13. 1. 2012

Critics' Choice Awards

Critics' Choice Awards
Čiernobiely romantický film The Artist (Umelec) o hviezde nemého filmu Georgeovi Valentinovi francúzskeho režiséra Michela Hazanaviciusa triumfoval vo štvrtok v Hollywoode na slávnostnom udeľovaní cien 17. ročníka Critics' Choice Awards vo štvrtok v Hollywoode. Odniesol si štyri z cien, ktoré udeľuje združenie 250 severoamerických filmových kritikov zastupujúcich rádiá, televízie a webové stránky - Broadcast Film Critics Association. Ceny BFCA patria k najpresnejším ukazovateľom Oscarov. The Artist dostal hlavnú cenu za najlepší film a ceny za najlepšie kostýmy, réžiu a filmovú hudbu. "Urobil som nemý film, pretože nerád veľa rozprávam," zažartoval si po anglicky pri preberaní ocenenia francúzsky režisér. Druhým najúspešnejším filmom - s tromi cenami - sa stala sága o občianskych právach nazvaná Farba citov, ktorá je adaptáciou úspešného románu Kathryn Stockettovej. Film získal ceny za najlepšiu herečku v hlavnej úlohe (Viola Davis), najlepšiu herečku vo vedľajšej úlohe (Octavia Spencer) a najlepšie herecké obsadenie. Viola Davis pri preberaní ocenenia hlasom plným emócií povedala: "Naisto som vedela, že chcem byť herečkou, pretože som chcela byť niekým. Mala som veľké sny a chcela som niečo dosiahnuť. To je to, čo nebolo vôbec umožnené (mojej filmovej postave) Aibileen. Považovala som si za česť vzdať hold ženám z toho historického obdobia, ktorým nebolo dovolené snívať a nebolo im dovolené nájsť si svoj (životný) cieľ." Ďalšie ceny na slávnostnom odovzdávaní v divadle Hollywood Palladium prevzali George Clooney ako najlepší herec v hlavnej úlohe za rodinný film Deti moje, Christopher Plummer ako najlepší herec vo vedľajšej úlohe za komédiu Začiatočníci a Thomas Horn ako najlepší mladý herec/herečka za drámu o deväťročnom chlapcovi, ktorému pri teroristickom útoku na New York v septembri 2001 zomrie otec, nazvanú Príšerne nahlas a neuveriteľne blízko. "Úprimne, ani som nesníval, že to dostanem, ale dostal som," usmieval sa prekvapený Horn. Programom, ktorý v priamom prenose vysielala americká televízna stanica VH1, sprevádzali zabávači Paul Scheer a Rob Huebel. Ďalšie ceny získali filmy Dámska jazda ako najlepšia komédia, Drive ako najlepší akčný film, Rango ako najlepší animovaný film, Polnoc v Paríži za najlepší pôvodný scenár, Moneyball za najlepší adaptovaný scenár, Muži, ktorí nenávidia ženy za najlepší strih a Harry Potter a Dary smrti 2 za najlepšie masky a najlepší zvuk.

Copyright © TASR 2011