29. 11. 2012

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS





Politici, ale ani médiá nie sú podľa predsedu parlamentného výboru pre kultúru a médiá Dušana Jarjabka (Smer-SD) posvätné kravy a treba ich vpratať do nejakých pravidiel hry. „V tejto chvíli nemá erotická reklama žiadne pravidlá hry. Erotická reklama sa v médiách objavuje, aj vzhľadom na svoju nešpecifikáciu, tam, kde by sme to najmenej čakali,“ povedal Jarjabek pre agentúru SITA. Jarjabek pritom upozornil, že elektronický priestor bez toho, aby niekto hovoril o ohrození slobody slova, je regulovaný Radou pre vysielanie a retransmisiu. „V printovom priestore to závisí od nejakého etického kódexu, ktorý majitelia či vydavatelia prijmú. Niekde to funguje a niekde nefunguje,“ konštatoval.
Podľa Jarjabka poslanec OĽaNO Branislav Škripek svojím návrhom zákona na ochranu mravnosti detí a mládeže problém pomenoval trochu nepresne. „Na 70 percent vecí mám úplne iný názor než pán Škripek a tých zvyšných 30 percent by som riešil úplne inak,“ povedal s tým, že Škripek má isté penzum odvahy, keď sa pustil do tejto problematiky, ktorú však nie celkom presne legislatívne zvládol.
Jarjabek nesúhlasí so Škripekom v pohľade na nahotu, ale upozornil, že Smer-SD posunul jeho návrh do druhého čítania aj preto, že rieši istú problematiku sexuálneho násilia. Návrhu však vyčíta, že používa pojmy ako etika a morálka, ktoré sú neuchopiteľné. Riešenie tohto problému preto vidí v pomenovaní vecí. „Mám absolútny iný názor na pohľad na nahotu s pánom Škripekom, tu sa nezhodneme na jednom slove. Čo by sa však podľa mňa malo riešiť v tejto chvíli, je problém tzv. reklamy na erotické služby,“ povedal.
Podľa Jarjabka treba hovoriť o tom, či to nie je už reklama na pornografiu alebo pornografické služby v zmysle predstieranej erotiky, pretože na rozdiel od pornografie erotika nie je špecifikovaná. „Pornografia je zakázaná, keď je niečo zakázané, vieme to aj pomenovať. Nehovorím, že erotická reklama nemá byť, ale prečo by som nemohol poznať médium, ktoré ju má a prečo by nemohlo byť označené. Prečo keď si kúpim záhradkársky časopis, by som mal v ňom nájsť erotickú reklamu. Potom nech je tam napísané, že je to časopis, ktorý obsahuje erotickú reklamu,“ uviedol Jarjabek.
Problémom sú podľa Jarjabka obrážteky, ktoré už nie sú ani vyčiernené. „Sú tam telefónne čísla. Je tam napríklad zobrazenie orálneho sexu. S tým si nikto nerobí prácu, aby to vyštvorčekoval. Toto už celkom v poriadku nie je, pretože to nie je označené. Všetko je dovolené, ale chcem vedieť za akých okolností, v akom časopise a ako to bude označené. Aby som si nekúpil časopis o kvetinkách a našiel tam reklamu na orálny sex. To nie je nič proti nikomu,“ zdôraznil Jarjabek s tým, že keď niekto chce erotický časopis, vie, čo v tom časopise hľadá a priplatí si to.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.