23. 5. 2013

RADA RTVS

RADA RTVS
 

Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) sa pripravuje na spustenie nového webu. S jeho spustením zároveň webové služby RTVS prejdú z externého do interného prostredia. Ako na dnešnom rokovaní Rady RTVS informovala riaditeľka sekcie marketingu a komunikácie RTVS Daša Matušíková, na vytvorení spoločného webového sídla RTVS zlúčením súčasných troch webstránok - stv.sk, rozhlas.sk a rtvs.sk, sa dohodli ešte vlani so spoločnosťou Fat Chilli. Nový web postupne "zlúči content (obsah, pozn. redakcie) týchto troch webov a umožní divákom naozaj bezbariérový moderný a funkčný prístup ku contentu televízie a rozhlasu. Momentálne sme v stave, že web sme z časti prebrali a chceme ho dať do prevádzky začiatkom budúceho týždňa. "V pondelok, utorok v testovacej prevádzke pôjde von ako beta verzia. To znamená, že všetky veci tam nebudú stopercentné, budú sa ešte vychytávať prípadné chyby," povedala médiám na dnešnom rokovaní rady Matušíková.
Súčasné vedenie RTVS na čele s generálnym riaditeľom Václavom Mikom sa 7. mája dohodlo na ukončení spolupráce so spoločnosťou Fat Chilli. Zmluvy RTVS s Fat Chilli sa postupne končia v máji a v júni. Fat Chilli však podľa Matušíkovej zabezpečí pre RTVS ešte skúšobnú prevádzku nového webu. Skúšobná prevádzka by mala trvať od konca mája približne mesiac. Počas nej by sa mali odstrániť všetky prípadné chyby a následne sa webové služby dostanú z externého prostredia do interných kapacít RTVS. Základ štruktúry pripravovanej novej webstránky tvoria podľa Matušíkovej "tri najzákladnejšie veci, ktoré diváci a poslucháči potrebujú - program, archív a live stream". Všetky spomínané zložky RTVS technicky a graficky obnovil. Používateľom webu tak sľubuje intuitívny, jednoduchý, pekný a funkčný komunikačný dizajn, doplnila pre médiá šéfka marketingu a komunikácie RTVS. Príprava spomínaného nového webu sa začala vlani a trvala osem mesiacov. Sekcia marketingu a komunikácie RTVS chce do mesiaca pripraviť koncept smerovania nových médií v RTVS, ktoré by sa malo týkať nielen webu ale napríklad aj aplikácií pre mobilné telefóny. Vedenie RTVS by malo viac informácií Rade RTVS poskytnúť na nasledujúcich rokovaniach.
RTVS začal svoj multimediálny web pripravovať na jeseň 2011. Fat Chilli, ktorá dodávala pre STV webdizajnérske a programátorské služby od roku 2004 a neskôr aj pre RTVS, mala podľa plánov predošlého vedenia RTVS z konca mája 2012 začať pracovať na novom multimediálnom portále RTVS. RTVS agentúru SITA ešte 6. júna 2012 informovala, že pripravovaná webstránka verejnoprávneho RTVS prinesie nové služby pre verejnosť a vytvorí aj priestor na rozvoj nových médií. RTVS sa novým webom plánovala priblížiť štandardu, aký majú webstrány iných verejnoprávnych médií, napríklad Českej televízie (http://www.ceskatelevize.cz). Je to cieľom aj súčasného manažmentu. Nový bezbariérový web sa má stať ďalším komunikačným kanálom RTVS. O web sa stará sekcia marketingu a komunikácie RTVS. Konkrétne to rieši jej odbor nových médií, ktorý dostal ako prvú úlohu spoločný web - "migrovať všetky tri domény, ktoré momentálne máme - stv.sk, rozhlas.sk a inštitucionálny web rtvs.sk do jedného korporátneho webu".
Zatiaľ najväčšia zmena vo webovej prezentácií sa v rámci RTVS spustila koncom apríla 2012 v prípade webu Rádia_FM (programová služba RTVS - Slovenského rozhlasu). Užívateľom webu radiofm.sk okrem iného priniesla aplikácie pre smartfóny, živé vysielanie, playlist či možnosť zdieľať informáciu o skladbe na sociálnych sieťach.


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.