14. 11. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS





Dve maskérky sa včera neplánovane ocitli vo vysielaní spravodajského kanálu verejnoprávnej Českej televízie ČT24, konkrétne po boku moderátora správ v popoludňajšom Štúdiu 24.
David Borek bol zrazu konfrontovaný so situáciou, v ktorej mu počas materiálu o exhumácii bývalého palestínskeho lídra Jásira Arafata pudrovala jedna z maskérok nos a druhá mu upravovala kravatu. Moderátor sa vysporiadal s tým profesionálne, zachoval kamenný výraz a miernym pohybom ruky iba odtlačil maskérku pudrujúcu mu nos.
Strih réžie vysielania potom tento neplánovaný príspevok do silvestrovského vysielania ČT ukončil.
Informáciu internetového portálu Lidovky.cz potvrdzuje aj autentický videozáznam.



Francúzska mediálna a telekomunikačná spoločnosť Vivendi zaznamenala za 3. kvartál pokles zisku, avšak menší, ako jej analytici predpovedali.
Z najnovších výsledkov Vivendi vyplýva, že jej zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) sa za tri mesiace do konca septembra znížil medziročne o 8 % na 1,39 miliardy eur. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters však predpovedali, že klesne na 1,27 miliardy eur.
Tržby mediálnej skupiny sa v 3. kvartáli znížili medziročne o 1,6 % na 6,67 miliardy eur, čo sa zhruba zhoduje s odhadmi analytikov, ktorí očakávali tržby na úrovni 6,68 miliardy eur.
Čistý zisk Vivendi po očistení od jednorazových príjmov a strát v sledovanom období klesol o 2,9 % na 665 miliónov eur.
Na hospodárske výsledky Vivendi mala negatívny vplyv cenová vojna na telekomunikačnom trhu, ktorá skresala príjmy jej mobilného operátora SFR.
Spoločnosť, ktorá okrem mobilných operátorov vo Francúzsku, v Maroku a Brazílii vlastní napríklad aj nahrávaciu spoločnosť Universal Music, vydavateľstvo videohier Activision Blizzard, či najväčšiu platenú televíznu stanicu vo Francúzsku Canal+, zároveň zvýšila svoj odhad čistého zisku v tomto roku na zhruba 2,7 miliardy eur z pôvodne očakávaných 2,5 miliardy eur.
Čo sa týka SFR, Vivendi plánuje znížiť prevádzkové náklady operátora o 500 miliónov eur do konca roka 2014.
Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.

Copyright © TASR 2012

Najväčšia talianska televízna spoločnosť Mediaset utrpela v treťom štvrťroku kvôli prepadu ekonomiky svoju prvú štvrťročnú stratu vôbec. Skupina vlastnená bývalým premiérom Silviom Berlusconim  tiež oznámila posilnenie trojročného plánu úspor. Čistá strata za štvrťrok dosiahla 88,4 milióna eur . Výsledok za prvé tri štvrťroky sa tak prehupol do straty 45,4 milióna eur proti zisku 164,4 milióna eur v rovnakom období vlani. Tržby spoločnosti za deväť mesiacov klesli medziročne o 13 percent na 2,65 miliardy eur. Prejavila sa v tom recesie na hlavných trhoch skupiny v Taliansku a Španielsku. V segmente platenej televízie je navyše Mediaset pod tlakom konkurenčnej Sky Italia z globálnej skupiny News Corp mediálneho magnáta Ruperta Murdocha. Mediaset reagovala na stratu posilnením svojho trojročného úsporného programu prijatého vlani. Cieľ úspor firma zvýšila o 200 miliónov na 450 miliónov eur.
 

Copyright © ČTK 2012