13. 3. 2013

SLOVAK WEB NEWS

SLOVAK WEB NEWS



Najväčším zadávateľom internetovej reklamy na slovenských weboch bol obchodný reťazec Lidl. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti TNS Slovakia, ktorá monitorovala aktivitu užívateľov internetu na 2650 slovenských webových stránkach. Na druhom mieste sa umiestnil Slovak Telekom nasledovaný spoločnosťou Markíza-Slovakia. Výšku investícií do internetovej reklamy TNS Slovakia nezverejnila.
Medzi pätnásť najväčších zadávateľov internetovej reklamy sa zaradili aj ďalší dvaja mobilní operátori Telefónica Slovakia (5. miesto) a Orange Slovensko (9.). Spomedzi bánk do internetovej reklamy najviac investovala Tatra banka a Slovenská sporiteľňa (10. a 13.). Do prvej pätnástky sa dostala aj súkromné televízia TV Joj (11.), vydavateľstvá Petit Press (8.) a Perex (15.).
Na pätnástku najväčších slovenských webov pripadá až 72 % bannerov (grafická forma internetovej reklamy) nasadených v roku 2012. Približne 21 % z nich tvorí reklama na vlastné produkty a značky vlastníkov portálov (selfpromo). Na týchto stránkach sa vlani objavilo celkovo 518 tis. bannerov. Na jeden web tak denne pripadlo v priemere 12 bannerov.
Agentúra TNS Slovakia vznikla 1. januára 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia. Zamestnáva 80 pracovníkov a približne 150 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR a na Slovensku aj členom Slovenskej asociácie výskumných agentúr (SAVA).

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.