DALITO!

7. 1. 2012

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Predstaviť cyklistickú dopravu nie z pohľadu športu, ale ako alternatívny a ekologický druh dopravy bol jeden z dôvodov vzniku časopisu Cyklistická doprava a portálu cyklodoprava.sk. Portál prináša aj odborné informácie z domova a zahraničia, prezentuje cyklistickú dopravu pre mestskú mobilitu, ktorá šetrí životné prostredie i peniaze. Informuje o legislatívnych podmienkach v danej oblasti aj praktických radách pre každého, kto jazdí alebo chce jazdiť na bicykli na Slovensku. Tiež upozorňuje na konanie odborných akcií, ktoré súvisia s problematikou cyklodopravy a venuje sa aj dopravnej výchove najmä mladej generácie. Časopis Cyklistická doprava zaplnil medzeru medzi odbornými periodikami, bol predchodcom portálu a je s ním úzko prepojený. Vydáva ho občianske združenie MULICA a tvorcovia sú aktivisti z radov nadšencov cyklistiky aj odborníkov - dopravných inžinierov či vysokoškolských pedagógov z celého Slovenska. Okrem informácií a rozhovorov sa venujú podrobnejšie aj problémom cyklistov v SR. Poukazujú na chyby, ktoré sú charakteristické pre niektoré cyklistické komunikácie vybudované síce podľa noriem, ale nie vhodné pre cyklistov. Pripravujú konferenciu Cyklistická doprava so zahraničnou účasťou. "V tomto roku nás čaká ďalší boj a to o technický predpis, ktorý by zjednocoval návrhy cyklistických cestičiek a tým by sme sa na Slovensku vyhli chybám, ako boli vlani rôzne cyklistické nepodarky," uviedol pre TASR Radovan Červienka z Cyklodopravy. Podľa neho ich snaženie oceňujú viaceré slovenské mestá.
Copyright © TASR 2011

SSN NEWS

SSN NEWS
Snahy o zlepšenie ekonomickej situácie a rozvoj práce v prospech slovenských novinárov dominoval práci Slovenského syndikátu novinárov (SSN) v roku 2011. Ako pre agentúru SITA povedal predseda profesijnej organizácie žurnalistov na Slovensku Peter Kubínyi, "v roku 2011 sme hľadali cesty a spôsoby, aby sa SSN finančne stabilizoval, čo dominovalo ako hlavná téma na mimoriadnom sneme SSN v máji 2011". Syndikát sa chce zmeniť na modernú mediálnu agentúru. Vyplýva to z jeho novej programovej stratégie na roky 2011 až 2013. Nová stratégia SSN prijatá v máji by podľa Kubínyiho "mala pomôcť zmeniť syndikát na aktívnu profesionálne vybavenú a vedenú mediálnu agentúru. Tá bude s využitím modernej techniky generovať prostriedky na činnosť SSN so zameraním najmä na ochranu práv novinárov, na zvyšovanie profesionálnej a etickej úrovne novinárskej tvorby a na vzájomnú podporu a pomoc vychádzajúcu zo sociálnej solidarity členov," uviedol pre agentúru SITA predseda SSN Peter Kubínyi. Medzi tohtoročné úspechy syndikátu zaraďuje aj vznik Akadémie médií, na ktorý podľa jeho slov syndikát čakal niekoľko rokov. Akadémii médií dala Vláda SR zelenú v lete a už má svojich prvých študentov. Rozbehla sa tiež rekonštrukcia bratislavského sídla SSN - Domu novinárov na Župnom námestí. "Asi najfrekventovanejším slovom na syndikáte v roku 2011 boli - financie. Museli sme urobiť niekoľko krokov, ktoré boleli, využívať možnosti grantov i úveru, racionálnejšie hospodáriť s majetkom. No ešte zďaleka nie sme 'za vodou', následky krízy pociťujeme veľmi intenzívne," dodal pre SITA predseda Slovenského syndikátu novinárov Peter Kubínyi, ktorý však verí, že nová stratégia SSN situáciu zlepší. Snem SSN v máji 2011 dal vedeniu syndikátu právo na založenie Domu novinárov, bez ktorého by organizácia nemohla získať úver v banke. To SSN umožnilo získať čas na uskutočnenie zmien potrebných na ozdravenie a na hľadanie ďalších možností financovania SSN. Na sneme sa tiež hovorilo o programovej stratégii novinárskej organizácie na roky 2011 až 2013, ktorá by mala postaviť Slovenský syndikát novinárov na nohy. Dôvodom zvolania mimoriadneho snemu SSN bola zlá ekonomická situácia. Financie, ktoré organizácia mala, totiž zostávali už len na pár mesiacov jej činnosti. Syndikát združuje v súčasnosti približne 1 700 novinárov a novinár a reportér Peter Kubínyi je na jeho čele od novembra 2010. Členovia syndikátu sa od roku 2010 riadia novým Etickým kódexom Slovenského syndikátu novinárov. Pre prácu novinára sú podľa kódexu hlavné hodnoty osobnej slobody, spravodlivosti a slušnosti. Hlavnými zásadami, ktorými sa riadi, sú nestrannosť, vyváženosť, objektivita, poctivosť, čestnosť, pravdivosť, zodpovednosť a dôsledné overovanie faktov. Pristúpiť ku kódexu môžu aj členovia iných profesijných organizácií z novinárskej oblasti. Viac o práci SSN možno nájsť na jeho webstránke - http://www.ssn.sk/.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV !

TO JE TV !

6. 1. 2012

Zomrela Eve Arnold

Zomrela Eve Arnold

Zomrela fotografka Eve Arnold, medzi ktorej objekty patrila aj Marilyn Monroe. Ako informovala fotoagentúra Magnum, umelkyňa zomrela v pokoji vo veku 99 rokov v londýnskom hospici. Arnold sa narodila v apríli 1912 vo Filadelfii do rodiny ruských imigrantov. Svoju kariéru odštartovala v 40. rokoch minulého storočia po absolvovaní šesťtýždňového kurzu fotografovania v New Yorku. Počas zlatej éry fotožurnalistiky pracovala pre Picture Post, Time či magazín Life. Fotila newyorských barmanov, kubánskych rybárov, ale aj osobnosti ako Joan Crawford, Elizabeth Taylor, Jacqueline Kennedy alebo Margaret Thatcher. Bola známa aj priateľskými vzťahmi s ľuďmi, ktorí sa objavili na jej fotografiách. "Ak sa o ľudí zaujímate, ale rešpektujete ich súkromie, ponúknu vám zo seba časť, ktorú môžete použiť," povedala v rozhovore pre BBC v roku 2002. K jej najslávnejším záberom patrili portréty Marilyn Monroe, na ktorých pracovala desaťročie a vydala ich vo svojej knihe Marilyn Monroe: An Appreciation. "Témy sa v mojich prácach stále opakujú. Bola som chudobná a chcela som zdokumentovať chudobu, stratila som dieťa a bola som posadnutá narodením, zaujímala som sa o politiku a chcela som vedieť, ako to ovplyvňuje naše životy, som žena a chcela som o ženách vedieť viac," povedala v jednom z interview. Informácie pochádzajú z webovej stránky http://www.hollywoodreporter.com/.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

I'll be back

I'll be back

RTVS: Ceny Festivalu rozhlasovej tvorby 2011

/ posledný riadok, prvé meno /

SLOVAK WEB NEWS

SLOVAK WEB NEWS

Titul najnavštevovanejšieho slovenského portálu si aj v novembri 2011 udržal Azet.sk. Stránku si v priebehu mesiaca pozrelo 1.786.469 reálnych užívateľov (RU). Tak ako aj v predchádzajúcom období najväčší podiel na tomto úspechu mala sekcia Pokec.sk, ktorú za mesiac navštívilo viac ako 1,16 milióna ľudí. Vyplýva to z informácií, ktoré uverejňuje na svojej stránke Asociácia internetových médií (AIM Monitor). K výraznejším zmenám v porovnaní s októbrom nedošlo ani na ďalších priečkach. Druhým najnavštevovanejším bol Zoznam.sk, ktorý si otvorilo takmer 1,75 milióna RU. Najúspešnejším spravodajským webom bolo v novembri sme.sk. V porovnaní s októbrom, kedy aj vyslovenie nedôvery vláde v parlamente pomohlo portálu prekonať symbolickú hranicu 1,6 milióna RU, v novembri ich bolo len 1.565.578. Naopak rástol štvrtý Atlas.sk (1,37 milióna RU) i Aktuality.sk (1,25 milióna RU). Šesticu webov, ktoré navštívilo viac ako milión ľudí, uzatvárali Topky.sk s počtom viac ako 1,16 milióna RU. Blízko miliónovej hranice sa v novembri umiestnili portály denníkov Nový Čas (972.215 RU) a Pravda (931.370 RU). Desiatku najnavštevovanejších slovenských portálov uzatvárali Centrum.sk (818.965 RU) a Heureka.sk (707.054 RU). Jedinou zmenou v prvej desiatke tak bolo vypadnutie webového sídla súkromnej televízie Markíza. Medzimesačne si pohoršilo približne o 7000 užívateľov a kleslo na 11. priečku.

Copyright © TASR 2011

VÝROKY ROKA

VÝROKY ROKA

"Pani premiérka bude reagovať, len keď sa dobre vyspí." Ľubica Pilzová, riaditeľka Tlačového a informačného odboru ÚV SR

„ Nemyslím si, že dostať sa do parlamentu je náročné. Treba to nechať na ľuďoch, a keď to nebolo ťažké pre tých, ktorí sú tam dnes, tak to nebude ťažké ani pre mňa. Ja nehovorím, že chcem ísť do vlády. Ja chcem ísť do parlamentu, a už len preto, aby si nemohol každý robiť, čo chce. To isté počúvame 20 rokov - o HDP, o DPH, o eurovale, a nič sa nerobí. Stále si len nadávajú a mne hovoria, že som vulgárna. Chcem sa prihovárať najmä mladým ľuďom, ktorí chcú zmenu. Nedám ani cent na billboardy, nebudem sa fotiť ako teľa s rukou pod bradou. Kampaň bude aj osobná, možno pôjdem na nejaké podujatia, kde Braňo hrá a oni chcú, aby som prišla. Nič megalomanské to nebude."

Nora Mojsejová

"Nezakladali sme hnutie aby sme ho mali, ale aby sme mohli kandidovať do parlamentu. My nechceme napodobňovať politické strany, chceme sa im vysmiať." Igor Matovič

„Vy ste šéf ŠTB, vy ste.“

Ľubomír Galko Kaliňákovi

" Je to ochrana investície dodávateľa."

Miloslava Zemková k spornému dodatku, ktorý podpísala s dodávateľom.

„ Minister obrany Ľubomír Galko môže 17. novembra strážiť vzdušný priestor nad Slovenským národným divadlom, kde budú prebiehať oslavy Novembra '89. „ Pavol Hrušovský

"Teraz sa nezvyšuje plat poslanca, ale znižuje sa pokuta za deficit. Výzvy na zastavenie rasu platov poslancov sú len snaha politika v predvolebnom boji dať zelenú vetrom verejnej mienky".

Stanislav Fořt, SaS

„Itálie vypadala tehdá ještě líp. Je pravda, že vláda Berlusconiho má vinu, že nezaváděla reformy. Berlusconi bohužel – zacpěte si uši - tu dobu prošoustal, místo aby ji využil na reformy.“

Karel Schwarzenberg

„ Volila som SaS a mnoho ľudí ma odhováralo, že je to len ďalšia rýchlokvasená strana. Ja som argumentovala, že sú mi najbližší mentálne a tým, aké reformy chcú robiť. Dnes, po tom všetkom, som ešte viac presvedčená, že som volila správne. Sulík je jediný politik, ktorý sa zachoval principiálne.“

Lucia Piussi

„ Slovensku budú nasledujúcich 5 mesiacov vládnuť zradcovia a bábky, ktoré majú plné gate z Bruselu. Buďte si istí, že z eurovalu urobíme zásadnú tému volieb. Na pôde parlamentu minister financií uviedol, že slovenská pomoc Grécku nebude 600 miliónov eur, ale 300, a za pár dní v Bruseli súhlasil s tým, že to bude 800 miliónov... Jednoducho, v Bruseli stiahol chvost a nevyjednal vôbec nič. Keď vidím, čo je to za spolok, tak by som už bol opatrnejší. To, čo sa deje, je zlé. Dlhová bublina bude stále bublať, dlhy sa riešia len ďalšími dlhmi. „

Richard Sulík

„ Áno, zobrala som si do manažmentu ľudí z rozhlasu, ktorým dôverujem. Ale ak niekto tvrdí, že Machaj nie je televízak, tak je na omyle. Machaj staval Dvojku za Rybníčka. Kto hovorí o skrátení Správ? My ich predlžujeme. To, že ich delíme na domáce a ostatné, je iná vec. My ich neskracujeme, my im dávame väčší priestor. Je to zlá interpretácia. Večerníčku vieme dať fixný čas na Dvojke. Celé roky bijú do televízie, že Večerníček má plávajúci čas. Toto bol najväčší kameň úrazu. Ten, kto má dnes Jednotku, má aj Dvojku. Kto chce Večerníček, tak si ho zapne presne v ten istý čas, vo fixnom čase. Myslíte si, že to bolo zlé, dať mu fixný čas? Robí niekomu problém prepnúť z Jednotky na Dvojku?“ Miloslava Zemková

„ Ministerstvo nemá kapacitu ani čas, aby preverovalo podozrivé projekty, pomoc očakávam od médií.“

Lucia Nicholsonová

„Keď neuspejem na súde, tak tomu grafikovi rovno zajebem cez pysky.“

Nora Mojsejová

„Povedzte mi niečo, čo spravila pre tento národ pani premiérka Radičová okrem toho, že sa zviditeľnila v nejakých časoch ako poslankyňa, ktorá hrdinsky odišla z parlamentu, lebo hlasovala za iného. Ja tu žijem v tomto prostredí kompletný celý svoj život. Títo ľudia sa tuná pregrcávajú a pretúlavajú od sociológov cez politikov na filozofiu a sociológiu a zasa niekam a nikde. Čo ten Zajac? Čo robil ten pán Zajac poslanec? Dostál? Matovič? Čo robili? Kde to boli tí ľudia. Trtošili sa niekde po tomto štáte a zrazu sú zvolení poslanci. Toto sú zástupcovia ľudu? Nehnevajte sa na mňa.“

Dobroslav Trnka

„Ja budem znať, gavariť pa rusky. Izdanie budem gavariť po slovensky. My znali, što kamanda SKA je boľšaja, kvalitná, silná, da, my igrali veľmi charašo. My poslednú period kak niektoré igraky kak by spali... ja ho ešte nevidel chytať žiadny mač... niektorí igraky zdes budú ťažkú pozíciu mať...“ František Hossa

"Zajtra sa možno dozviem, že som na VOS údajne jedol malé deti." Ľubomír Galko

TA 3 NEWS

TA 3 NEWS
Piatkový večer na TA3 sa od nového roka nesie v štýle príjemného oddychu a zaujímavých informácií. Od januára obohacujú programovú štruktúru TA3 dva dokumentárne cykly. „Pre divákov televízie TA3 sme na piatkový večer pripravili opäť zaujímavé lahôdky. Tentoraz pôjde o dva dokumentárne cykly, ktoré potešia priaznivcov študentskej filmovej tvorby a milovníkov nepoznaného našej planéty,“ hovorí Martin Halanda, zástupca generálneho riaditeľa pre program. Spravodajská televízia TA3 uvádza od januára na svoje obrazovky dva dokumentárne cykly, ktoré sa budú striedavo vysielať každý piatok v premiére o 21.30 a v sobotňajšej repríze o 14.30. Študentskou kamerou... Z tvorivej dielne dokumentaristov VŠMU Cyklus krátkych filmov študentov dokumentaristiky na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU, ktorí počas svojho päťročného štúdia nakrúcajú každý semester svoj dokument. Spracúvajú rôzne, vopred zadané žánre, pričom témy si vyberajú sami. Po troch rokoch štúdia pripravujú bakalársky film v ateliéroch skúsených dokumentaristov, akými sú napríklad profesor Dušan Hanák alebo Vlado Balco. Niektoré z týchto dokumentov, medzi nimi aj ročníkové a magisterské dokumenty študentov z Bratislavy a Banskej Bystrice, uvidíte na obrazovkách TA3 každý druhý piatok a v repríze v sobotu. Sú... Neštandardné cestovanie za novými objavmi na planéte Cestami - necestami za objavenými i neobjavenými pokladmi, skrytými krásami našej planéty, pod vodou, v divokých oceánoch, vo vzduchu, na vrcholkoch tých najvyšších hôr, na strechách sveta, medzi nebezpečnými živočíchmi, hľadajúc tajomstvá ukryté vekmi... To všetko magické z našej planéty si tiež budete môcť vychutnať na TA3 v každý druhý predvečer víkendu.

5. 1. 2012

IPI NEWS

IPI NEWS
Mexiko bolo v uplynulom roku najnebezpečnejšou krajinou pre novinárov. Pri vykonávaní svojej práce tam v roku 2011 zabili desať reportérov, uviedol dnes Medzinárodný tlačový inštitút (IPI). Na celom svete prišlo v súvislosti so svojou prácou o život celkovo 103 novinárov a pracovníkov médií. Väčšinu z nich tvorili miestni reportéri alebo kameramani, ktorí zomreli pri spravodajskom pokrývaní miestnych konfliktov, korupcie a ďalších nelegálnych aktivít. Za Mexikom skončil v smutnej bilancii roku 2011 Irak, kde zahynulo deväť novinárov, prevažne pri výbuchoch bômb. Po šesť pracovníkov médií zomrelo v Jemene, v Pakistane a v Hondurase. Piatich novinárov zabili v Líbyi a v Brazílii, na Filipínach zomreli vlani štyria. Počty zabitých novinárov sú čoraz horšie, konštatoval IPI v správe. Tohtoročná bilancia obetí je druhá najvyššia od roku 1997, odkedy inštitút zostavuje svoj zoznam zabitých žurnalistov. Najviac - 110 - ich evidoval v roku 2009. Inštitút sídliaci vo Viedni zároveň vyzval vlády po celom svete, aby uznali osobitnú úlohu novinárov v spoločnosti a aby zaistili ich bezpečnosť a schopnosť slobodne vykonávať svoje povolanie.
Copyright © TASR 2011

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Zníženie rozpočtu Mestského úradu (MsÚ) v Komárne značne ovplyvnilo aj činnosť spoločnosti Com-Média, s. r. o., ktorá pripravuje program mestskej televízie a vydáva dvojtýždenník Komárňanské listy - Komáromi lapok. Informoval TASR konateľ spoločnosti Zoltán Pék. "Spoločnosti prináleží o 50.000 eur menej ako v roku 2011, keď sme hospodárili so sumou vo výške 170.000 eur," uviedol Pék s tým, že zníženie rozpočtu bude mať za následok aj zníženie počtu pracovníkov. "Doteraz noviny a televízny program pripravovali deviati zamestnanci, ich počet sa zníži o štyroch a z dvojtýždenníka vznikne mesačník," priblížil konateľ. Dodal, že rozpočet nerátal ani s investičnými výdavkami digitalizácie, ktorú spoločnosť musí realizovať do konca roka. Situácia v Com-Médii sa skomplikovala už dávnejšie. "Problém je v tom, že spoločnosť vo vlastníctve mesta Komárno riadi konateľ, ktorý organizuje prácu, ale nezdržiava sa v Komárne, fyzicky nie je pravidelne prítomný," povedal hovorca MsÚ Róbert Králik a pripomenul, že vedenie mesta považovalo túto situáciu za neúnosnú, keďže sa mu nedarilo diskutovať s konateľom o aktuálnych problémoch. "MsÚ sa rozhodlo, že urobí nápravu v tejto veci, vypísalo výberové konanie, ktoré sa uzavrelo koncom mája minulého roka. Nový konateľ spoločnosti nebol zvolený, od mestských poslancov ani jeden uchádzač nedostal nadpolovičnú väčšinu hlasov. Vo funkcii zostal Zoltán Pék, ktorý dal síce výpoveď ku koncu júna 2010, keďže nový konateľ nebol zvolený, z právneho hľadiska zostáva vo funkcii," objasnil Králik. Ako zdôraznil nie je politická vôľa zvoliť nového konateľa, pravdepodobne nové výberové konanie sa ani nevypíše. "Vyzerá to na patovú situáciu, podľa MsÚ financovanie spoločnosti Com-Média nie je v súlade so zákonom," podčiarkol.

Copyright © TASR 2011

PROSTITÚT ROKA 2011

PROSTITÚT ROKA 2011

Machine Gun Preacher

Machine Gun Preacher

4. 1. 2012

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia odvysiela zápas našej hokejovej reprezentácie o konečné piate miesto na MS v hokeji juniorov do 20 rokov. Slovenská reprezentácia nastúpi o 03:00 v noci proti Českej republike. RTVS získala tieto vysielacie práva exkluzívne. Riaditeľ Sekcie programu RTVS, organizačnej zložky STV Andrej Miklánek: „Pokúšali sme sa dohodnúť o delení nákladov s Českou televíziou, ale keďže k dohode na financovaní neprišlo, tak sme sa rozhodli, že tento skvelý úspech slovenského juniorského hokeja sprostredkujeme divákom sami. Držíme slovenským juniorom palce!“ Priamy prenos odvysielame dnes v noci o 03:00 na Jednotke a reprízu zajtra o 15:05 na Dvojke. Štvrťfinálové stretnutie proti Fínsku odvysielala Dvojka Slovenskej televízie v priamom prenose v pondelok 2. januára 2012.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Švédska mediálna spoločnosť Modern Times Group (MTG) sa podľa jej predsedu Hans-Holgerja Albrechta rozhodla ukončiť prevádzku TV3 v Slovinsku. TV3 bude vysielať ešte niekoľko mesiacov v súlade s uzavretými kontrakty. Ako dôvod ukončenia TV3 uviedol nízky podiel televízie na trhu oproti nákladom. TV3 začala vysielanie 24.12.1995 a bola vo vlastníctve rímskokatolíckej cirkvi. Spočiatku stanice preto vysielala najmä nábožensky zamerané programy. Od novembra 2004 do októbra 2006 sa stanica volala Prva TV. Od 3. júna 2008 vysielala v slovinskom DVB-T multiplexe. 1. septembra toho istého roku v digitálnej terestrickej sieti ukončila šírenie. V súčasnosti môžu vysielanie slovinské TV3 sledovať abonenti platformy Total TV na satelite Eutelsat W3C na pozícii 16 ° E. Signál je kódovaný systémom Videoguard.
Zdroj: Resiveri.NET
Európska komisia dnes vyzvala Maďarsko, aby urýchlene zabezpečilo uplatnenie rozhodnutia maďarského ústavného súdu v súvislosti s mediálnym zákonom. Podľa maďarskej tlačovej agentúry MTI to v Bruseli uviedol hovorca komisárky pre digitálnu agendu Neelie Kroesovej Ryan Heath. Hovorca pripomenul, že Ústavný súd MR vlani 19. decembra vydal rozhodnutie, podľa ktorého maďarský mediálny zákon protiústavne obmedzuje slobodu tlačených médií. Heath povedal, že následky zistenia súdu sú aj dnes platné. Ako dodal, problematickou je ochrana zdrojov novinárov, ako aj viazanie možnosti citovať vyjadrenia k povoleniu. Charta základných práv Európskej únie jasne deklaruje, že je treba ctiť slobodu a pluralitu médií. „EÚ doposiaľ vždy obhajovala slobodu tlače a pluralitu médií,“ konštatoval hovorca. Bruselské médiá informujú o tom, že EK sa kvôli kontroverznému zákonu o centrálnej banke nemieni zaoberať maďarskou žiadosťou o finančnú pomoc. Viaceré médiá citujú hovorcu komisie Oliviera Baillyho, ktorý povedal, že únia preveruje v súčasnosti takmer 30 maďarských zákonov z pohľadu ich súladu s právnymi normami EÚ, ktoré sa týkajú procesu tvorby ústavy. Bailly v utorok povedal, že únia ukončí hodnotenie maďarských zákonov pred koncom tohto týždňa. Komisia zasadne 11. januára, kedy podľa informácií zdrojov z EÚ zrejme prerokujú aj ďalšie kroky týkajúce sa Maďarska. Nemenovaný predstaviteľ únie povedal, že v prípade nesúladu maďarských zákonov s normami únie je možné, že sa začne konanie voči Maďarsku. Šéf rakúskej delegácie sociálnodemokratických poslancov v EP Jörg Leichtfried dnes konštatoval, že situácia Maďarska je „čoraz dramatickejšia“ a súčasne vyzval maďarského premiéra Viktora Orbána na odstúpenie.
Približne 50 univerzitných študentov obsadilo päť rozhlasových staníc na juhu Mexika a požadovalo rezignáciu guvernéra štátu Guerrero, Angela Aguierreho. Neozbrojení maskovaní študenti vtrhli do sídiel rozhlasových staníc v utorok a zverejnili posolstvo v rozsahu 40 minút, uviedol hovorca štátu Guerrero Arturo Martinéz. Študenti podľa neho požadovali aj vyšetrovanie zabitia dvoch ich kolegov počas demonštrácie, ktorá sa odohrala 12. decembra. Odmietli tiež zodpovednosť za smrť zamestnanca čerpacej stanice po podpálení niekoľkých čerpacích staníc počas demonštrácií. Protestujúci tiež zablokovali diaľnicu vedúcu k letovisku Acapulco na tichomorskom pobreží a požadovali zvýšenie dotácií na školstvo, uviedla agentúra AP.
Copyright © TASR 2011

RVR NEWS

RVR NEWS

Na vianočný a novoročný program televízií dostala Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) menej sťažností ako v rovnakom období pred rokom. Diváci sa v posledných dňoch sťažovali najmä na zmenu vopred avizovaného televízneho programu alebo nedodržanie ohláseného začiatku vysielania konkrétneho programu. Prekážalo im aj zaraďovanie upútaviek s nevhodným obsahom počas programov pre deti, alebo vulgarizmy vo filmoch. "Dostali sme aj podnet na prešetrenie možnej neobjektívnosti príspevku vo večernom spravodajstve či sťažnosti na neúmernú intenzitu hlasitosti reklamy v komerčných televíziách. Obsah jednotlivých sťažností už prešetrujeme," povedal predseda RVR Miloš Mistrík. Podľa zákona sa každá sťažnosť dostane na rokovanie Rady najneskôr 90 dní od jej doručenia. Minulý rok diváci posielali podobné sťažnosti ako v tomto roku. Zmizli však sťažnosti na zaraďovanie programov s neprimeraným obsahom vzhľadom na vianočnú atmosféru. TASR informovala Lucia Jelčová z odboru komunikácie a vzťahov
Copyright © TASR 2011

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

GOOSE NEWS ?

GOOSE NEWS ?

Podľa našich dezorientovaných zdrojov zo Slávičieho údolia v STV zastavili výrobu ohlasovaného formátu Argumental, údajne kvôli licencii, ktorú napokon nezískali. Problémom je, že je už postavená scéna a rozbehnutá príprava výroby s celkovými nákladmi cca 50 tisíc EUR. Scénu však , podľa našich Goríl , postavili na IČR / identifikačné číslo relácie / inej relácie a o úhrade nákladov údajne jednajú . STV má pripravenú verziu, že partner nesúhlasil so zverejnením zmluvy. Argumental mala moderovať Elena Vacvalová a program pre STV dodávať KUUL.TV na základe licencie od spoločnosti Endemol/ formát vyvinula Tiger Aspect a vysielala BBC Two / .

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 2. Športové noviny – Markíza ;3. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 4. LET´S SILVESTER! – Markíza ; 5. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 6. Mrázik – Markíza ; 7. ŠPORT – TV JOJ ; 8. Novoročný príhovor Pištu Lakatoša – TV JOJ ; 9. Panelák- TV JOJ ; 10. KRIMI- TV JOJ ; 11. Ako dostať otecka do polepšovne – Markíza ; 12. Sultán – Markíza ; 13. Ženy v pokušení – Markíza ; 14. Sváko Ragan – Jednotka ; 15. Ako vytrhnúť veľrybe stoličku – Markíza ; 16. Partička – Markíza .

3. 1. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Francúzsko-alžírskeho novinára našli mŕtveho v jeho hotelovej izbe v jemenskom hlavnom meste Saná. Informovali o tom v pondelok miestne policajné zdroje. Bol zaškrtený, údajne iným novinárom, uviedli zdroje. Jeho telo našiel hotelový zamestnanec, ktorý zavolal políciu. Podľa policajných zdrojov došlo k vražde po spore medzi dvoma novinármi ohľadom peňazí. Obeť mala pracovať ako nezávislý žurnalista pre francúzsku spravodajskú televíziu France 24. Táto televízia však vo vyhlásení uviedla, že novinár nebol súčasťou jej siete spravodajcov v Jemene. Francúzske ministerstvo zahraničných vecí oznámilo, že je v kontakte s jemenskými úradmi, ale v tejto fáze nechcelo potvrdiť, či mal novinár francúzsku štátnu príslušnosť alebo či bol vôbec žurnalista.

Copyright © TASR 2011

Zábavná šou televízie MTV Punk'd (2003 - 2007), ktorú vymyslel, produkoval a moderoval Ashton Kutcher, sa od 19. marca vráti na obrazovky v novej podobe. Každý týždeň sa v nej objaví iný celebritný moderátor ako napríklad Justin Bieber, Miley Cyrus, Kellan Lutz, Bam Margera či Dax Shepard. Tí si budú robiť žarty z rôznych nič netušiacich známych osobností, pričom vtipné situácie bude nakrúcať skrytá kamera. Na internete už zverejnili video, v ktorom si Kelly Osbourne a Miley Cyrus uťahujú z televíznej celebrity Khloe Kardashian, v inej časti by mal vraj Justin Bieber nachytať speváčku Taylor Swift. Mená ostatných osobností televízia čoskoro zverejní. "Máme novú generáciu nepodozrievavých hlupákov, ktorí čakajú na to, že si z nich 'vystrelia' ich slávni priatelia. Fanúšikovia si znovu budú môcť detailne pozrieť šok na tvárach svojich obľúbených celebrít," vyjadril sa Van Toffler, riaditeľ spoločnosti MTV Networks Music, Films and Logo Group. Ashton Kutcher sa spolu s Jasonom Goldbergom bude na šou podieľať už len ako výkonný producent. V Punk'd sa mu počas štyroch rokov jeho pôsobenia podarilo šokovať či prekvapiť desiatky celebrít ako Justin Timberlake, Hugh Jackman, Jessica Alba, Nelly Furtado, Lindsay Lohan, Kirsten Dunst, Kanye West či Beyoncé. Informácie pochádzajú z webovej stránky http://www.hollywoodreporter.com/

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Josef Škvorecký

Zomrel Josef Škvorecký
Český spisovateľ a nakladateľ Josef Škvorecký, ktorý po Pražskej jari 1968 emigroval do Kanady, podľahol dnes ráno miestneho času rakovine v Nemocnici princeznej Margaréty v Toronte. Mal 87 rokov, oznámil na svojej stránke kanadský denník The Globe and Mail. Podľa novín mal Škvorecký dlhodobé zdravotné problémy. Škvoreckého spolupracovník Václav Krištof Českej televízii potvrdil informáciu, že pohreb sa neplánuje a o dva až tri mesiace sa uskutoční v Toronte smútočná rozlúčka. Jeden z najvýznamnejších českých povojnových prozaikov, autor Tankového praporu (1971), žil od roku 1969 v Kanade. V Toronte spolu s manželkou, spisovateľkou a herečkou Zdenou Salivarovou založil v roku 1971 exilové nakladateľstvo '68 Publishers. Počas nasledujúcich 20 rokov sa bolo významným západným vydavateľstvom pre knihy českých a slovenských autorov, ktorým režim znemožnil publikovať v Československu, vrátane Václava Havla a Milana Kunderu. Škvorecký bol plodným autorom prózy i poézie, niekoľkých filmových scenárov, článkov, štúdií a esejí. Jeho práce však boli v Československu zakázané. Napriek tomu sa počas 60. rokov stal jedným z najčítanejších českých spisovateľov. Keď sa dočasne uvoľnili politické pomery, vyšli jeho knihy Legenda Emöke (1963), Konec nylonového věku (1968), Hořkej svět (1969) či Lvíče (1969). Nesmrteľnosť Škvoreckému priniesol román Zbabělci (1948/49), ktorý tak ako iné práce písal do šuplíka, vyšiel až o desať rokov. Kanadské noviny z jeho prozaickej tvorby vyzdvihli aj román Příběh inženýra lidských duší (1977), za ktorý získal v roku 1984 cenu kanadského generálneho guvernéra Kanady, a Bassaxofon (1967). Podľa jeho kníh a scenárov vznikol rad filmov. Okrem už spomínaného Tankového praporu to boli Flirt se slečnou Stříbrnou, Zločin v šantánu či séria televíznych detektívok - napríklad Hříchy pro pátera Knoxe. Detektívnemu žánru sa venoval aj v knižnej trilógii, ktorej hlavnou postavou je poručík Borůvka (Smutek poručíka Borůvky, Konec poručíka Borůvky a Návrat poručíka Borůvky). Josef Škvorecký ako profesor americkej a modernej anglickej literatúry viedol na Torontskej univerzite dlhé roky kurzy tvorivého písania a prekladal. Po roku 1989 dostal za svoju literárnu tvorbu v Česku viacero ocenení. Svoju vlasť navštívil rodák z Náchoda naposledy v roku 2004, keď prevzal Cenu Jaroslava Seiferta, informovala Česká televízia.
Copyright © TASR 2011

Pravdoklamári 35 ?

Pravdoklamári 35 ?

Ministerstvo kultúry SR protestuje proti neobjektívnym a jednostranným úsudkom a článkom o ministerstve kultúry, či o ministrovi, ktoré dlhodobo publikuje denník Pravda na svojich stránkach. Poslednou kvapkou je článok v dnešnom denníku, kde redaktorka Iris Kopcsayová postavila hodnotenia práce ministra kultúry takmer výlučne na názoroch tých, ktorí ho kritizujú. Nie je možné zhodnotiť prácu ministra jedine na negatívach a pozitíva celkom vynechať. Redaktorka sa ani slovkom nezmienila o začatí procesu masívnej obnovy kultúrneho dedičstva, o projekte obnovy hradov, ktorý prinesie v tomto roku prácu pre 800 nezamestnaných, ani o projekte digitalizácie kultúrneho dedičstva, ktorý sa vďaka ministrovi podarilo zvrátiť tak, aby financie vo výške 217 miliónov eur smerovali do slovenskej kultúry, či o desiatkach miliónov pre EHMK 2013, kde projekt vážne meškal. V článku niet ani zmienky o novele tlačového zákona, ktorý vrátil Slovensko medzi demokratické štáty EÚ, o zmene dotačného systému ministerstva, v ktorom je na tento rok o 4 milióny eur viac na neštátnu kultúru ako vlani, ani o posilnenom rozpočte rezortu kultúry o 8 % na tento rok atď. Pritom sám denník Pravda v sobotu na svojom internetovom portáli publikoval rozsiahlu agentúrnu správu o tom, že rezort splnil viac ako 50 % programového vyhlásenia vlády za 1,5 roka a v tejto správe boli k dispozícii mnohé informácie, ktoré by objektivizovali prácu ministra kultúry. To znamená, že informácie denník mal k dispozícii. Denník však opätovne vo svojom článku ignoruje základné fakty. Napríklad skutočnosť, že zákon neumožnil prenajať kaštieľ v Budmericiach Literárnemu fondu, keďže nesplnil zákonom stanovené podmienky, napriek tomu po rekonštrukcii za 1,5 milióna eur bude kaštieľ slúžiť širokej umeleckej obci, že výber spolupracovníka na priestor A4 robilo Národné osvetové centrum a nie ministerstvo kultúry, pričom minister výber zrušil pre pochybnosti alebo to, že RTVS bude v tomto roku mierne zisková a že Jednotka STV v poslednom týždni roka 2011 prekonala rekordný podiel sledovanosti na trhu v kategórii 12+. Novinár má právo vyslovovať svoje úsudky, kritizovať, upozorňovať na negatívne javy, ale novinárska etika je postavená na pilieri objektívnosti alebo aspoň na snahe o objektívnosť. Žiaľ, v denníku Pravda o objektivite v prípade ministra kultúry, nemožno ani uvažovať. Ministerstvo kultúry písomne reagovalo na všetky neobjektívne články, dokonca na viaceré nepravdivé informácie, ktoré tento denník publikoval. Denník na tieto upozornenia reagoval len lakonicky v duchu – my si píšeme, čo chceme. Všetky kroky, ktoré robí denník Pravda osobne voči ministrovi kultúry, je preto možné chápať iba politicky, ako snahu o jeho diskreditáciu najmä v predvolebnej kampani. TASR o tom informovala hovorkyňa ministerstva kultúry Eva Chudinová.

Copyright © TASR 2011

AMEN

AMEN
Minister kultúry Daniel Krajcer je spokojný s výsledkami rezortu počas jeho pôsobenia. "Za ten rok a pol sme naplnili 50 percent nášho programového vyhlásenia pre náš rezort. Toto číslo samo o sebe má užasnú výpovednú hodnotu. Popri tom sme uskutočnili niektoré zmeny a naštartovali niektoré projekty, ktoré ani neboli napísané v programovom vyhlásení pre rezort kultúry," povedal minister v rozhovore pre agentúru SITA. Zdôraznil, že medzi jeho priority, ktoré definoval v júni 2010 po svojom nástupe na Ministerstvo kultúry (MK) SR, patria obnova kultúrneho dedičstva, záchrana verejnoprávnych médií a efektívne nakladanie s finančnými prostriedkami. "Dovolím si tvrdiť, že vo všetkých týchto troch oblastiach sme zaznamenali výrazný progres," hodnotí Krajcer. To, čo je dobré, čo sa nepodarí stihnúť pre predčasný pád vlády, napríklad transformáciu TASR, či zmenu zákona o Audiovizuálnom fonde, chce Daniel Krajcer dopracovať, i keď už nebude vo vedení rezortu. V oblasti kultúrneho dedičstva sa ministerstvu kultúry podarilo podľa jeho šéfa rozbehnúť projekty, ktoré ho "určite prekonajú, čo sa týka obdobia pôsobenia na čele rezortu". Napríklad v polovici decembra Krajcer za ministerstvo kultúry podpísal dohodu s ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny a ústredím práce o pokračovaní obnovy hradov a hradných ruín s pomocou nezamestnaných. Pre obnovu kultúrneho dedičstva, ale aj snahy MK SR o efektívne nakladanie s finančnými prostriedkami je tiež významná digitalizácia kultúrneho dedičstva. V oblasti záchrany verejnoprávnych médií sa podľa ministra podarilo naplniť všetky legislatívne aj ekonomické naplánované kroky. Prijal sa zákon, ktorý naštartoval postupné spájanie verejnoprávneho rozhlasu a televízie. “Ukazuje sa, že je to efektívny model. Podarilo sa ušetriť takmer 30 miliónov eur s tým, že je predpoklad, že po oddlžení, ktoré sme zabezpečili, budúci rok už môže RTVS hospodáriť vyrovnane, čo je naozaj historický okamih v histórii verejnoprávnych médií, predovšetkým Slovenskej televízie. Podarilo sa uchrániť túto inštitúciu pred hroziacimi exekúciami a očakávam od budúceho roka výrazný alebo badateľný progres aj v programovej oblasti,“ zdôraznil minister Krajcer. Veľkým úspechom podľa jeho názoru bude i to, ak už bude na budúci rok RTVS hospodáriť vyrovnane. Z ďalších splnených cieľov MK SR pod jeho vedením považuje za veľmi významný tlačový zákon, zmeny v Audiovizuálnom fonde, otvorenie diskusie o fungovaní Slovenského národného divadla. Minister je spokojný aj s prípravou projektu Európske hlavné mesto kultúry Košice 2013. V termíne sú podané všetky projekty, iba v prípade jedného sa posunul termín o niekoľko dní. Napriek šibeničným lehotám vyzerá "naozaj nádejne, že Košice budú dôstojne reprezentovať Slovensko v roku 2013“. Po skrátení štvorročného pôsobenia vlády na rok a osem mesiacov je podľa Krajcera jasné, že nie všetko to, čo bolo naplánované, sa aj stihne. Medzi hlavné témy, ktoré už legislatívnym procesom nestihnú prejsť, patria zmeny v zákone o Audiovizuálnom fonde, či transformácia TASR. Expertná skupina k zmene financovania cirkví však už rokuje o konkrétnych formách zmeny financovania, napríklad by to mohlo byť cez sponzoring. Krajcer chce o tomto zámere hovoriť s predstaviteľmi cirkví začiatkom budúceho roka. Zmena zákona o Audiovizuálnom fonde je pripravená, zoznámiť by sa s ním mali aj zástupcovia odbornej verejnosti, no pre pád vlády sa už nedostala na rokovanie vlády. Prostredie vo fonde však MK SR upravilo v prospech jeho transparentnosti smernicou. Naštartovaný legislatívny proces sa pre pád vlády zastavil aj v prípade zámeru transformácie TASR. Vedenie MK SR a TASR o situácii komunikuje s tým, že agentúra sa snaží o čo najviac úsporný režim. “Je predpoklad, že aj so zníženými finančnými prostriedkami dokážu zabezpečiť svoje fungovanie,“ doplnil minister. “Do posledného dňa budeme pracovať na všetkých týchto zámeroch, o ktorých sme presvedčení, že sú správne,“ povedal pre SITA Krajcer. S legislatívnymi návrhmi chce pracovať aj po predčasných voľbách, lebo je presvedčený, že sú správne.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STRMHLAV

STRMHLAV
JEDNOTKA Silvester 12+

2004 20,9/25,5 ; 2005 27,7/24,2 ; 2006 22,7/17,1 ; 2007 19,3/16,4 ; 2008 14,4/ 14,1 ; 2009 18,3/ 20,2 ; 2010 17/20,9 ; 2011 10,9/10,6
JEDNOTKA Nový rok 12 +
2005 17.6/19 ; 2006 25,8/25 ; 20O7 21,2/ 23,7 ; 2008 17,7/16,2 ; 2009 17,3/ 14,7 ; 2010 14,3/ 12,4, ; 2011 17,5/14,1 ; 2012 13,5/8,5

Keď je na starý rok jasno, bude v maštaliach prázdno

Keď je na starý rok jasno,
bude v maštaliach prázdno

Jednotka a Dvojka nad 10 percent - spolu 12,50 % .
Jednotka lepšie a Dvojka takisto dobre.
Markíza strašný medzitýždenný pád v celodennom podiele o 7% a pod 25 %.Najhorší od začiatku merania. TV Doma lepšie.
JOJ horšie a JOJ PLUS lepšie.
TA 3 o čosi lepšie.
Jednotka - 10.10 % ;
Dvojka - 2.40 % ;
Markíza - 24.70 % ;
TV DOMA - 5.70 % ;
TV JOJ – 19.50 % ;
JOJ PLUS- 5.00 % ;
TA 3 - 1.70 %

2. 1. 2012

HOKEJ NA WEBE STV

HOKEJ NA WEBE STV

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Rádio Best FM prichádza v novom roku s viacerými zmenami. Okrem Bratislavy, Trnavy, Žiliny a Banskej Bystrice by malo čoskoro vysielať aj v Prešove a Košiciach. Stanica má tiež nové logo, webstránku, zmenila sa aj zvuková grafika a správy. Za profesionálny chod rádia sú od začiatku roka zodpovední projektoví manažéri Richard Dírer a Veronika Bauchová, ktorí sú dlhoročnými novinármi. „Všetky novinky v Rádiu Best smerujú k tomu, aby sa stanica etablovala ako stabilný a úspešný hráč. Aj skúsenosti z ostatných európskych krajín ukazujú, že tento typ rádií má na trhu svoje jednoznačné miesto a obrovský potenciál,“ informoval dnes TASR o zmenách v rádiu Dírer. Best FM chce stavať na dobrej hudbe a kvalitných správach. Aktuálne informácie si poslucháči budú môcť vypočuť každú polhodinu v prvej fáze od 8.00 h do 16.00 h. Spravodajský tím povedie taktiež Dírer. Hudobný formát Best FM je zameraný na 80. roky s presahom na staršie hity a 90. roky. Vo vysielaní sa rádio plánuje zameriavať na klasické hity, nevynímajúc českú a slovenskú hudbu. Cieľovú skupinu majú tvoriť poslucháči vo veku 30 až 49 rokov. Celkovú zmenu rádia Best FM pripravovala slovenská spoločnosť Radio Format Consulting, zvukovú grafiku vytvorila renomovaná britská spoločnosť Wise Buddah.
Copyright © TASR 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Osemdesiatročný mediálny magnát Rupert Murdoch, šéf spoločnosti News Corp., má od Silvestra svoju profilovú stránku na mikroblogovacej službe Twitter. Informovala o tom americká televízia Fox, ktorá je tiež súčasťou News Corp. Hoci sa okamžite objavili hlasy spochybňujúce, že príspevky na konto @rupertmurdoch skutočne píše samotný Murdoch, výkonný šéf Twitteru Jack Dorsey ubezpečil, že je tomu naozaj tak. "Jeho vlastným hlasom, jeho vlastným spôsobom, @RupertMurdoch je teraz na Twitteri," napísal Dorsey. O pravosti každého profilu na Twitteri svedčí aj biela "fajka" v modrom kruhu pri jeho mene, ktorá nechýba ani u Murdocha. Ani nie 24 hodín po zaregistrovaní mal Murdoch tisíce tzv. followers, teda používateľov, ktorí sa zaregistrovali k odberu jeho príspevkov. O 21.00 h SEČ ich bolo takmer 30.000. Záujem je zrejme spôsobený aj hackerským škandálom, ktorému Murdochova firma čelí v Británii. "Práve som prečítal The Rational Optimist. Skvelá kniha," napísal Murdoch v prvom príspevku na Twitteri o najnovšom diele Matta Ridleyho, britského zoológa a autora populárno-vedeckých kníh, ktoré pojednáva o súvislosti medzi inováciami, inšpiráciou a prosperitou. V ďalších "tweetoch" sa miliardár vyjadruje okrem iného k nedávno vydanému životopisu spoluzakladateľa firmy Apple Steva Jobsa ("Zaujímavé, ale nespravodlivé. Rodina ju musí nenávidieť.") alebo chváli dnešný úvodník v novinách Wall Street Journal, vlastnených jeho News Corp., o republikánskom prezidentskom kandidátovi Ronovi Paulovi. Ďalej prezradil, že s rodinou bol na dovolenke v Karibiku a v televízii FOX si pozrel filmy The Descendants (podľa Murdocha kandidát na Oscara) a We Bought a Zoo ("skvelý rodinný film"). "Šťastný rok 2012. Môže byť lepší, ako predpovedajú všetci odborníci. Musí byť! Musí sa zmeniť všetko, čo vedie k vytváraniu pracovných miest pre každého, najmä mladých," napísal Murdoch v novoročnej gratulácii. Na Twitteri už boli vytvorené viaceré účty pripisované Murdochovi, ale povaha mnohých tamojších príspevkov nasvedčuje, že ich nepísal magnát osobne. Egyptský súd zrušil zákaz nosenia ženských islamských závojov, ktorý sa vzťahoval na hlásateľky štátnej televízie. Podľa verdiktu administratívneho súdu so sídlom v Alexandrii závoj na hlave nijako neprekáža hlásateľkám pri výkone ich povolania. Súd sa prípadom zaoberal na podnet hlásateľky Lamie Husajnovej, ktorá sa od roku 2008 nemohla objavovať vo vysielaní egyptskej štátnej televízie. Dôvodom bola jej neochota zložiť si pokrývku hlavy. Rozhodnutie súdu by malo Husajnovej umožniť návrat na obrazovku. Okrem toho dostane aj odškodné vo výške 20.000 egyptských libier (2558 eur). Hlásateľky so zahalenými hlavami mohli doposiaľ vystupovať len v súkromných egyptských televíziách, ktoré v posledných rokoch získavajú čoraz väčšiu popularitu, uviedla agentúra DPA.

Copyright © TASR 2011

AKO ŠTÁT OBDARÚVA SÚKROMNÚ TELEVÍZIU

AKO ŠTÁT OBDARÚVA
SÚKROMNÚ TELEVÍZIU
Už v prvý januárový pondelok o 20:00 si budú môcť hráči národnej lotériovej spoločnosti TIPOS overiť svoje šťastné čísla na obrazovkách televízie Markíza. Moderátormi tiposáckeho žrebovania sa stali známe tváre najsledovanejšej televíznej stanice na Slovensku: Roman Juraško, Adriana Poláková, Dárius Richter a Barbora Rakovská. Žrebovania obľúbených číselných lotériových hier LOTO, JOKER, EUROMILIÓNY, LOTO 5 z 35 a KENO 10 a informácie o ich výsledkoch si svoje vysielacie časy našli aj na obrazovkách čoraz obľúbenejšej televízie DOMA. Od nových tvári, ale najmä od presunu do hlavného vysielacieho času najsledovanejšej televízie, si TIPOS sľubuje zvýšenie záujmu o svoje produkty, keďže TV Markíza má približne 4-násobne vyššiu sledovanosť ako verejnoprávna RTVS, kde sa doteraz záznamy zo žrebovania vysielali. „Je v záujme spoločnosti TIPOS, ktorá je významným prispievateľom do štátneho rozpočtu, aby podnikala kroky vedúce k hospodárskym úspechom firmy. Rok 2011 je z hľadiska výnosov pre TIPOS historicky najúspešnejším a chceme takto pozitívne pokračovať aj v budúcnosti. K tomu by malo prispieť aj vysielanie televízneho žrebovania pre širšie publikum. To bude možné práve vďaka novému vysielateľovi. Logicky predpokladáme, že medzi väčším počtom televíznych divákov je aj viac hráčov lotériových hier, ktorých možno osloviť,“ uviedol hovorca národnej lotériovej spoločnosti TIPOS Rastislav Čépe.

STV NEWS

STV NEWS

Štvrťfinálové stretnutie proti Fínsku odvysiela Dvojka Slovenskej televízie v priamom prenose v pondelok 2. januára 2012 o 23:00. Dvojka STV ponúka posledný týždeň sviatočnej vysielacej štruktúry (od pondelka 2. januára do nedele 8. januára 2012) programy pre deti, dokumenty, televíznu dramatiku i pôvodnú tvorbu. Rána budú patriť deťom a mládeži, nájdu si rozprávky a programy z televízneho archívu. Predpoludnia s dokumentom – Slovenské rody o 10.25 a Slováci vo svete o 10.50 sú dokumenty o slávnych osobnostiach, historických udalostiach a živote našich krajanov za hranicami Slovenska. Popoludnia budú venované dramatike, v pondelok predstavíme prevzaté divadelné predstavenie z Novej scény v Bratislave Mrázik o 13.00. Od utorka do štvrtka ponúkame v tomto čase divadelnú dramatiku pre mládež, v piatok hudobnodramatickú skladbu o narodení Krista Kolíska a kríž o 13.00. Cez víkend dokumentárny film Po stopách slávnych skladateľov, v sobotu časť venovanú Puccinimu o 12.45 a v nedeľu Bizetovi o 12.05. Od pondelka do štvrtka o 14.30 si budete môcť pozrieť záznam z Medzinárodného festivalu cirkusového umenia v Prahe Cirkus, cirkus 2010. Okrem dych vyrážajúceho cirkusového umenia uvidíte v porote mnoho známych tvárí, medzi nimi obľúbeného herca Bolka Polívku. Podvečer po 17.00 slovenská televízna dramatika – nestarnúce inscenácie diel slávnych klasikov s atraktívnym hereckým obsadením. Večer o 20.00 fascinujúci svet prírody v dokumentoch Medvedia rodina a ja, Strážca divočiny, Vysoké Tatry - Divočina zamrznutá v čase, Čaro Mongolska. Slovenský televízny film – pôvodná tvorba na Dvojke V pondelok uvidíte o 21.45 Polčas rozpadu s Jánom Kronerom a Táňou Pauhofovou v hlavných úlohách. V utorok o 21.55 Svetlo, film o kríze mladých ľudí s L. Vaculíkom, I. Timkovou, M. Hilmerovou, I. Borárosom. V stredu o 21. 50 Ticho. V pôvodnom televíznom videofilme sa odvíja príbeh súčasnej rodiny, v ktorej sa začína vyostrovať sociálna situácia aj rodinné vzťahy... Účinkujú T. Radeva, Ľ. Paulovič, F. Výrostko. V nedeľu o 21.55 Zima kúzelníkov. V hlavných úlohách uvidíte M. Labudu, M. Slováka, E. Matejkovú, S. Ulickú, I. Krempaského.

Avaritia

Avaritia
Riaditeľ Sekcie strategického rozvoja a techniky Ing. Tarábek Tibor bol ešte do októbra managing partnerom v personálno - poradenskej agentúre Recagent. Potiaľ je to všetko v poriadku. Pokým si neuvedomíme, že škandalóznu zmluvu na reláciu s názvom Dobrý flek podpísala RTVS práve s firmou Recagent. Zmluvu na výsostne komerčnú reláciu, ktorá má tú drzosť tváriť sa ako verejná služba a na ktorú má ísť z verejných zdrojov temer 800 tisíc EUR. Už samotný fakt podpisu tejto zmluvy , ponechanie výnosov pre spoločnosť Recagent, je dôvodom, aby generálna riaditeľka okamžite odišla zo svojej funkcie. To, že peniaze idú zo zmluvy zo štátu je legitímnym dôvodom, aby Daniel Krajcer nerobil na Ministerstve kultúry ešte väčšiu hanbu, než ju robí doteraz.
A Tarábek ?
Ten je iba čerešničkou na zhnitej torte.

1. 1. 2012

TELEVÍZNA OPICA

TELEVÍZNA OPICA
Jednotka- 10,9 % 2010- 17,0 % /; PT - 10% ,/20,3 % /

„Silvestrovský program sa mi nepáčil. V porovnaní s ostatnými televíziami to bolo ako živý skanzen. Za tie vyše dve miliardy za rok 2010 som čakala invenčnejší program. " Miloslava Zamková
Markiza 25,3% / 29,0 % /; PT-26,6% ,/ 30,2 % /
JOJ 17,5 % /16,8 % /; PT- 24,6% ,/ 23,6 % /

GOOD MORNING, SLOVAKIA

GOOD MORNING, SLOVAKIA

barbie bomb