TASR 2011

Ceny Literárneho fondu

Ceny Literárneho fondu

Ceny za pozoruhodné tvorivé výkony v oblasti tlače a elektronických médií za rok 2011 udelí Výbor Sekcie pre žurnalistiku a novinársku fotografiu Literárneho fondu. Spravodajské a publicistické diela možno do súťaže posielať do 31. januára 2012. Uchádzať sa môžu samotní autori alebo návrhy môžu posielať šéfredaktori, katedry žurnalistiky a členovia výboru sekcie. Výročnými cenami chce Literárny fond podporovať kvalitnú masmediálnu tvorbu. Víťazi dostanú diplom a finančnú odmenu 1 000 eur. V každej sekcii udeľuje porota spravidla dve prémie po 500 eur. V kategórii publicistika rozhoduje porota o príspevkoch v tlači, rozhlase a televízii. Za spravodajstvo si môžu výročnú cenu odniesť novinárske diela z tlače, rozhlasu, televízií a tlačových agentúr. Samostatnú kategóriu tvorí novinárska fotografia. Jeden autor môže mať v súťaži maximálne tri príspevky. Treba ich zdokumentovať, pokiaľ ide o tlač príspevkami v tlačenej alebo elektronickej podobe na CD alebo DVD, elektronické médiá na kazete, CD alebo DVD a v kategórii novinárska fotografia príslušnou fotografiou. K príspevkom za rozhlas a televíziu treba doplniť aj stručnú anotáciu. K súťažným prácam predloženým v jazyku národnostných menšín je potrebný preklad príspevku do slovenského jazyka. Prihláška do súťaže by mala obsahovať meno autora, adresu bydliska, e-mailovú adresu, presný názov i adresu masmédia, ktoré dielo zverejnilo a dátum publikovania. Organizátori prijímajú návrhy na adrese Literárny fond, Grösslingová 55, 815 40 Bratislava 1.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV !

TO JE TV !

Keď na Mikuláša prší, zima ľudí hodne skruší

Keď na Mikuláša prší,
zima ľudí hodne skruší
Jednotka a Dvojka nad 10 percent - spolu 10,71 % .
Jednotka oveľa lepšie a Dvojka horšie.
Markíza zle a pod 30 %. TV Doma tiež horšie.
JOJ lepšie a JOJ PLUS horšie.
TA 3 horšie.

Jednotka - 8.44 % ;
Dvojka - 2.27 % ;
Markíza - 28.38 % ;
TV DOMA - 5.11 % ;
TV JOJ – 21.58 % ;
JOJ PLUS- 5.11 % ;
TA 3 - 2.10 %

12. 12. 2011

Oops!...

Oops!...

Pravdoklamári 33 ?

Pravdoklamári 33 ?

Ministerstvo obrany pri vyhodnocovaní súťaže na postavenie skladu leteckého paliva na letisku Sliača postupovalo riadne podľa platných pravidiel NATO pri verejných zákazkách. Uvedený projekt financovala Severoatlantická aliancia, preto sa nepostupovalo podľa zákona o verejnom obstarávaní, ale práve podľa pravidiel Aliancie. Celý priebeh súťaže aj na základe podnetu jednej z vylúčených spoločností preverila sekcia kontroly - inšpekcia ministra obrany, ktorá ale nezistila nedostatky, ktoré by ovplyvnili výsledky súťaže. Základným faktom je, že z prihlásených ôsmych spoločností štyri firmy nesplnili podmienky medzinárodnej súťaže. V žiadnom prípade však nešlo iba o formálne nedostatky. Najviac spomínaná spoločnosť Chemproces s.r.o. Bratislava bola vylúčená zo súťaže najmä pre to, že vôbec neocenila časť prác spojených s výstavbou skladiska pohonných hmôt (napr. výkopové práce), vďaka čomu bola ich ponuka neporovnateľná s ponukami ostatných spoločností. To je podobný prípad, ako keby sa niekto prihlásil do súťaže na stavbu rodinného domu a pritom do cenovej kalkulácie by nezarátal náklady na vybudovanie základov domu. Samozrejme, že celková cena domu bez základov by bola takto nižšia oproti konkurencii, ale na druhej strane zjavne nereálna, a teda neporovnateľná s ostatnými ponukami, ktoré náklady na základy domu do konečnej ceny už na začiatku započítali. Dodatočné započítanie cien výkopových prác po otvorení obálok neprichádzalo do úvahy, lebo takto doplnená ponuka by znevýhodňovala ostatných sedem prihlásených spoločností, ktoré by oprávnene mohli namietať porušenie rovnosti, keďže už boli jasné jednotlivé cenové ponuky. Spoločnosť Chemproces s.r.o. bola o tomto významnom nedostatku informovaná dva krát – počas rokovania o ich námietke a potom aj v rámci kontroly Inšpekciou ministra obrany. Spoločnosť Chemproces s.r.o. pritom v rámci kontroly na spoločnom rokovaní 19. 9. 2011, ktorého sa zúčastnil za spoločnosť Ing. Miroslav Tomšík, nijakým spôsobom nevyvrátila tvrdenia verejného obstarávateľa (MO SR) a ani závery kontrolnej skupiny. Základný argument vylúčenej spoločnosti, že predmetné sporné položky boli uvedené v iných častiach ponuky, môže verejný obstarávateľ preukázať, že tieto položky buď neboli uvedené vôbec, alebo boli uvedené tak, že nesúviseli s prácami vykonávanými v týchto stavebných objektoch. Rovnako tak ostatní uchádzači nesplnili podmienky uvedené v súťažných podkladoch ako je nižšie uvedené. Túto skutočnosť potvrdzujú i závery z vykonanej kontroly. Denník Pravda vo svojom pondelkovom vydaní z dňa 12.12.2011 v článku "Ministerstvo obrany uzavrelo čudný tender," uvádza niekoľko ďalších nepresností: 1.) Ministerstvo obrany neoslovilo priamo spoločnosti, ako uvádza denník Pravda, ale riadne vyhlásilo medzinárodnú súťaž na stavbu skladu pohonných hmôt a podmienky súťaže zverejnilo prostredníctvom NATO a na svojej internetovej stránke. 2.) Spoločnosť TSS Grade Trnava s.r.o bola vylúčená preto, že nedokázala garantovať postavenie diela do 365 dní, ako bola jedna zo základných podmienok súťaže, čo ostatné spoločnosti vedeli deklarovať. Vylúčená spoločnosť navrhovala realizovať stavbu v priebehu 18 mesiacov, čo bolo v rozpore s podmienkami súťaže. Navyše nepredložila referencie, že by podobný projekt (sklad PHM) v minulosti niekedy realizovala, čo tiež bola jedna zo základných podmienok. 3.) Denník Pravda uviedol, že vylúčená spoločnosť Chemproces obrátil so sťažnosťou aj na centrálu NATO. Pravdou však je, že Aliancia túto sťažnosť odmietla.

STV NEWS

STV NEWS
Rozhlas a televízia Slovenska uvádza premiéru nového dramatického cyklu Filmoviedky - dnes večer o 20:05 na Jednotke STV. Prvou filmoviedkou je film Mariany Čengel-Solčanskej Obhliadka. Scenáristka i režisérka v jednej osobe nám v jednoduchom príbehu z vidieka odkrýva zložité vzťahy starého otca, jeho nevesty a vnuka. Na pozadí akcie záchrannej služby, ktorá prichádza na dedinu za pacientom s infarktom, autorka filmoviedky analyzuje ťaživú finančnú i citovú situáciu ľudí, ktorí sú nútení žiť, či živoriť pod jednou strechou aj napriek tomu, že nimi lomcujú pocity nespravodlivosti, nenávisti a pohŕdania. Aj táto filmoviedka prísne dodržiava princíp trojitého rozprávania s trojakým videním. Tento druh kompozície filmu a vrstvenia príbehu umožňuje televíznemu divákovi lepšie pochopiť pohnútky postáv a ich zmýšľanie. Takisto mu však dovoľuje dôkladnejšie pochopiť zložitosť ľudskej duše a rozdielnosť nazerania na tento svet. Scenár a réžia: Mariana Čengel Solčanská ; Dramaturgia: Roman Brat ; Kamera: Ján Ďuriš ;Zvuk: Ján Grečnár ; Strih: Michal Kondrla ; Vedúca výrobného štábu: Ivana Kurincová ; Účinkujú: Gabriela Dolná, Ivan Palúch, Juraj Igonda, Lucia Gažiová, Juliana Johanidesová, Jakub Gogál, Ján Greššo, Ivan Vojtek st. a ďalší.

AFI AWARDS 2011

AFI AWARDS 2011

Americký filmový inštitút (AFI) v nedeľu zverejnil svoje tradičné zoznamy najlepších amerických filmov a televíznych programov roka 2011. Vyhlásili tiež dve špeciálne ceny, ktoré si vyslúžila séria filmov o Harrym Potterovi a romantická snímka The Artist. Desiatku filmov roka podľa AFI tvoria: Dámska jazda, The Descendants, Muži, ktorí nenávidia ženy, Farba citov, Hugo a jeho veľký objav, J. Edgar, Polnoc v Paríži, Moneyball, Strom života a War Horse. Na zoznam najlepších televíznych programov roka sa dostali seriály Larry, kroť sa (2000), Hra o tróny (2011), Dobrá manželka (2009), Homeland (2011), Strážca poriadku (2010), Louie (2010), Parks and Recreation (2009) a trojica, ktorá si uznanie vyslúžila aj v minulom roku Breaking Bad (2008), Impérium - Mafia v Atlantic City (2010) a Taká moderná rodinka (2009). O výbere rozhodli dve poroty - televízna a filmová, ktorým predsedali Richard Frank a Tom Pollock. Tvorcov najlepších desiatok ocenia 13. januára 2012 na ceremoniáli v losangeleskom hoteli Four Seasons. Informácie zverejnili oficiálna stránka Amerického filmového inštitútu www.afi.com a webová stránka http://www.hollywoodreporter.com/

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

FULL VERSION 1.0

FULL VERSION 1.0

Celamko je clenom IPI Slovensko

BOLA SÚŤAŽ ?

BOLA SÚŤAŽ ?

.

11. 12. 2011

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Trojnásobný islandský novinár roka, hovorca kontroverzného servera WikiLeaks Kristinn Hrafnsson, nepovažuje odpočúvanie slovenských novinárov za nič prekvapivého. "Nepovažujem za prekvapivé, že boli novinári odpočúvaní, zvlášť ak pracovali na výbušných témach," povedal 8. decembra pre TASR Hrafnsson. Dodal, že od útokov na newyorské dvojičky 11. septembra 2001 prechádzajú jednotlivé štáty znepokojivým "orwellovským" vývojom, kedy v mene bezpečnosti dochádza na jednej strane k nárastu utajovania zo strany štátu a korporácií, na druhej strane k nebývalým útokom na súkromie občanov. Technológie, ktoré umožňujú odpočúvať, sledovať a monitorovať človeka prostredníctvom jeho mobilu a osobného počítača podľa neho predáva vyše 100 firiem z 25 štátov sveta a kontrola ich predaja zďaleka nie je dostatočná. "V najnovšej správe spolu s mediálnym partnerom ukazujeme, že boli použité za Kaddáfího v Líbyi proti disidentom, dokonca aj tým, čo boli na území Veľkej Británie. Vieme, že niektoré z týchto technológií boli predané Sýrii. Vieme dokázať, že tam boli použité na sledovanie opozície. Vieme, že tieto technológie boli predané štátom s veľmi problematickým vzťahom k ľudským právam. Je to strašidelný svet a, samozrejme, keď je táto technológia k dispozícii, skončí v rukách indivíduí, ktoré ich zneužijú na svoje vlastné ciele, na útoky proti svojim politickým oponentom, alebo môžu takéto technológie skončiť v rukách organizovaného zločinu," uviedol v exkluzívnom rozhovore pre TASR hovorca WikiLeaks a dlhoročný investigatívny novinár Kristinn Hrafnsson. Copyright © TASR 2011