11. 9. 2012

Výzva ministra kultúry k stupňujúcej sa miere vulgárnosti a nekultúrnosti v televíznom vysielaní

Výzva ministra kultúry k stupňujúcej sa miere
 
vulgárnosti a nekultúrnosti v televíznom vysielaní
 
 
Súkromní televízni vysielatelia ponižujú ľudskú dôstojnosť a vedú pomyselnú kultúrnu vojnu voči občanom Slovenska. Vyhlásil to dnes minister kultúry Marek Maďarič (Smer-SD), ktorý by chcel spustiť celospoločenskú diskusiu o vysielanom obsahu. Nevylúčil pritom ani sprísnenie legislatívy v tejto oblasti, nie je to však podľa neho prioritným zámerom.
"Definitívne som nadobudol takéto presvedčenie túto sobotu (8.9.), kedy televízia Joj odvysielala v prime-time prvú časť novej série svojej reality show (pozn. TASR Farmár hľadá ženu). Dopozeral som ju celú a nevychádzal som z úžasu. S takou mierou vulgárnosti a totálnej degradácie človeka som sa ešte v najsledovanejšom čase našich celoplošných vysielateľov nestretol. Musím ale dodať, že relácie podobného typu na konkurenčnej Markíze príliš v tomto nezaostávajú," vyhlásil Maďarič.
Prvé opatrenie v oblasti televízneho vysielania chce Maďarič presadiť už do konca tohto roku. Minister chce predložiť do medzirezortného pripomienkového konania všeobecne platný predpis, ktorý by zakázal vysielanie programov nevhodných pre deti do 15 rokov pred 20.00 h. "Súčasná prax zaraďovania takýchto programov do vysielania je totiž príkladom zneužitia dobrej vôle ministerstva kultúry zo strany vysielateľov," poznamenal podpredseda Smeru-SD.
Hlavným zámerom Maďariča ja však otvoriť širokú diskusiu, ktorá by zodpovedala, či je verejnosť spokojná s ponukou hlavných súkromných vysielateľov. V súvislosti s tým plánuje zaslať otvorený list ústavným činiteľom, predstaviteľom cirkví a samosprávy so žiadosťou, aby zaujali k vysielanému obsahu stanovisko. Na túto tému sa však chce rozprávať aj so samotnými zástupcami súkromných televízií, a to napríklad aj vo vysielaní RTVS.
"Ja nezatracujem reality show, ja hovorím to, že mám pocit, že sa prekročila hranica a chcem počuť aj názor iných ľudí. Ak si to nemyslia, ak prevládne vo verejnosti názor, že to je tá cesta a toto je to, čo chceme vidieť, ja to akceptujem," doplnil Maďarič. Osobne je však presvedčený, že médiá sa dopúšťajú "idiotizácie" dnešnej spoločnosti.
Šéf rezortu kultúry pritom odmietol, že by jeho kritika na adresu súkromných vysielateľov súvisela s prebiehajúcou odbornou diskusiou na tému, či dnes nie je vhodné zvýšiť úroveň takzvaných koncesionárskych poplatkov za RTVS. Podľa neho súčasná situácia naopak nahráva verejnoprávnemu vysielateľovi, ktorý môže ponúknuť divákom alternatívny, kvalitnejší program.
Copyright © TASR 2012