DALITO!

26. 5. 2012

Blogujeme svetovo





Najlepšou mladou blogerkou Slovenska sa stala Barbora Hullová z Gymnázia v Partizánskom. Zvíťazila v dnešnom finále projektu "Blogujeme svetovo" v bratislavskej Gallerii Cvernovka, do ktorého sa dostalo aj jej ďalších deväť rovesníkov. TASR o tom informoval jeden z organizátorov projektu Tomáš Janeček.
"Cieľom súťaže bolo šíriť povedomie o témach ako ľudské práva, medzikultúrny dialóg, občiansky aktivizmus aj medzi stredoškolskou mládežou," vysvetlil Janeček.
Do súťaže sa zapojilo 20 stredoškolákov a 20 stredoškoláčok. Od februára blogovali v troch kolách. V prvom o ľudských právach a diskriminácii menšín, potom o medzikultúrnom dialógu a v treťom kole o občianskom aktivizme. Desať najlepších dnes dostalo vo finále za úlohu napísať blog na tému "Tvoríme budúcnosť". Víťazku vybrali známi blogeri Samo Marec a Radovan Bránik, ktorí zohľadnili aj autorkine predchádzajúce texty.


Copyright © TASR 2012
Reklamná pauza, môžete sa ísť...


Vyjadrenie ADMA k novej webstránke RTVS

Vyjadrenie ADMA k novej

webstránke RTVS


Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) zverejnil vo Vestníku verejného obstarávania dňa 3. mája 2012 Oznámenie o dobrovoľnej transparentnosti v súvislosti s „Rozvojom, prevádzkou, servisom, ďalším vývojom a správou internetových sídiel a aplikácií RTVS“. Predmetom tejto zákazky je teda nová webstránka RTVS, ktorú bez akejkoľvek súťaže získala spoločnosť FAT CHILLI, s.r.o. Celková konečná hodnota zákazky je pritom 387 500 eur bez DPH.

Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA) nesúhlasí s postupom RTVS pri výbere dodávateľa týchto služieb. RTVS svoje rozhodnutie zdôvodňuje v oznámení (Oddiel IV: Postup) tým, že „…Obstarávateľ nie je bez súhlasu Poskytovateľa oprávnený akýmkoľvek spôsobom meniť, či upravovať zdrojové kódy, ktoré sú súčasťou zmluvného diela, sprístupniť zdrojové kódy tretej strane, ani vytvárať, šíriť a/alebo rozmnožovať dielo alebo zdrojové kódy, ktoré sú jeho súčasťou.“
„Dôvod, ktorý sa v oznámení uvádza, je nerelevantný. RTVS mal dve možnosti postupu – buď odkúpiť autorské práva od FAT CHILLI alebo vyhlásiť súťaž na úplne novú webstránku bez použitia technológií predošlého poskytovateľa. Spôsob, ktorým RTVS postupoval, preto považujem minimálne za neštandardný,“ hovorí Pavol Magic, prezident ADMA a dodáva: „Takýto postup znemožňuje spravodlivú hospodársku súťaž, vďaka ktorej by RTVS mohol ušetriť peniaze daňových poplatníkov, prípadne aj získať kvalitnejšie služby.“
K samotnej cene zákazky sa ADMA vyjadrí po zverejnení novej webstránky RTVS.





25. 5. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS







Prezident Medzinárodného olympijského výboru (MOV) Jacques Rogge vylúčil v Québec City možnosť, že by zástupcovia amerických televíznych spoločností tlačili na vylúčenie katarskej Dauhy z boja o usporiadanie olympijských hier v roku 2020. Dauha sa v stredu spoločne s Baku nedostala do finále, v záverečnej trojici zostali Tokio, Istanbul a Madrid. "Televízie nemajú žiadnu možnosť zasahovať do boja o usporiadanie olympijských hier a do rozhodnutí Medzinárodného olympijského výboru," vyhlásil Rogge.
Ak by MOV pridelil OH Dauhe, podujatie by sa muselo vzhľadom na podnebie konať v októbri alebo v novembri namiesto zvyčajných mesiacov júl, august. Podľa správy hodnotiacej komisie MOV by však tento presun mal za následok aj nižšiu sledovanosť v televíziách. "Zmena dátumu olympijských hier by síce mala efekt na televíznom trhu, ale to neznamená, že by vysielatelia mali zasahovať do našich rozhodnutí," uviedol Rogge.
Dauha už neuspela vo dvoch kandidatúrach na olympijské hry. Roggemu budúci rok vyprší prezidentský mandát a na post už ďalej kandidovať nebude. "Nechcem hovoriť o nádejach pre Dauhu do budúcnosti, keďže ja to už neovplyvním. Nebudem preto hovoriť za celý MOV. Rio de Janeiro sa však pokúšalo o OH trikrát v rade, Pjongčang rovnako a napokon ich dostali," doplnil Rogge.










© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



PIČIAK

PIČIAK


Ceny festivalu

Zázračný oriešok 2012





Dnes sa v Piešťanoch skončil v poradí siedmy ročník súťažnej prehliadky najlepších rozhlasových rozprávok, ktoré vznikli v Slovenskom rozhlase, pod názvom Zázračný oriešok 2012 Kniha v rozhlase – rozhlas v knihe. Festival, ktorý sa konal v dňoch 22. - 25. mája, už tradične okrem súťažných rozprávok ponúkol aj zaujímavé sprievodné podujatia. Organizátori pre návštevníkov pripravili autorské čítanie, besedy so spisovateľmi, hercami, či vydavateľmi kníh, vernisáže výstav slovenských výtvarníkov a ilustrátorov, tvorivé dielne, koncerty, premietanie televíznych večerníčkov a bábkové a divadelné predstavenia. Tí najmenší poslucháči sa spolu so svojimi rodičmi a učiteľmi mohli na festivale stretnúť aj s tvorcami rozhlasovej dramatickej tvorby.
Festival Zázračný oriešok je súťažná prehliadka rozhlasových rozprávkových hier a rozhlasových monologických rozprávok, z ktorých vznikli knižky pre deti, ako aj rozprávok z produkcie Slovenského rozhlasu, ktoré vznikli dramatizáciou alebo na motívy slovenských i svetových knižných diel. Od roku 2002 sa festival koná raz za dva roky, jeho hlavnými organizátormi sú Mesto Piešťany, Mestská knižnica mesta Piešťany a Rozhlas a televízia Slovenska. Tento ročník festivalu sa konal pod záštitou ministra kultúry SR Mareka Maďariča a veľvyslanca Českej republiky na Slovensku Jakuba Karfika.
Súťažné príspevky hodnotili dve poroty, detská a odborná. Poroty udelili cenu Zázračný oriešok autorom, realizátorom, interpretom najlepších rozhlasových rozprávok i vydavateľom knižných predlôh.




V kategórii monologickej rozprávky odborná porota udelila cenu rozprávke Rudolf Sloboda AKO SOM SA STAL MUDRCOM  za vytvorenie spontánnej rozhlasovej metafory s espritom autenticity a detského naivizmu, so zachovaním typického rozprávačského temporytmu autora a vytvorenie pocty detskej krajine Slobodovho „Rozumu“.



Odborná porota udelila cenu rozprávkovej hre  Dana Garguláková PINOCCHIO za tvorivú autorskú adaptáciu, za syntetizujúcu hudobnú kompozíciu, kreatívne využitie špecifických rozhlasových prostriedkov a majstrovskú hereckú hru s textom.



V kategórii monologickej rozprávky detská porota udelila cenu René Goscinný ROZPRÁVKA PRÍHODY MALÉHO MIKULÁŠA .„Rozprávku sme už poznali zo školy a hneď sa nám zapáčila. Je veľmi vtipná a vystupovali v nej zvieratká, napríklad psík Rex. Rodičia malého Mikuláša nám veľmi pripomínajú našich rodičov,“ zhodnotila rozprávku detská porota.


V kategórii rozprávková hra detská porota udelila cenu
Eva Križková ZAKLIATA HORA .„Vybrali sme spomedzi šiestich súťažných rozprávok rozprávkovú hru „Zakliata hora“. Páčila sa nám, lebo to bola slovenská ľudová rozprávka a podobala sa na legendu.Páčil sa nám aj vzťah dvoch bratov, dvanásťhlavý šarkan a priateľské zvieratá. Príbeh bol nápaditý a vtipný. Spomedzi hercov sa nám najviac páčila postava Jura, ale aj Striga, zvieratá a šarkan,“ hovoria členovia detskej poroty.


Podrobný prehľad cien festivalu Zázračný oriešok 2012

Detská porota - kategória monologických rozprávok
ROZPRÁVKA PRÍHODY MALÉHO MIKULÁŠA
Autor textu: René Goscinný
Preklad a rozhlasová úprava: Beata Panáková
Dramaturgia: Jánov Uličiansky
Hudobná dramaturgia: Oldo Fiala
Technická realizácia: Andrej Klimits
Réžia: Martin Hvišč
Interpret: Pavol Michalka
vydavateľstvo: SLOVART


Detská porota - kategória rozprávkových hier
ZAKLIATA HORA
Autor textu: Eva Križková
Dramaturgia: Zuzana Grečnárová
Hudobná dramaturgia: Lýgia Vojtková
Zvuková realizácia: Andrej Klimits
Réžia: Táňa Tadlánková
Tomáš Hallon za stvárnenie postavy Jura
vydavateľstvo Matice slovenskej



Odborná porota - kategória monologických rozprávok
AKO SOM SA STAL MUDRCOM
Autor textu: Rudolf Sloboda
Dramaturgia: Štefan Timko
Hudobná dramaturgia: Lygia Vojtková
Technická realizácia: Andrej Klimits
Réžia: Zuzana Jurigová - Kapráliková
Interpret: Patrik Žiaran
vydavateľstvo SLOVART
Odborná porota - kategória rozprávkových hier


PINOCCHIO
Autor textu: Dana Garguláková
Dramaturgia: Zuzana Grečnárová
Hudba: Matej Haász
Hudobná dramaturgia: Lýgia Vojtková
Zvuková realizácia: Ľubica Olšovská
Réžia: Táňa Tadlánková
Daniel Fischer za stvárnenie postavy Pinocchia
vydavateľstvo Mladé letá


Členovia odbornej poroty festivalu
Ľubica Kepštová - predseda - poetka, literárna kritička, redaktorka ,,Peter Karpinský - spisovateľ, vysokoškolský pedagóg, Marta Mráziková - vedúca Referátu kultúry, športu a mládeže pri MsÚ Piešťany ,
Timotea Vráblová - pedagogička a literárna historička ,
Mária Števková - editorka, autorka, prekladateľka, vydavateľka, Ria Paldiová - rozhlasová režisérka, herečka ,Peter Vilhan - rozhlasový režisér ,Ľuboš Války - zvukový majster , Helena Čertíková - vysokoškolská pedagogička, VŠMU

Tajomníčka odbornej poroty:
Eva Cíferská - vedúca Oddelenia knižnej kultúry a sekretariátu SkBBY

Členovia detskej poroty festivalu


I. kategória - monologické rozprávky .
Ela Čechová ,Silvester Dupkanič ,Michael Ďurina, Simona Kadlecová ,Rastislav Kollár ,Peter Koška,
Terézia Kubincová ,Rebeka Macová,Samuel Macháč,
Rebeka Macháčová ,Alžbeta Mjartanová ,Krištof Novák,
Júlia Orlovská ,Lucia Orlovská,Erik Vrábel



II. kategória - rozprávkové hry


Katarína Čechová ,Klára Držíková ,Dagmar Duiková,
Denisa Fúsková ,Sabína Gajdošová,Vanesa Kleinová,
Juraj Mariani ,Liliana Miháliková,Radoslava Oklepková,
Nikola Ondrejková ,Lucia Ondrovičová,Viera Paulovová ,Aurel Surový ,Milan Šiška,Šimon Zámečník



Tajomníčka detskej poroty:
Mária Špiriaková – PR manažér RTVS

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA


„ Připadám si jako politický vězeň. Orgány činné v trestním řízení na mne uvalily vazbu s omezením komunikace s veřejností i blízkými. Odůvodnění je přitom absurdní, abych neprchl a abych nezastrašoval pracovníky kraje a firem z pozice hejtmana Středočeského kraje, ze které jsem přitom rezignoval. Jde jim však o jediné. Ještě více stupňovat jednostrannost mediální štvanice proti mé osobě a dostat mne do situace, kdy se proti tomu nemohu hájit. Byl jsem přitom připraven rezignovat i na poslanecký mandát, ale chtěl jsem tak učinit osobně před Poslaneckou sněmovnou a seznámit ji i celou veřejnost s mojí interpretací celé kauzy. Z toho má nejspíš současná moc strach, a tak mi nasadila roubík.
Spatřuji ve svém případu paralelu s příběhem Julie Tymošenkové, i ona je ve vězení, i ona čelí obvinění z korupce, nebo Vladimíra Hučína, který se spravedlnosti domohl až po řadě let strávených ve vězení. „
David Rath

"Chcem, aby každá dáma v tejto miestnosti zo solidarity so ženami na Haiti, ktoré trpeli viac ako ženy kdekoľvek inde na svete, povedala mužovi sediacemu vedľa nej: 'Dnes sa s tebou nevyspím, ak finančne neprispeješ!'"
Sean Penn

"Myslím si, že naši hokejisti nereprezentovali zle ani Alianciu, pretože to bol boj Aliancie s Ruskou federáciou.“
Ivan Gašparovič

„ Nevedel som, čo od radosti, tak som sa aspoň hodil  na zem. „
Libor  Hudáček

RTVS NEWS

RTVS NEWS










Rozhlas a televízia Slovenska sa so spoločnosťou Sport5, vlastníkom televíznych práv na slovenskú futbalovú reprezentáciu, dohodla na odvysielaní oboch priateľských zápasov Slovenska - v sobotu zápasu Slovenska s Poľskom z Klagenfurtu a aj budúcu stredu stretnutia s Holandskom z Rotterdamu.
RTVS teda odvysiela na Dvojke v sobotu priamy prenos zápasu Slovensko - Poľsko, štúdio sa začne o 16:45 a výkop je naplánovaný o 17:00. Komentuje Tomáš Košec.
Rovnako na Dvojke odvysiela RTVS v stredu 30. 5. 2012 priamy prenos zápasu Holandsko - Slovensko, štúdio sa začne o 20:15 a výkop o 20:30. Komentuje Marcel Merčiak.
„Cena za oba prípravné zápasy je 30 000 eur, jeden teda vychádza na 15 000 eur. Zmluvu samozrejme zverejníme, takže sa oplatilo rokovať až do poslednej možnej chvíle. Približne pred dvoma rokmi STV platila 50 000 eur za jeden podobný zápas. V každom prípade sme radi, že po hokejovej reprezentácii ponúkneme vzápätí aj zápasy futbalového národného tímu,“ povedal programový riaditeľ RTVS Andrej Miklánek.

24. 5. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS





Poslanci maďarského parlamentu schválili dnes zmeny mediálneho zákona v súlade s decembrovým verdiktom ústavného súdu. Ako uviedla agentúra MTI, za novely hlasovalo 257 poslancov vládnych strán.
V prípade ustanovení, ktorých zmena si vyžiadala dvojtretinovú väčšinu poslancov, hlasovalo proti návrhu 51 poslancov, a v prípade ustanovení, pre zmenu ktorých stačila väčšina poslancov, bolo proti 52 poslancov. Počet poslancov, ktorí súhlasili s návrhom, sa nemenil.
Úprava sa dotkla ustanovení o ochrane zdroja informácií. Do právnej normy zasadili niekoľko prvkov záruky, v zmysle ktorých nie je možné požadovať redakciu, alebo novinára, aby zverejnil svoj zdroj informácií.
Procesné normy, týkajúce sa informátorov, obsahuje občiansky a aj trestný zákonník a v budúcnosti ochrana zdrojov informácií bude zaradená i do zákona o priestupkoch.
Poslanci odmietli pozmeňujúce návrhy opozície. Poslanec opozičnej Maďarskej socialistickej strany (MSZP) László Mandúr prijatej novele vytkol, že umožňuje nejednoznačný výklad.
Obavy v súvislosti s maďarským mediálnym zákonom opätovne vyjadrila 16. mája európska komisárka pre digitálnu agendu Neelie Kroesová.
Uviedla, že Rada Európy (RE) so sídlom v Štrasburgu vydala expertnú správu o maďarskom mediálnom zákone, a konštatovala, že správa je potvrdením nezávislej strany, že Európska komisia (EK) mala oprávnené obavy.
Správa RE požadovala okrem iného posilnenie pravidiel ochrany informačných zdrojov novinárov, vytvorenie možnosti právneho odvolania sa voči rozhodnutiam komisára pre médiá a odpolitizovanie procesu vymenúvania mediálnych orgánov. EK už predtým považovala za problematickú ochranu zdrojov novinárov, ako aj viazanie možnosti použiť citáty na povolenie.
Maďarský ústavný súd v rozhodnutí vydanom vlani 19. decembra kritizoval okrem iného rozsah právomocí mediálneho orgánu a mediálneho komisára. Tieto právomoci podľa súdu protiústavne obmedzujú slobodu tlačených médií.
Súd zrušil príslušné ustanovenia k 31. máju. Keďže ide o ústavné zákony, k ich úprave je potrebná dvojtretinová väčšina hlasov poslancov.



Opozičná Maďarská socialistická strana (MSZP) očakáva od prezidenta republiky Jánosa Ádera, že novelu mediálneho zákona, ktorú dnes prijali poslanci parlamentu, nepodpíše a obráti sa s ňou na ústavný súd.

Ako uviedla maďarská tlačová agentúra MTI, poslanec za MSZP László Mandúr pred novinármi v Budapešti povedal, že cieľ i obsah prijatej právnej normy, ako aj samotný proces prijatia novely, sú poburujúce. Zdôraznil, že v novelizovanom zákone sú prijaté všeobecné normy, ktorých cieľom je ale znemožnenie opozičnej rozhlasovej stanice Klubrádió.
Ildikó Lendvaiová z MSZP spresnila ustanovenia, na základe ktorých bude možné odmietnuť ďalšie žiadosti Klubrádia o frekvencie a mediálny orgán bude môcť „donekonečna“ odkladať realizáciu verdiktov súdu, ktoré boli vynesené v prospech tohto rozhlasu.
Poslankyňa ďalej vytkla, že novela nerieši kritizované zloženie mediálnej rady.
Socialisti preto žiadajú prezidenta, aby nepodpísal novelu, ktorá je v rozpore s demokratickými normami a očakávajú, že sa obráti s ňou na ústavný súd.
Poslanci maďarského parlamentu dnes schválili zmeny mediálneho zákona, podľa MTI v súlade s decembrovým verdiktom ústavného súdu. Za novely hlasovalo 257 poslancov vládnych strán.
V prípade ustanovení, ktorých zmena si vyžiadala dvojtretinovú väčšinu poslancov, hlasovalo proti návrhu 51 poslancov a v prípade ustanovení, pre zmenu ktorých stačila väčšina poslancov, bolo proti 52 poslancov. Počet poslancov, ktorí súhlasili s návrhom, sa nemenil.
Úprava sa dotkla ustanovení o ochrane zdroja informácií. Do právnej normy zasadili niekoľko prvkov záruky, v zmysle ktorých nie je možné požadovať redakciu, alebo novinára, aby zverejnil svoj zdroj informácií.
K odhaleniu informátorov bude môcť byť zaviazaný novinár iba súdom a iba v presne stanovených prípadoch týkajúcich sa odhaľovania závažných trestných činov, a aj to iba v prípade, ak nebude iná možnosť objasnenia takéhoto činu.
Novelizovaný zákon spresňuje aj právomoci komisára pre médiá a spravodajstvo. Komisár nebude mať právomoci oficiálneho orgánu, ale bude môcť vystupovať iba ako sprostredkovateľ medzi poskytovateľom mediálnych služieb a zákazníkom.
Komisár v prípade tlačených médií bude môcť iba iniciovať rokovania medzi odbornými organizáciami a bude môcť pripravovať hlásenia, ktoré však nebudú zverejňované, zašle ich iba dotknutým stranám.
Proces voči médiám môže komisár začať iba v prípadoch, ak sa sťažnosť dotýka významnej časti divákov, poslucháčov, alebo čitateľov a môže iniciovať aj osobné stretnutie sťažovateľov s odbornými organizáciami a poskytovateľom mediálnych služieb.
Komisár podľa novej právnej normy nebude môcť riešiť ani prípady týkajúcich sa porušenia ľudskej dôstojnosti, práv osoby poskytujúcej vyjadrenie médiám, prípadne ak médiá porušia ľudské práva, či práva na ochranu osobnosti.
Komisár ale bude môcť naďalej v spolupráci s príslušnými orgánmi kontrolovať dodržiavanie zákazu šírenia nenávisti, narušenia ústavného poriadku, prezentovania zraniteľných osôb a ochranu maloletých v tlači.
Obavy v súvislosti s maďarským mediálnym zákonom opätovne vyjadrila 16. mája komisárka Európskej komisie pre digitálnu agendu Neelie Kroesová. Uviedla, že Rada Európy (RE) so sídlom v Štrasburgu vydala expertnú správu o maďarskom mediálnom zákone a konštatovala, že správa je potvrdením nezávislej strany, že EK mala oprávnené obavy. Spáva RE požadovala okrem iného posilnenie pravidiel ochrany informačných zdrojov novinárov, vytvorenie možnosti právneho odvolania sa voči rozhodnutiam komisára pre médiá a odpolitizovanie procesu menovania mediálnych orgánov. EK už predtým považovala za problematickú ochranu zdrojov novinárov, ako aj viazanie možnosti použiť citáty na povolenie.
Maďarský ústavný súd v rozhodnutí vydanom vlani 19. decembra kritizoval okrem iného rozsah právomocí mediálneho orgánu a mediálneho komisára. Tieto právomoci podľa súdu protiústavne obmedzujú slobodu tlačených médií. Súd zrušil príslušné ustanovenia k 31. máju. Keďže ide o ústavné zákony, k ich úprave je potrebná dvojtretinová väčšina hlasov poslancov.



Sedem prestížnych mediálnych nadácií sa rozhodlo založiť Európsku tlačovú cenu, ktorou sa budú odmeňovať špičkové výkony novinárov zo všetkých 47 krajín starého kontinentu.
Organizátori sa chcú zamerať na serióznu žurnalistiku v tlačových aj elektronických médiách. Tá má podľa nich kľúčový význam pri obrane demokratických slobôd.
"Sme hlboko presvedčení, že nesieme zodpovednosť za kvalitu verejnej diskusie v Európe. Touto cenou chceme podporiť vysoko kvalitnú, inovačnú a nezávislú žurnalistiku..." oznámil dnes Adriaan Stoop, predseda Výboru Nadácie Európskej tlačovej ceny. Podľa jeho slov je nevyhnutné podnietiť skutočnú európsku diskusiu v čase, keď celý kontinent prechádza závažnými zmenami.
Prvý rok sa bude ocenenie udeľovať v štyroch kategóriách: najlepší redaktor, komentátor, reportér a inovátor. Víťazstvo v každej z kategórií je spojené s finančnou odmenou 10.000 eur. Nadácia bude prijímať súťažné príspevky od 1. júla do 26. októbra 2012. O víťazoch rozhodne odborná porota pod vedením sira Harolda Evansa, redaktora spoločnosti Thomson Reuters.
Prvé Európske tlačové ceny následne udelia na slávnostnej ceremónii, ktorá sa uskutoční vo februári 2013 v Amsterdame.
TASR o tom informovala Európska aliancia tlačových agentúr (EANA).




Copyright © TASR 2012
RVR VIVA NEWS

Spoločnosť Viva Production House dnes prezentovala na stretnutí s médiami kampaň Zachráňme Rádio Viva, ktorá prebieha vo vysielaní tohto slovenského komerčného rádia a je vyvolaná rozhodnutím Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) z 15. mája prideliť vo výberovom konaní súčasných 28 frekvencií programovej služby Rádio Viva novému subjektu, ktorým je spoločnosť Corporate Legal. Podľa vyjadrenia zástupcov Viva Production House spoločnosť Corporate Legal uviedla v žiadosti aj pri verejnom vypočutí viacero neúplných a nepresných informácií. TASR požiadala o vyjadrenie RVR, ktorá výberové konanie vypísala.
"Rada pre vysielanie a retransmisiu posudzovala všetky údaje, ktoré spoločnosť Corporate Legal, s.r.o., uviedla vo svojej žiadosti o licenciu a na ústnom pojednávaní. Zákonom stanovené náležitosti boli splnené, preto sa spoločnosť Corporate Legal, s.r.o., mohla riadne zúčastniť na výberovom konaní. Rozhodnutie o pridelení predmetných frekvencií spoločnosti Corporate Legal, s.r.o., a zamietnutí žiadostí ostatných uchádzačov tohto výberového konania, ktoré Rada vydala 15.5.2012, je platné," uvádza vo vyjadrení pre TASR Lucia Jelčová z odboru komunikácie a vzťahov s verejnosťou RVR. "V tomto štádiu Rada v zmysle správneho poriadku svoje rozhodnutie zmeniť nemôže, a teda sa ani nemôže zaoberať skutočnosťami, ktoré uviedla spoločnosť Viva Production House, s.r.o., po skončení výberového konania, a ktorými namieta voči týmto rozhodnutiam vrátane námietky o možnom konflikte záujmov. Všetky námietky, ktoré proti rozhodnutiu o zamietnutí žiadosti o licenciu spoločnosť Viva Production House, s.r.o., má, však môže riadne uplatniť opravným prostriedkom na Najvyššom súde SR do 15 dní odo dňa doručenia rozhodnutia Rady. Ak súd rozhodne o vrátení rozhodnutia Rade, tá sa ním, samozrejme, bude opätovne zaoberať. Rozhodnutie Rady o udelení licencie a zamietnutí žiadosti neúspešných uchádzačov zatiaľ neboli účastníkom konania doručené, v súčasnosti sú v štádiu písomného vyhotovovania. Na vypracovanie a zaslanie rozhodnutí má Rada 30 dní odo dňa rozhodnutia na zasadnutí Rady, t. j. do 15.5.2012," uviedla vo vyjadrení pre TASR Jelčová.

Copyright © TASR 2012


RADA RTVS update

RADA RTVS update




Rada Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) sa dnes rozhodla priznať generálnej riaditeľke RTVS Miloslave Zemkovej odmenu za prvý štvrťrok 2012. Jej výška sa bude rovnať sto percentám z jej mzdy za prvé tri mesiace tohto roku, teda pôjde zhruba o 9000 eur.Predseda Rady Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Miroslav Kollár si v súčasnosti nevie celkom dobré predstaviť, ako by mohlo verejnoprávne médium zaplatiť v priebehu nasledujúcich štyroch rokoch predpokladaných 40 miliónov eur za nákup IT techniky a prechod na digitalizáciu archívu a výroby. "Keď sa pozerám na naše rozpočtové možnosti na najbližších 48 mesiacov, priznám sa, že tam osobne veľmi nevidím sumu, ktorú môžeme na investície v takomto rozsahu v tých najbližších štyroch rokoch použiť," vyhlásil počas dnešného rokovania.
Teoretický by sa táto suma podľa neho mohla zafinancovať z kapitálových výdavkov, ktoré sú naplánované v rozpise rozpočtov na nasledujúce roky. "Tam by som teoreticky tie peniaze mal, ale už nemám ani euro na akékoľvek iné investície," poukázal. Kollár pritom potrebu obnovy zastaranej techniky nespochybňuje.
Generálna riaditeľka RTVS Miloslava Zemková sa priznala, že médium v súčasnosti túto zmluvu finančne nemá pokrytú. Tvrdí však, že v praxi to neprekáža, keďže má záujem iba o rámcovú zmluvu. "Nie je možné, aby sa čiastkové zmluvy k tejto rámcovej zmluve súťažili bez toho, aby boli finančné kryté," vysvetlila.
Výhrady Kollára smerovali aj k tomu, že sa členovia Rady o predmetnom predbežnom oznámení o verejnom obstarávaní dozvedeli až z médií. To sa vo vestníku objavilo 12. mája, Rada však k tomu dostala informácie až po desiatich dňoch. Podľa neho by členovia privítali, keby v prípade zámeru "v takomto rozsahu", dostali aspoň informáciu v rozsahu dvoch viet. "Ja s tým mám ako člen Rady osobný problém, keď sa informáciu o takomto objemnom obstarávaní dozviem v rámci novinárskej otázky," vyčítal riaditeľke RTVS.
Ak by sa verejné obstarávanie plnilo, verejnoprávne médium plánuje investovať napríklad do zakúpenia stoviek počítačov a notebookov, či výmeny zastaraných serverov. Zhruba 32 miliónov eur z celkovej čiastky by mal telerozhlas minúť na dátové úložiská. Konkrétne detaily RTVS do vyhlásenia súťaže nezverejňuje.

Rada RTVS sa dnes zároveň zaoberala hodnotením činností a hospodárenia média za predchádzajúci rok. Ekonomická riaditeľka RTVS Daniela Vašinová členov oboznámila aj so súčasnou ekonomickou situáciou Rozhlasu a televízie Slovenska. Výdavky dosiahli po prvých štyroch mesiacoch tohto roka sumu 34,2 milióna eur. Z hľadiska plánu na tento rok tak telerozhlas vyčerpal zhruba 30 percent z celoročnej sumy. Príjmy verejnoprávneho média boli v tom istom období na úrovni 55,4 milióna eur.
Najväčší podiel na príjmoch média tvorili zisky z vyzbieraných úhrad za služby verejnosti. Za tretinu roka si takto polepšilo o 26,6 milióna eur. Do konca roka plánuje RTVS vyzbierať na koncesionárskych poplatkoch 73,6 milióna eur.




Copyright © TASR 2012


Rok 2013 bude kľúčový pre ďalšie fungovanie verejnoprávneho Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS), na dnešnom rokovaní Rady RTVS to uviedla generálna riaditeľka RTVS Miloslava Zemková. V RTVS sa už podľa nej nedá vo veľkom šetriť, no RTVS bude musieť na budúci rok riešiť komplikovanú situáciu, keďže mu bude chýbať približne 20 miliónov eur. Aj v takejto situácii sa dá vyrábať program, ale s obmedzeniami, ktoré sa, ako predpokladá Zemková, odrazia na znížení sledovanosti.
Dôvodom možných problémov, ako pre agentúru SITA povedala Zemková, je avízo návratu k úhradám za vysielanie RTVS, tzv. koncesionárskym poplatkom. Premiér Robert Fico a minister kultúry Marek Maďarič 16. apríla na spoločnej tlačovej besede uviedli, že podporujú zachovanie úhrad za vysielanie, tzv. koncesionárskych poplatkov a teda aj zmluvy verejnoprávneho Rozhlasu a televízie Slovenska so štátom aj na budúci rok. "V prípade, že ostanú úhrady, tak predpokladáme výnos okolo 72 miliónov eur, plus zmluva so štátom - to je 86 mil. eur a dvadsať miliónov eur nám chýba. To už dnes vieme," dodala pre SITA Zemková. Upozornila zároveň, že zo zákona vo vysielaní STV z roka na rok klesá percento určené na reklamu, čo rozhlasová reklama vzhľadom na nepomer jej hodnoty oproti televíznej pokryť nemôže.
Podľa platnej legislatívy by koncesie aj zmluvy so štátom mali v roku 2013 zaniknúť a verejnoprávne rozhlasové a televízne vysielanie by mal financovať štát cez každoročný jednorazový príspevok. Na normálne fungovanie potrebuje RTVS podľa Zemkovej 106 miliónov eur, z toho sedem až 7 a pol milióna na technologickú obnovu.


©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Biele kone lúpia ?

Biele kone lúpia ?



Pri prideľovaní novej vysielacej licencie firme Corporate Legal boli závažne porušené pravidlá a Radu pre vysielanie a retransmisiu (RVR) táto firma podviedla, argumentoval dnes na tlačovej besede konateľ Viva Production House Milan Kodaj. „Sme presvedčení, že firma Corporate Legal, s.r.o. mala byť z výberového konania vylúčená,“ tvrdí a dodáva, že napriek čestnému vyhláseniu nehovorila na vypočutí pravdu, predložila Rade nepravdivé informácie a rada tak bola oklamaná. Podľa ďalšieho z konateľov Dušana Budzaka má v tejto chvíli vec v rukách RVR. „Je otázka, ako sa k tomu rada postaví, ale stále je priestor, aby si uvedomila, že bola oklamaná (...) má dostatok dôkazov, aby zistila, že bola oklamaná a môže konať“ pripomenul. Ďalšie opravné prostriedky nepovažujú v tejto chvíli za nutné.
Ako pripomína Budzak, firma Corporate Legal nemá žiadne mediálne skúsenosti, v minulosti fungovala ako advokátska kancelária a vo výpovedi pri ústnom konaní pred radou 14. mája zástupca Corporate Legal uviedol, že bude nadväzovať na vysielanie Rádia Viva. „Ide o jasný dôkaz, že sa tu chystá lúpež prostredníctvom nastrčenej spoločnosti, ktorej úlohou bolo ulúpiť na základe nepravdivých tvrdení pred radou licencie Rádia Viva (...) jej úlohou je olúpiť fungujúce a zabehnuté rádio. Nedovolíme bielym koňom, ktorí sa boja čestne predstúpiť, aby ulúpili to, čo vybudovali iní,“ zdôrazňujú konatelia Viva Production House.
„Viva Production House ako jediná zo štyroch záujemcov splnila všetky zákonne požiadavky - má transparentné vlastníctvo, financovanie, skúsenosť, tradíciu a techniku, čo sa však o spoločnosti Corporate Legal povedať nedá,“ tvrdí konateľ Kodaj. Súčasťou podmienok výberového konania bolo preukázanie schopnosti finančne kryť vysielanie rádia a transparentnosť zdrojov. Ako však konatelia Viva House Production argumentovali, spoločnosť Corporate Legal predložila úverový prísľub, ktorý banku k ničomu nezaväzuje a napriek názvu nespĺňa podľa právnej analýzy, ktorú si nechali spraviť, náležitosti úverového prísľubu. „Corporate Legal úverovým prísľubom banky nepreukázala, že má k dispozícii finančné zdroje na vysielanie. Tento úverový prísľub nepreukazuje ani skutočnú možnosť ich získania,“ vysvetlil tretí z konateľov Viva Production House Róbert Bartoš.
Ďalším problémom, ktorý konatelia pripomenuli je, že spoločnosť Corporate Legal nedisponuje potrebnou technikou ani personálnymi kapacitami. Podľa Budzaka firma nepredložila dokumenty o tom, že disponuje potrebnou technikou na zabezpečenie vysielania, hoci to podmienky vyžadujú. „Nikto nevie odpovedať na otázku, kto je Corporate Legal, ani v jednom materiáli nebol predložený doklad, že by vlastnila techniku, alebo že by mohla v budúcnosti s technikou disponovať. Žiaden personál sme nevideli, pričom konateľ je stále registrovaný v advokátskej komore,“ argumentoval Budzak.
Podľa konateľov tu ide aj o konflikt záujmov. Ako uviedol Kodaj, jeden z členov rady, ktorý hlasoval za pridelenie frekvencií spoločnosti Corporate Legal, je zároveň zamestnancom spoločnosti, s ktorou má Corporate Legal predbežne uzatvorenú zmluvu o prenájme priestorov a zmluvu o šírení rozhlasového vysielania. „Tieto zmluvy zabezpečia zamestnávateľovi člena rady ročný obrat 950 000 eur. To je jasný konflikt záujmov,“ zhrnul Kodaj.
Rádio Viva bude vysielať už len do konca budúceho roka. Na 28 frekvenciách Vivy bude od 22. decembra 2013 vysielať nové INFO Rádio. Rozhodla o tom Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) v jarnom výberovom konaní na obsadenie frekvencií pre rozhlasové terestriálne vysielanie, ktoré sa začalo v pondelok 14.mája. Ako uviedol predseda RVR Miloš Mistrík, o všetky frekvencie, na ktorých vysiela Rádio Viva, mali záujem štyria uchádzači, nakoniec sa pre nedodanie dokumentov rozhodovalo medzi tromi a rada z nich vybrala spoločnosť Corporate Legal, s.r.o. Podľa Mistríka je to spoločnosť, ktorá sa zaoberá nehnuteľnosťami a deklarovala dostatok zdrojov. Hlasovanie o nej nebolo v licenčnej rade jednomyseľné, päť členov hlasovalo za a štyria proti.


©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Čo nám Andrej zatajil III.


Čo nám Andrej zatajil III







 


Men in Black III

Men in Black III


23. 5. 2012

Valné zhromaždenie združenia európskych menšinových denníkov

Valné zhromaždenie združenia

európskych menšinových denníkov

Valné zhromaždenie združenia európskych menšinových denníkov (MIDAS) bude tento piatok (25.5.) hostiť Bratislava. Slovensko v združení, ktoré spája 30 denníkov z 12 európskych krajín zastupuje maďarský denník Új Szó, ktorý je aj spoluorganizátorom akcie.

"Súčasťou podujatia bude aj okrúhly stôl na tému financovania menšinových médií v Európe, v rámci ktorého budú zúčastnení diskutovať o rôznych modeloch financovania, ich výhodách, nevýhodách a vplyvoch na nezávislosť médií. Vo večerných hodinách sa uskutoční odovzdávanie cien MIDAS a Otta von Habsburga, ktoré sa každoročne udeľujú novinárom za zásluhy v oblasti ochrany a propagácie práv menšín," priblížila Helga Thurová z redakcie denníka Új Szó. Slávnostného odovzdávania cien sa zúčastní aj syn Otta von Habsburga, Karl.
Cenu MIDAS by si v tomto roku mala odniesť novinárka Mária Vrabec (Új Szó) za sériu článkov o prípade Hedvigy Malinovej. Ocenenie Otta von Habsburga bude udelené novinárke Constanse Letsch z britského denníka The Guardian. Nositeľom tejto ceny bol v roku 2010 aj šéfredaktor časopisu .týždeň Štefan Hríb.


Copyright © TASR 2012

Art Film Fest News

Art Film Fest News







Európske filmy k Art Film Festu už tradične patria. Aj na jeho 20. ročník, ktorý sa uskutoční od 16. do 23. júna v Trenčianskych Tepliciach a Trenčíne, prinesie sekcia Európske zákutia silné príbehy, ktoré v ostatnom roku najviac rezonovali na prestížnych filmových festivaloch. Jednou z najlákavejších snímok pre milovníkov a milovníčky filmu je čerstvý víťaz Zlatého medveďa z prestížneho festivalu Berlinale - taliansky film Cézar musí zomrieť z dielne filmových veteránov, bratov Paola a Vittoria Tavianiovcov.
Viac ako 80-roční bratia - režiséri nakrúcali v prísne stráženej väznici na okraji Ríma. Ich hercami boli muži odsúdení na doživotie alebo na dlhoročné tresty za vraždy, spoluprácu s mafiou či drogové dílerstvo. Celý mesiac trávili režiséri za mrežami a nacvičovali s väzňami Shakespearovu divadelnú hru Július Cézar. Snímka teda neukazuje zločiny, ktoré títo väzni spáchali v skutočnom živote. Skôr ponúka paralely medzi klasickou drámou a súčasným svetom. Prostredníctvom divadelného textu však tvorcovia ukazujú aj traumatický život väzňov a základné morálne dilemy. "Snažili sme sa ukázať kontrast medzi temnotou v životoch odsúdených a poetickou silou Shakespearových emócií. Kontrast medzi zradou a priateľstvom, vraždou a mučivosťou náročných rozhodnutí, mocou a silou pravdy," uviedli súrodenci, ktorí majú na konte aj Zlatú palmu z Cannes z roku 1977.
S veľkou cenou poroty, Strieborným medveďom, odchádzala z tohtoročného Berlinale maďarská snímka Iba vietor režiséra Bence Fliegaufa, ktorá bola inšpirovaná nedávnymi sériovými vraždami Rómov v Maďarsku. Snímka zobrazuje pogrom na rómsku komunitu a strach, v ktorom Rómovia žijú po tom, čo sa rozšíria správy o vyvraždení rómskej rodiny. Iná rómska rodina, ktorá žije v blízkosti, sa túži dostať preč z tohto prostredia. Ich otec sa nachádza v Kanade a robí všetko pre to, aby jeho žena, deti a starý otec mohli byť čo najskôr spolu. Film ukáže, či získajú šancu na prežitie alebo ich nádej o únik zostane len ilúziou. Snímka získala na Berlinale aj Cenu za mier a Medzinárodnú filmovú cenu amnestie.
Art Film Fest premietne v sekcii aj ďalší film ocenený v Berlinale a to dvoma Striebornými medveďmi. Dánska snímka Kráľovská aféra získala cenu za najlepší scenár a v mužskej hereckej kategórii si pre víťazstvo prišiel hlavný predstaviteľ Mikkel Boe Fölsgaard. Film rozpráva príbeh vášnivej a zakázanej lásky, ktorá zmenila dánsky národ. Lásky, ktorá vzbĺkla koncom 18. storočia medzi Johanom Struenseeom, nemeckým lekárom pološialeného kráľa Kristiána VII. a jeho manželkou, mladučkou kráľovnou Karolínou Matyldou Hannoverskou. Film predstavuje príťažlivú kombináciu historicko-politického trileru, romantiky a tragédie. Je to dráma o mužovi, ktorý predbehol svoju dobu a pokúsil sa uskutočniť ideály francúzskej revolúcie v Dánsku skôr, ako vôbec vznikli.
Jednou z najatraktívnejších snímok sekcie bude aj francúzska komédia Le Skylab, ktorú režírovala Julie Delpy a stvárnila aj jednu z hlavných úloh. Delpy si môžu diváci pamätať aj ako Báthoryčku z filmu Grófka, ktorý Art Film Fest premietol v roku 2009. Nová snímka je zábavným príbehom, keď sa desaťročná Albertina stane svedkom bláznivého rodinného víkendu, počas ktorého všetci veria, že sa na nich rúti úlomok rakety. Film získal Zvláštnu cenu poroty na festivale v San Sebastiane.

Európske zákutia odkryjú aj smutnú realitu vysokoškoláčok v Paríži, ktoré si na štúdium zarábajú prostitúciou v snímke Ony. Film Pevnina zase zobrazí príbeh rybárskej rodiny na sicílskom ostrove, ktorá sa rozhodne prichýliť ilegálnych emigrantov z Afriky. Snímka získala v Benátkach Cenu za najlepší film a Zvláštnu cenu poroty.
Informácie agentúre SITA poskytla PR manažérka agentúry Forza Zuzana Čižmáriková.


©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Súkromný týždenník vychádzajúci v Mjanmarsku dosiahol na súde zriedkavé víťazstvo a nebude musieť odhaliť meno reportéra, ktorý písal o korupcii vo vládnych ministerstvách.
Týždenník The Voice čelil obvineniu z urážky na cti pre článok, ktorý zverejnil v marci. Súd v utorok rozhodol, že časopis má právo chrániť meno svojho reportéra.
Za predchádzajúceho vojenského režimu existovala v Mjanmarsku prísna cenzúra médií, ktoré sa nemohli súdiť na obhajobu svojich práv a slobôd. Za novej vlády sa cenzúra uvoľnila, ale noviny a časopisy naďalej zverejňujú články na citlivé témy anonymne.
Ministerstvo baníctva podalo žalobu na časopis, ktorý toto aj ďalšie ministerstvá obvinil z korupcie a účtovných nezrovnalostí -citujúc nemenované zdroje.



Stratou 929 miliónov korún skončilo v roku 2010 hospodárenie skupiny Nova. Píše to dnešné denník E15 s odvolaním sa na konsolidovanú účtovnú závierku. Skupina v roku 2010 zahŕňala okrem televízie aj produkčné firmu Media Pro Pictures, slovenský televíziu Markíza, agentúru Mediafax alebo internetové firmy Blog.cz a Jyxo. O rok skôr prekonala Nova Group 235 miliónov. Kumulovaná strata v rokoch 2008 až 2010 predstavovala 1,92 miliardy, píše E15.
Čísla za minulý rok podľa denníka doteraz zverejnená nebola.
Zástupcovia materskej CME prepad v hospodárení pripisujú predovšetkým vtedajšiemu vývoji ekonomiky. "Nárast straty za rok 2010 bol spôsobený medziročným poklesom tržieb z dôvodu negatívneho vývoja televízneho trhu a vývojom kurzových rozdielov. Navyše v roku 2009 bol výsledok pozitívne ovplyvnený predajom majetkového podielu, ktorý sa neopakoval v roku 2010," uviedla hovorkyňa CME Romana Wyllie. V roku 2009 CET 21 predala 40-percentný podiel v nemeckej firme Innova Film.
Podľa Wyllie aj cez mínusový výsledok zostalo cash flow CET 21 pozitívne.
V hospodárenie skupiny za rok 2010 sa podľa E15 prejavila aj akvizície agentúry Mediafax, ktorú CET 21 kúpila od svojho šéfa Adriana Sarbua za jedno euro. Ešte pred tým Sarbu musel stratový podnik oddlžiť sumou vyše 200 miliónov korún.
Aj tak sa do účtovníctva Novy dostala jednotka, ktorá ročne produkovala stratu až sto miliónov.
Aj napriek vysokú stratu českých a slovenských aktivít nemusí CME na Nove stratovi. Televízia každoročne spláca úver od firmy CME Investments. V roku 2010 predstavoval úrok cez 930 miliónov.
Okrem toho v tom istom roku Nova ako mimoriadnu splátku úveru poslala do CME 2,75 miliardy korún.
Stratové hospodárenie logicky viedlo v Nova Group k úsporným opatreniam. "Došlo k zoštíhleniu a zefektívneniu procesov. Hlavným zameraním bolo ďalšie posilňovanie lokálnej produkcie, teda obľúbených seriálov (Ordinácia, Ulica), a predstavili sme aj nové programy (Expozitúry, Okresný prebor) a ďalší rad Česko Slovenskej Superstar," povedala dnešnému denníku E15 Wyllie.


© ČTK 2012

PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK


Najpočúvanejším rádiom na Slovensku je Rádio Expres, vyplýva to z prieskumu počúvanosti rozhlasových staníc RÁDIÁ II. etapa - IV. etapa 2012 spoločnosti Median SK, s.r.o. Údaje zbierala spoločnosť Median SK od 6. februára do 29. apríla na vzorke 3 462 respondentov, obyvateľov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov. Prieskum monitoroval 46 rozhlasových staníc.
Podľa prieskumu, o ktorom agentúru SITA informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK, celková počúvanosť rádií v parametri "počúval minulý týždeň" dosiahla v prieskume 91,4%, čo je 4 124 000 poslucháčov vo veku 14 - 79 rokov. Ako sa ďalej uvádza v tlačovej správe, poradie otvára Rádio Expres s 31,2% (1 407 000 poslucháčov), nasleduje Rádio Slovensko s 27,4% (1 236 000) a Fun rádio s 24,6% (1 112 000). S 18,8% (848 tisíc) sa na štvrtom mieste umiestnili Jemné melódie a piatu priečku obsadilo Rádio Europa 2 so 16,2% (730 tisíc). Na šiestom mieste je Rádio Regina s 12,1% (544 tisíc) a siedma priečka patrí Rádiu Viva s 10,8% (486 tisíc). Rozhlasová sieť Radionet total dosiahla počúvanosť 15,1% (683 tisíc
Vo februári až apríli 2012 malo podľa prieskumu najväčší podiel na trhu Rádio Expres (21,2%), Rádio Slovensko dosiahlo 19,3% a s 12% podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádio. Na štvrtom mieste sú Jemné melódie s podielom 9,4% a na piatom Rádio Europa 2 s 8,5-percentným podielom na trhu. Šieste miesto obsadilo Rádio Regina (7,7%) a siedme Rádio Viva (6,9%). Rozhlasová sieť Radionet total dosiahla 7,5% podiel na trhu.



©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Reakcia na článok uverejnený v Hospodárskych novinách

Reakcia na článok uverejnený v


Hospodárskych novinách



Autor v článku Zemková minie oveľa viac ako iní porovnáva digitalizáciu súkromnej televízie s plánovanou investíciou RTVS na obdobie nasledujúcich štyroch rokov.
 Nedá sa porovnávať predpokladaná suma tejto plánovanej investície (33,1 mil. eur) s investíciou žiadnej súkromnej televízie na Slovensku alebo v Čechách, pretože v našom prípade ide o prvotnú a rozsiahlu a ucelenú obnovu technického a technologického vybavenia celej RTVS, predovšetkým však STV (a to rovno do formátu Full HD, na rozdiel od doterajších investícií), ktorá do vlastnej technologickej obnovy dlhé roky neinvestovala a jej systémy sú pred kolapsom a predlžujú, a tým aj predražujú televíznu výrobu. Najväčšia časť finančných prostriedkov dnes ide do opráv a náhradných dielov pre
dožívajúcu páskovú technológiu. Keby sa v minulosti do STV investovalo priebežne, bolo by to dnes výrazne jednoduchšie a nemuseli by sme v nasledujúcich rokoch investovať také veľké finančné prostriedky. Tento manažment má v úmysle po naozaj dlhom čase zrealizovať rozsiahlu a ucelenú investíciu do modernizácie výrobnej, vysielacej a archívnej televíznej techniky a technológií, ako aj do digitalizácie existujúcich archívov STV aj SRo, preto si bude vyžadovať taký vysoký objem finančných prostriedkov. Predpokladaná investícia vo výške 33,1 mil. eur zahŕňa zjednotenie prevádzkových užívateľských a výrobných počítačov (réžie, strižne, osvetlenie), grafické pracovné stanice, servery a úložné dátové priestory. V tejto súťaži ide o všetku takúto techniku, z najväčšej (finančnej) časti však predovšetkým o dátové úložiská - archívy, ktoré STV doteraz nemala a Slovenský rozhlas mal len jedno a aj to bez zálohy. Len na dátové úložiská bude treba použiť približne 80% celkovej sumy 33,1 mil. eur. Čerpanie rámcovej zmluvy bude striktne napojené na schválený rozpočet nasledujúcich 4 rokov - až na základe rozpočtu bude možné súťažiť čiastkové zmluvy. Celý rámec vychádza zo schválenej Koncepcie rozvoja technického a technologického vybavenia RTVS.

RADA RTVS

RADA RTVS





Zomrel Eugene Polley

Zomrel Eugene Polley


Vo veku 96 rokov zomrel v nedeľu americký inžinier Eugene Polley, ktorý sa preslávil ako vynálezca diaľkového ovládača na televízor. Polley skonal prirodzenou smrťou v jednej z chicagských nemocníc. Informovali o tom predstavitelia spoločnosti Zenith Electronics, pre ktorú v minulosti pracoval.
Eugene J. Polley sa narodil 29. novembra 1915 v Chicagu a v roku 1935 nastúpil do spomínanej spoločnosti Zenith Electronics, pre ktorú pracoval nasledujúcich 47 rokov. Počas svojej kariéry si nechal patentovať 18 vynálezov. Ten najslávnejší z nich - diaľkový ovládač na televízor, zostrojil v roku 1955. Na trh sa dostal pod názvom Flash-Matic a na ovládanie televízora využíval svetelné lúče. V roku 1997 dostal spoločne s kolegom Robertom Adlerom za tento vynález technickú cenu Emmy. V roku 2009 tiež získal za zásluhy cenu od Inštitútu pre elektrotechnické a elektronické inžinierstvo (IEEE).



©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS

    
     1.MS v hokeji 2012 – zápasy – Jednotka ; 2. MS v hokeji 2012 – zápasy – Jednotka ; 3. Presilovka -. Jednotka ; 4. MS v hokeji 2012 – zápasy- Jednotka ; 5. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 6. MS v hokeji 2012 – zápasy- Jednotka ; 7. FARMA- Markíza ; 8. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 9. MODRÉ Z NEBA- Markíza ; 10. MS v hokeji 2012 – zápasy- Dvojka ; 11. ŠPORT- TV JOJ ; 12. FARMA – DUEL- Markíza ; 13. Počasie – Markíza ; 14. Panelák- TV JOJ ; 15. KRIMI- TV JOJ .

22. 5. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Nemecké bezpečnostné zložky sú znepokojené obsahom videozáznamu, ktorý sa v uplynulých dňoch objavil na internete a v ktorom terorista Yassin Chouka (27), známy pod prezývkou Abu Ibrahim, vyzýva na likvidáciu členov ultrapravicovej nemeckej regionálnej strany Pro NRW.
Nemecká generálna prokuratúra už vo veci koná proti islamistom pre dôvodné podozrenie z podnecovania k zločinu.
Za dôvod označuje autor sedemminútového videa karikatúry, ktoré v kampani využíva táto politická strana.
Yassina Chouku i jeho brata Mounira už dlhší čas nemecké orgány stíhajú pre dôvodné podozrenie z členstva v teroristickom zoskupení. Je po nich vyhlásené medzinárodné pátranie na základe zatykačov z Nemecka i USA.
Obaja opustili západonemecký Bonn pred asi štyrmi až piatimi rokmi a mali by sa zdržiavať vo výcvikovom tábore teroristov Islamského hnutia Uzbekistanu v pakistansko-afganskom pohraničí. Obaja sa už prostredníctvom internetu pokúšali naverbovať v Nemecku potenciálnych záujemcov o účasť na teroristickom výcviku, ale aj hroziť útokmi.
Hovorca krajinského ministerstva vnútra v spolkovej krajine Severné Porýnie-Vestfálsko, kde pôsobí extrémistická strana Pro NRW, potvrdil, že kompetentní činitelia pristupujú k hrozbe so všetkou vážnosťou, aj keď zatiaľ nemajú nijaké informácie o plánoch prípadného útoku. O konkrétnych preventívnych protiopatreniach sa rezort so sídlom v Düsseldorfe nevyjadril.
Nenávisť islamistov vyvolala Pro NRW v uplynulých týždňoch, keď jej aktivisti v rámci predvolebnej kampane krajinských volieb prezentovali na mítingoch karikatúry namierené voči islamu.
Pri jednom z takýchto mítingov došlo dokonca v Bonne k útoku radikálnych salafistov na príslušníkov polície. Takmer tri desiatky ochrancov poriadku si to odniesli zraneniami, dvaja z nich utrpeli vážne zranenia po ranách nožmi.
Jednoznačná výzva na vraždenie sa však týka nemeckých novinárov kvôli ich spravodajstvu o protestoch salafistov, vyplýva z Choukových slov. "Nemecké médiá sa opäť spolupodieľali na zločinoch. Pod pláštikom neutrálneho spravodajstva opäť zverejnili karikatúry. Toto Mohamedovi stúpenci takisto netolerujú!", citujú nemecké médiá z videa, v ktorom sa konkrétne spomína nemecký spravodajský magazín "Der Spiegel, riadený židmi", a iné známe nemecké mediálne subjekty, ktoré "urazili nášho proroka".



Copyright © TASR 2012





Psychológovia rodičom odporúčajú, aby svojim deťom nedovolili tráviť príliš veľa času pred obrazovkami televízorov, počítačov či mobilných telefónov. Podľa lekára Arica Sigmana je denný limit dôležitý rovnako ako napríklad pri konzumácii soli či pití alkoholu. Rodičov teda vyzýva, aby svojich potomkov prísnejšie kontrolovali.
Sigman varuje, že čas strávený pred obrazovkami je najvyšší v histórii, keďže deti ich majú doma v priemere päť. Často dokonca používajú viaceré naraz, napríklad sa hrajú so smartfónom pri pozeraní televízie. Toto vedie k sedavému životnému štýlu a následne k obezite a chorobám ako diabetes či zlyhávaniu srdca.

Podľa Sigmana dokonca existuje riziko, že príde k poruchám vývoja detského mozgu. Ukázalo sa totiž, že mozgy tých, ktorí často hrajú počítačové hry, sa od tých ostatných odlišujú. Nie je však známe, či to je dôsledok alebo predpoklad hrania hier. "Či už sú deti skutočne závislé od technológií s obrazovkami alebo nie, veľa z nich ich používa pričasto a vytvorili si na ne nezdravý návyk," vysvetlil pre BBC Sigman, podľa ktorého by deti do troch rokov mali mať k obrazovkám len minimálny prístup. Do veku sedem rokov odporúča maximálne hodinu a pol a do 18 rokov najviac dve hodiny.
Informácie zverejnila webstránka www.bbc.co.uk.




Obľúbený seriál Dr. House (2004) sa v pondelok po ôsmich sezónach rozlúčil so svojimi severoamerickými divákmi. Posledná, 177. epizóda priniesla viaceré nečakané dejové zvraty i pohreb. Slovenskí fanúšikovia a fanúšičky si však budú musieť na vyvrcholenie drámy z lekárskeho prostredia, v ktorej titulnú rolu stvárnil anglický herec Hugh Laurie, ešte nejaký čas počkať. Jednotka verejnoprávnej RTVS totiž v súčasnosti vysiela siedmu sezónu. Názov epizódy Everybody Dies vyvolal medzi divákmi a diváčkami špekulácie, že by v nej mohol zomrieť doktor House, jeho jediný priateľ - onkológ James Wilson, či dokonca obaja. V časti plnej flashbackov sa na obrazovky vrátili viaceré postavy z minulosti, ako napríklad Allison Cameronová (Jennifer Morrison), ale aj Lawrence Kutner (Kal Penn) a Amber Volakis (Anne Dudek). Chýbala však doktorka Lisa Cuddyová (Lisa Edelstein), ktorá v seriáli vystupovala od pilotnej epizódy odvysielanej v USA 16. novembra 2004, no minulý rok ho opustila.Pred pondelňajším finále odvysielali aj hodinový retrospektívny špeciál, ktorý okrem iného priniesol videoodkazy od fanúšikov z celého sveta a zábery zo zákulisia. Režisér, scenárista a producent David Shore si okrem iného zaspomínal, ako sa pri tvorbe Housa a Wilsona inšpiroval legendárnym detektívom Sherlockom Holmesom a jeho priateľom doktorom Johnom Watsonom, ktorých pred vyše sto rokmi vytvoril Sir Arthur Conan Doyle.
Päťdesiatdvaročný Laurie získal v rokoch 2006 a 2007 za stvárnenie cynického a nepriateľského, ale geniálneho diagnostika Gregoryho Housa dva Zlaté glóbusy. Práve on pritom ako prvý v novembri minulého roka naznačil, že ôsma sezóna seriálu môže byť posledná s tým, že to zrejme bude i koniec jeho kariéry seriálového herca. "Neviem si predstaviť niečo podobné, ako bol Dr. House," povedal vtedy pre denník Daily Record. "Myslím, že ma bude zaujímať skôr písanie, produkovanie alebo réžia. Celé toto odvetvie mi pripadá fascinujúce. Myslím si, že som mal obrovské šťastie, že som dostal takú príležitosť, akú som dostal, a nebudem pokúšať osud dvakrát," dodal Laurie, ktorý v máji minulého roka vydal svoj debutový bluesový album Let Them Talk. House bol podľa jeho slov nezabudnuteľnou časťou jeho života. Podľa Guinnessovej knihy rekordov je Dr. House najpopulárnejším súčasným televíznym seriálom s odhadovanými 81 miliónmi divákov a diváčok v 61 krajinách sveta. Počas vysielania druhej, tretej a štvrtej sezóny - v rokoch 2005 až 2008 - patril v USA k desiatim najsledovanejším seriálom v primetime, no počas poslednej sezóny dosahoval menej ako polovicu oproti jeho najúspešnejšiemu obdobiu, keď mal v priemere zhruba 20 miliónov divákov a diváčok. Vo februári tvorcovia oznámili, že v máji odvysielajú poslednú epizódu.


Poľská režisérka Agnieszka Holland dokončila nakrúcanie trojdielnej série Hořící keř o udalostiach okolo upálenia Jana Palacha. Tretiu časť dokončili v meste Velvary neďaleko Prahy. Nakrúcanie trvalo dovedna 54 dní. Teraz čaká tvorcov trojdielnej snímky postprodukcia.
Dvadsaťročný český študent Jan Palach sa 16. januára 1969 na protest proti obsadeniu Československa vojskami Varšavskej zmluvy a ústupkom zo strany československej vlády voči okupantom upálil na Václavskom námestí v Prahe. Snímka sa však nebude zaoberať tým, čo smrti Jana Palacha predchádzalo, ale následnými udalosťami. Príbeh sprostredkuje pohľad advokátky Dagmar Burešovej (Táňa Pauhofová), ktorá sa rozhodne v mene trúchliacej rodiny Palachovcov podať žalobu na poslanca Viléma Nového. Ten totiž na komunistickom mítingu zľahčoval študentovu obeť vyhlásením, že ho na tento čin nahovorila skupina disidentov a miesto tekutiny vytvárajúcej "studený oheň" mu dali benzín.
Na snímke z produkcie HBO sa podieľali herci a štáby z Českej republiky, Slovenska a Poľska. V úlohe Jiřího Palacha sa predstaví Petr Stach, Viléma Nového si zahrá Martin Huba. Vo filme sa tiež predstavia Vojtěch Kotek, Ivan Trojan, Jan Budař, Stanislav Zindulka, Taťjana Medvecká či Miroslav Krobot. Časť série nakrútila dcéra Agnieszky Holland Kasia Adamik. Hudbu zložil Antoni Lazarkiewicz, o scenár sa postaral Štěpán Hulík.


© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.