DALITO!

7. 9. 2013

70th Venice International Film Festival

70th Venice International Film Festival


Zlatého leva na tohtoročnom Filmovom festivale v Benátkach získal taliansky film Sacro GRA režiséra Gianfranca Rosiho. Dokumentárna snímka o ľuďoch žijúcich pozdĺž diaľnice obkolesujúcej metropolu Rím sa tak stala najlepším filmom 70. ročníka podujatia, informovala agentúra AP.
      Strieborného leva pre najlepšieho režiséra si spomedzi 20 súťažiacich v užšom kole odniesol grécky filmár Alexandros Avranas za titul Miss Violence, ktorý ponúka znepokojivý pohľad na sexuálne násilie a zneužívanie v rodine, kde otec organizuje prostitúciu vlastných detí ako prostriedok zárobku.
      Cenu pre najlepšieho herca získal Themis Panu z Grécka za jeho hlavnú rolu v zmienenom filme Miss Violence. V ženskej kategórii dominovala talianska herečka Elena Cottaová, ktorá odbornú porotu presvedčila svojím výkonom v dráme Via Castellana Bandiera režisérky Emmy Danteovej o živote v sicílskom meste Palermo.
      Najstaršiemu filmovému festivalu na svete predsedal tento rok taliansky režisér Bernardo Bertolucci. Porota rozhodla o víťazoch spomedzi tvorcov, ktorých diela sa na podujatí prezentovali počas 11 dní trvania festivalu. Tohto roku boli do hlavnej súťaže prvýkrát zaradené aj dokumentárne filmy.




Prinášame prehľad hlavných cien, ktoré boli dnes večer slávnostne odovzdané:
 
      - Zlatý lev za najlepší film: Sacro GRA, réžia Gianfranco Rosi (Taliansko)

      - Strieborný lev za najlepšiu réžiu: Alexandros Avranas za film Miss Violence (Grécko)

      - Veľká cena poroty: Stray Dogs, réžia Tsai Ming-liang (Taiwan)

      - Osobitná cena poroty: The Police Officer's Wife, réžia Philip Gröning (Nemecko)

      - Volpiho pohár pre najlepšieho herca: Themis Panou v Miss Violence (Grécko)

      - Volpiho pohár pre najlepšiu herečku: Elena Cotta vo Via Castellana Bandiera (Taliansko)

      - Mastroianniho pohár pre najlepšieho začínajúceho herca/herečku: Tye Sheridan vo filme Joe (USA)
 
      - Najlepší scenár: Steve Coogan a Jeff Pope za film Philomena (Británia).


Copyright © TASR 2013

Zomrel Ilja Hurník

Zomrel Ilja Hurník


Vo veku 90 rokov dnes zomrel český hudobný skladateľ, klavírny virtuóz a spisovateľ Ilja Hurník. Informoval o tom internetový portál Ostrava-online.cz, citujúc oznámenie umelcových rodinných príslušníkov.
Hurník bol autorom rozsiahleho operného, symfonického, komorného a vokálneho diela. Veľký ohlas mal jeho osemplatňový cyklus Umenie počúvať hudbu. Napísal tiež množstvo rozhlasových hier, libriet, filmových scenárov i krátkych próz, bol uznávaným pedagógom. Skladal aj piesne pre deti. V rokoch 1958-1978 pôsobil ako sólista Janáčkovej filharmónie v Ostrave. V roku 2007 mu udelili medailu Za zásluhy.
Narodil sa v ostravskej štvrti Poruba v učiteľskej rodine. Ako 11-ročný začal komponovať hudobné skladby, z ktorých mu niektoré aj publikovali. Na začiatku svojej umeleckej dráhy ho podporovala po nemecky píšuca spisovateľka a poetka Maria Stonová, v ktorej sídle v sliezskych Třeboviciach býval častým hosťom.
Jeho mecenáška mu umožnila vystupovať pred kultúrnym publikom, ktoré sa schádzalo v jej kaštieli. Absolvoval Matičné gymnázium v Ostrave. V roku 1938 po zabraní Sudet musela jeho rodina utiecť do Prahy, kde ho na tamojšej umeleckej škole vyučoval klavirista Vilém Kurz, jeho dcéra Ilona Štěpánová-Kurzová a skladateľ Vítězslav Novák.
Pôsobil tu ako hudobník, dramatik a spisovateľ. Ako klavirista často vystupoval v zahraničí. Zaujal predovšetkým interpretáciou diel Clauda Debussyho a Leoša Janáčka. Vystupoval s Pavlom Štěpánkom, s ktorým sa zaslúžili o renesanciu štvorručnej hry na klavíri. Nápady do skladieb čerpal z ľudovej sliezskej intonácie, neskôr aj z antických a biblických námetov.
Vo svojej spisovateľskej tvorbe sa preslávil knihami poviedok ako Trubači z Jericha či Kapitolské husi, ktoré sú psychologickými sondami skrytými do príbehov zo sveta hudby. Na svoje mladé roky si spomína v memoároch Detstvo v Sliezsku. Ako dramatik sa preslávil rozhlasovými hrami. Pôsobil na pražskom konzervatóriu i Vysokej škole múzických umení v Bratislave.

Copyright © TASR 2013

6. 9. 2013

Reklamná pauza, môžete sa

Reklamná pauza, môžete sa

HOVORCA ROKA 2013

HOVORCA ROKA 2013

 
Do konca septembra môže verejnosť rozhodnúť o tom, kto v tomto roku získa titul Naj hovorca Slovenska. V internetovej ankete môže každý svojim hlasom ohodnotiť ľudí zodpovedných za komunikáciu v inštitúciách štátnej správy, samosprávy aj komerčného sektora. Pri rozhodovaní pomôže aj nová službu Tlačovej agentúry Slovenskej republiky (TASR) WebReport.sk.
      Hlasovať je možné prostredníctvom stránky www.mojhovorca.sk. Jednotlivých hovorcov predstavia aj ich mediálne výstupy. "V spolupráci s TASR sme priradili k menu každého hovorcu RSS kanál z online monitorovacieho systému WebReport.sk. Ten generuje mediálne výstupy konkrétneho hovorcu od 15. júla 2013,“ vysvetľuje Zuzana Tichá z agentúry Made in Media, ktorá anketu v spolupráci s Asociáciou hovorcov Slovenska organizuje.
      Zmena nastala aj v pravidlách hlasovania. "Hlasujúci môžu podporiť viacerých nominovaných, každému z nich však môžu priradiť len jeden hlas," povedala Tichá. Dodala, že popri hlasovaní verejnosti bude o naj hovorcoch rozhodovať aj 10 členná odborná porota.
      Hovorcov môže nominovať verejnosť, organizátori, ale svoju nomináciu môžu poslať aj sami a to aj počas trvania hlasovania. Právo na nomináciu v internetovej ankete mojhovorca.sk má každá osoba, ktorá počas predchádzajúcich 12 mesiacov (počas celého obdobia alebo aspoň na istý čas) verejne zastupovala organizáciu samosprávy alebo neziskového sektora, Štátnej správy alebo štátneho sektora, privátneho a komerčného sektora.
 

Copyright © TASR 2013

 

Predseda vlády SR podáva žalobu na Spoločnosť 7 PLUS

Predseda vlády SR podáva žalobu
 
na Spoločnosť 7 PLUS

 Predseda vlády SR sa rozhodol podať žalobu na vydavateľstvo Spoločnosť 7 PLUS. Dôvodom sú články v jeho denníku Plus JEDEN DEŇ, v ktorých dva dni po sebe, včera a dnes, zverejnil vymyslenú informáciu, podľa ktorej mal byť predseda vlády v auguste tohto roku v Chorvátsku s pracovníčkou Úradu vlády SR, J.
Svojím dnešným vydaním sa denník sám usvedčil, že žiadna fotografia, ktorá údajne zachytáva premiéra v sprievode spomínanej pracovníčky Úradu vlády SR v Chorvátsku, neexistuje. Na podporu svojho vykonštruovaného príbehu dnes používa už len údajné vyjadrenie človeka, ktorý ani nemá svoje meno. Ide o štandardnú nekalú praktiku bulváru, keď si redakcia alebo vymyslí vyjadrenia fiktívneho človeka, alebo konkrétnemu človeku zaplatí za vyjadrenie, ktoré potrebuje počuť. Pre dokreslenie pracovných metód tohto vydavateľstva uvádzame situáciu, ku ktorej došlo predvčerom v jedálni Právnickej fakulty Univerzity Komenského. K manželke predsedu vlády, ktorá tu pracuje a práve bola s kolegami na obede, si prisadla redaktorka uvedeného denníka a začala ju obťažovať a klásť jej otázky na túto bulvárnu tému. Svedčí to o tom, že vydavateľstvo Spoločnosť 7 plus chce už za každú cenu živiť túto od začiatku bulvárnu tému.
Budeme v tejto súvislosti veľmi zvedaví na predloženie dôkazov vymysleného príbehu denníka, vrátane údajného nemenovaného svedka, počas súdneho procesu o žalobe na ochranu osobnosti. Po tom, čo denník nevyhovel žiadosti predsedu vlády SR o ospravedlnenie sa, sú v tomto momente právne kroky jediným legitímnym prostriedkom na jeho ochranu.

Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Hlavní protagonisti jednej z najnovších mexických telenoviel prežívajú lásku, zradu i rodinné problémy - typickú dejovú líniu tohto populárneho žánru. Výnimkou je len skutočnosť, že to robia v starobylom jazyku - po maysky.
"Baktun je prvá v Mexiku vysielaná telenovela, ktorá je celá v mayskom jazyku v rámci úsilia zachrániť tento jazyk pred zánikom," citovala agentúra AP autor scenára Hilaria Chi Canula. "Jazyk nie je stratený. My, ktorí ním, hovoríme, sme tí stratení," dodal.
Režizér a producent Bruno Carcamo uviedol, že telenovela, ktorú vysielajú so španielskymi titulkami, maysky hovoriacim Mexičanom umožní vidieť a počuť samých seba. Carcamo zároveň vyjadril nádej, že seriál povzbudí obyvateľov mayských komunít v tom, aby hovorili svojím rodným jazykom, píše AP.
Dej sa týka života mladého muža, ktorý opustil svoju rodnú dedinu na polostrove Yucatán a šiel za prácou kuchára do New Yorku, kde sa odcudzil od svojej rodiny a prestal hovoriť po maysky. Okamžite po svojom návrate domov si uvedomuje význam svojej kultúry i jazyka, keď so svojím bratom začne súperiť o svoju lásku z detských čias.
Telenovelu Baktun, v ktorej hrajú amatérski herci, začali vysielať v auguste na kanáli štátnej televízie v mexickom štáte Quintana Roo, kde sa nachádza aj letovisko Cancún.
Baktun je výraz pre jednotku času u Mayov. Jeden baktun predstavuje 394 rokov.
Caramo spresnil, že pri nakrúcaní sa pohyboval v prostredí skutočných domov v maysky hovoriacich mestách, aby poukázal na to, ako žijú moderní Mayovia. Dej obsahuje aj skutočné mayské slávnosti.
Tzv. yucatéckym mayským jazykom hovorí v súčasnosti približne 800.000 Mexičanov



Hovorcom českej vlády zostáva Jan Hrubeš, ktorý však už nie je riaditeľom Tlačového odboru Úradu vlády ČR. O ďalšej personálnej zmene na úrade informoval internetový server Aktualne.cz.
Podľa neho sa novým riaditeľom tlačového odboru stal doterajší Hrubešov zástupca Jakub Stadler, ktorý však nie je vymenovaný do tejto funkcie, ale zatiaľ iba poverený jej vykonávaním.
Samotný Hrubeš zostáva hovorcom kabinetu premiéra Jiřího Rusnoka, avšak bez postavenia riaditeľa a po novom zaradený pod Odbor informácií a analýz.
Jan Hrubeš vystriedal vo funkcii hovorcu vlády ČR Michala Schustera po jeho dobrovoľnom odchode z postu v apríli 2013. Už predtým sa však stal riaditeľom tlačového odboru, vo funkcii hovorcu ho až následne schválil vtedajší kabinet premiéra Petra Nečasa. Po páde českej vlády a nástupe novej zostal Hrubeš až doteraz v oboch funkciách.

Riadnu spravodajskú reláciu odvysielal dnes večer po prvý raz od júnového zrušenia gréckej štátnej televízie a rozhlasu (ERT) provizórny verejnoprávny televízny kanál Ellinikí Dimósia Teleórasi (EDT). Ten vysiela z malého štúdia na frekvenciách zrušenej ERT od polovice júla. V jeho programovej štruktúre figuroval doteraz iba ranný magazín a núdzový mix filmov, dokumentárnych relácií a hudobných programov.
Grécka vláda hovorí v tejto súvislosti o dočasnom riešení, pripomenula tlačová agentúra DPA.
V nadchádzajúcich mesiacoch by v Grécku mala začať vysielať menšia štátna televízia a rozhlas pod názvom NERIT.
Po zrušení ERT sa bez práce ocitlo všetkých 2500 zamestnancov inštitúcie. Odvtedy viacerí z nich okupujú televíznu budovu, ale protesty sa objavujú aj na internete.

Copyright © TASR 2013




Britský hudobný magnát Simon Cowell prezradil, že plánuje zanechať celý svoj majetok charite. Cowell, ktorý momentálne čaká dieťa s Laurou Silverman, vraj nesúhlasí s odkazovaním peňazí deťom. "Svoje peniaze zanechám charite, pravdepodobne deťom a psom. Neverím v odovzdávanie majetku z jednej generácie na druhú," povedal Cowell v rozhovore pre pánsky magazín Esquire. "Ak budem môcť, budem pracovať aj ako 80 či 90-ročný. Veľa ľudí, ktorí idú do dôchodku, neznáša svoju prácu, proste sa im páči, že už nebudú pracovať. To mňa desí," vysvetlil. "Keď zostarnete, môžete byť cool iba ak ste úspešní, alebo sa vám darí zapadnúť medzi mladých ľudí," pokračoval. Zároveň dodal, že úspech nikoho na monštrum nezmení, iba mu túto zmenu umožní.
Simon Cowell sa stal verejne známym najmä ako porotca v súťažiach Pop Idol, The X Factor, Britain's Got Talent a American Idol. Okrem toho je aj vlastníkom televíznej spoločnosti Syco TV, ktorá stojí za projektmi X Factor a Got Talent. Je manažérom medzinárodnej opernej pop-vokálnej skupiny Il Divo, ktorú aj vytvoril. Magazín The Hollywood Reporter ho vo svojom zozname najmocnejších ľudí v televíznom priemysle za rok 2009 zaradil do prvej 50-tky a v rokoch 2004 a 2010 nechýbal v stomiestnom zozname najvplyvnejších ľudí podľa magazínu Time. Podľa magazínu Forbes je najlepšie platenou televíznou osobnosťou, keďže si za uplynulý rok na svoje konto pripísal až 95 miliónov dolárov.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA


"Žiadali sme odročiť pojednávanie, lebo mesto prostredníctvom súťaže hľadalo právne zastupovanie. Neakceptovali nás, preto sme súťaž museli zrušiť a narýchlo niekoho nájsť, voľbou bol Ľubomír Fogaš."
Ľubomír Andrassy


"Samozrejme, že sme mali množstvo problémov, predovšetkým počas posledných dvoch rokov. Bola tu sieť udavačov a zmijí. Ale to by nemalo zatemniť celkové pozitívne výsledky. „
Tarcisio Bertone, kardinál


"Mojím cieľom je v roku 2016 aby učitelia mali 1,2 PERCENTA priemerného platu na Slovensku. To je veľmi dôležité, aby neboli pod priemerným platom.”
Dušan Čaplovič, Správy RTVS

"To by sme možno považovali za určitý úspech."
Pavel Ondek, šéf odoborov, Správy RTVS

„ Všelijaké klebety sú, nikde nechcem odísť. Ani do Bratislavy, nikam... Pre mňa je Bratislava prechodné bydlisko. Dajme aj s poslancami mestského zastupiteľstva ešte jedno také hore-dole, hore-dole, lebo Humenné je rodné mesto. Ako všade môžem u Roberta Fica presadiť, všetko len pre Humenné. Humenné, poďme spolu. Ja ešte vnúčatá nemám. Jeeežiš Mária, tak dobre, budú aj vnúčatá. Potom dáme jedno poldeco a potom všetci pôjdeme... teda ja pôjdem spať. Humenčania, doboha, ste všade .“
Jana Vaľová, poslankyňa

„ Keby som ho napadol, ležal by na áre. Martvoň žije vo svete, kde môže urážať a pokorovať ženy. V mojom svete, keď muž urazí muža, tak si koleduje."
Alojz Hlina

"Viete, niekedy o ňom premýšľam, je to zvláštny chlapík. Ako si vybuduje svoj život? Sám sa prakticky odsúdil na ťažký život. Nemám najmenšie potuchy o tom, čo bude robiť ďalej. Jasné, že na neho nezanevrieme, môže sa tu cítiť bezpečne. Ale čo ďalej? Možno sa však v jeho prípade nájde kompromis. Snowden je niekto úplne odlišný a považuje sa za bojovníka za ľudské práva. Čo sme mali robiť, vydať ho tam? Uzavrite s nami dohodu. Ak nechcete, fajn. „
Vladimir Putin


Cinematik 2013

Cinematik 2013

 
 

Najlepšie európske filmy roka, premiéru slovenského dokumentu Zamatoví teroristi, retrospektívu francúzskeho režiséra Alaina Resnaisa i možnosť diskutovať s  hviezdou britskej kinematografie Benom Wheatleym ponúka Medzinárodný filmový festival (MFF) Cinematik, ktorý sa bude konať  v Piešťanoch od 6. do 12. septembra.
      Uvedenie Zamatových teroristov trojice režisérov Pavol Pekarčík, Ivan Ostrochovský a Peter Kerekes je zaradené do programu slávnostného otvorenia festivalu v piatok 6. septembra v Dome umenia.
      Dokument ocenený aj na MFF Karlove Vary sleduje životy troch ľudí, ktorí boli v 80. rokoch v Československu odsúdení za terorizmus. TASR o tom informoval hovorca festivalu Peter Konečný. Ešte pred projekciou slovenského filmu si herec Ben Wheatley na ceremoniáli osobne prevezme Cenu Rešpekt. Festival Cinematik usporiadal tomuto talentovanému tvorcovi retrospektívu, v rámci ktorej budú môcť diváci vidieť aj jeho najnovší film Pole v Anglicku. Cinematik uvedie v slovenskej premiére okrem iných aj dva dlho očakávané filmy - adaptáciu románu Borisa Viana Pena dní, ktorú nakrútil Michel Gondry a nový film americkej legendy Jima Jarmuscha, upírsku romancu Prežijú len milenci.
      "Festival má aj tento rok dve súťažné sekcie. Meeting Point Europe ponúka deväť najlepších európskych filmov z rokov 2012 a 2013, pričom o zložení tejto sekcie aj o jej víťazovi rozhodol panel 17 európskych mladých kritikov. Cinematik.doc je súťaž celovečerných slovenských dokumentárnych filmov, ktoré hodnotí 5-členná medzinárodná porota. Tento rok sa o cenu uchádza až 11 dokumentov," uviedol Konečný.
      Súčasnú bulharskú kinematografiu predstaví informatívna sekcia Bulharsko pod lupou. Pri príležitosti uvedenia retrospektívy Alaina Resnaisa vydávajú Slovenský filmový ústav a festival Cinematik zborník Alain Resnais: Kinematografia mozgu, ktorý obsahuje štúdie slovenských, českých francúzskych a britských autorov o tomto francúzskom režisérovi.
      Cinematik si pripomenie aj 50. výročie vzniku Slovenského filmového ústavu a 75. narodeniny dvoch slovenských velikánov projekciami filmov Dušana Hanáka a Juraja Jakubiska ich filmami Obrazy starého sveta a Tisícročná včela.
      Okrem celkového počtu 105 filmov však na návštevníkov čaká bohatý sprievodný program, vrátane celovíkendového pikniku na piešťanskom Lide s názvom Lidožúr, ktorý organizuje partner festivalu o. z. Chyť sa roboty. Medzinárodný filmový festival Cinematik Piešťany je realizovaný s finančnou podporou Audiovizuálneho fondu.

 
Copyright © TASR 2013

5. 9. 2013

Zomrela Sushmita Banerjee

Zomrela Sushmita Banerjee


Indická spisovateľka Sushmita Banerjee, ktorú nielen vo vlasti preslávil knižný bestseller s anglickým distribučným názvom Kabuliwala's Bengali Wife, už nežije. Štyridsaťdeväťročnú autorku, ktorá v diele popísala dramatický a dobrodružný útek z Afganistanu po nástupe Talibanu v roku 1993, zavraždili podľa policajných zdrojov v stredu večer fundamentalistickí ozbrojenci po tom, čo prenikli do jej bydliska v meste Šaran, metropole provincie Paktíká ležiacej na východe tejto stredoázijskej republiky. Informovala o tom BBC.
      Spomienky autorky sa ešte v roku 2003 stali inšpiráciou pre filmárov z Bollywoodu. Snímku s názvom Escape from Taliban nakrútil režisér Ujjal Chattopadhyaya.
      Polícia uviedla, že príslušníci Talibanu prišli do jej domu a zviazali jej manžela, afganského podnikateľa,   a ostatných členov rodiny. Autorku následne vyviedli von a zastrelili ju. Jej telo vyhodili v blízkosti náboženskej školy.
      Podľa spisovateľkinho manžela mala autorka v radoch Talibanu mnoho nepriateľov. Súvisí to s tým, čo napísala o živote žien v Afganistane po nástupe Talibanu k moci, s obsahom jej knižných spomienok, ale aj s jej viacerými vyjadreniami.
      Taliban však v reakcii pre BBC poprel svoju účasť na zavraždení spisovateľky.
      Angažovaná Indka sa z nedobrovoľného exilu vrátila do Afganistanu iba nedávno s cieľom pomôcť zdravotníctvu zriadením nemocnice, keďže v civilnom živote pôsobila práve v tejto oblasti.

Copyright © TASR 2013


MEDIA NEWS

MEDIA NEWS




Kolumbijská herečka Sofía Vergara je podľa magazínu Forbes najlepšie zarábajúcou ženskou hviezdou americkej televízie. Od júna 2012 do júna 2013 zarobila podľa odhadov 30 miliónov amerických dolárov (v prepočte približne 22,78 milióna eur), čím zopakovala minuloročné prvenstvo v tomto rebríčku. Štyridsaťjedenročná herečka za to vďačí predovšetkým úlohe v úspešnom seriáli Taká moderná rodinka (2009) a reklamným zmluvám s rôznymi spoločnosťami. Jej ďalším zdrojom príjmov je aj jej vlastná kolekcia oblečenia a domácich potrieb.
Na druhej priečke sa umiestnila hviezda seriálu Zákon a poriadok: Špeciálna jednotka (1999) Mariska Hargitay, ktorej sa za 12 mesiacov podarilo pripísať si na konto 11 miliónov dolárov (približne 8,35 milióna eur). Väčšina z tejto sumy pochádza práve z účinkovania v spomínanom seriáli. Rovnakú čiastku si za uplynulý rok pripísala aj Kaley Cuoco, známa najmä zo seriálu Teória veľkého tresku (2007). Okrem toho, že za každú jeho epizódu inkasuje 300-tisíc dolárov (zhruba 228 tisíc eur), sú zdrojom jej príjmov aj reklamné zmluvy. O štvrtú priečku sa so zárobkom zhruba 10 miliónov dolárov (približne 7,59 milióna eur) delia Tina Fey, Bethenny Frankel, Melissa McCarthy, Ellen Pompeo a sestry Kourtney, Kim a Khloé Kardashian.

Informácie pochádzajú z webstránky www.forbes.com.

Najlepšie zarábajúce ženské hviezdy americkej televízie:
1. Sofía Vergara - 30 miliónov dolárov
2. Mariska Hargitay - 11 miliónov dolárov
- Kaley Cuoco - 11 miliónov dolárov
4. Tina Fey - 10 miliónov dolárov
- Bethenny Frankel - 10 miliónov dolárov
- Melissa McCarthy - 10 miliónov dolárov
- Ellen Pompeo - 10 miliónov dolárov
- Kourtney Kardashian - 10 miliónov dolárov
- Khloé Kardashian - 10 miliónov dolárov
- Kim Kardashian - 10 miliónov dolárov


 


Dve medzinárodné tlačové agentúry sa dostali pod paľbu kritiky za cenzurovanie nelichotivej fotografie francúzskeho prezidenta Francoisa Hollanda. Záber spravil jeden z fotografov francúzskej agentúry AFP, ktorá ju zverejnila na svojej stránke a ponúkla na odber svojim klientom doma i v zahraničí. Fotografia vznikla v utorok počas prezidentovej prítomnosti na diskusii v jednej zo škôl v deň začiatku školského roka.
Nástupca Nicolasa Sarkozyho je naj zachytený s "hlúpym" úškľabkom na tvári a za ním je na tabuli v preklade kriedou napísané: Dnes sa vraciame späť do školy. Neskôr sa však namiesto textu fotografie objavil text: "Prosíme vás o stiahnutie fotografie z vašich systémov. Ospravedlňujeme sa za spôsobené problémy a ďakujeme za spoluprácu". Agentúra Reuters podnikla podobný krok a upozornila klientov, aby záber nepoužívali.
Fotografiu si však niektoré médiá ponechali a neskôr sa dostala na sociálne siete. AFP, najstaršia tlačová agentúra na svete so sídlom v Paríži, sa po rozhodnutí fotografiu stiahnuť dostala pod paľbu kritiky. Vedenie AFP však odmietlo, že by ju na to vyzvala prezidentskej kancelária, informoval v stredu portál britského denníka Daily Telegraph

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Egyptský televízny kanál Mubašír Misr, ktorý patrí katarskej mediálnej skupine al-Džazíra, mieni podať žalobu na súčasný egyptský režim za snahy brániť mu vo vysielaní a jeho novinárom v kritickom hodnotení postupu bezpečnostných zložiek voči islamistom.
Katarská mediálna skupina oznámila toto svoje rozhodnutie formou komuniké v stredu večer.
Na základe záverov odborných analýz, ktoré si dala urobiť al-Džazíra, egyptské úrady podľa všetkého nariadili rušiť príjem vysielania jej staníc na troch miestach východne od Káhiry a na štvrtom na západe metropoly. Komuniké podotýka, že tri z objektov, z ktorých rušenie vychádza, slúžia súčasne pre potreby egyptskej armády.
Mediálna skupina al-Džazíra je v Egypte vystavená nepriateľskej kampani, ktorá spochybňuje profesionalitu jej novinárov i dôveryhodnosť a objektívnosť jej správ. V komuniké nespresňuje súdnu inštanciu, na ktorú sa v Egypte so svojou žalobou mieni obrátiť.
Káhirský súd v utorok nariadil zastavenie vysielania štyroch televíznych staníc. Okrem spomínanej egyptskej spravodajskej televízie patriacej panarabskej, Katarom financovanej televíznej stanici al-Džazíra, súd zakázal vysielať aj stanici Ahrar 25, napojenej na Moslimské bratstvo, ktorá nahradila kanál Misr 25 - jeho prevádzku úrady zastavili krátko po Mursího zosadení.
Súdne rozhodnutie sa týka aj jordánskej televíznej stanice al-Jarmúk a televízie al-Kuds, ktorá je prepojená s palestínskym islamistickým hnutím Hamas.
Súd vo svojom utorkovom verdikte uviedol, že televízne stanice ohrozujú národnú bezpečnosť, "vysielajú lži, očierňujú egyptské ozbrojené sily, porušujú profesionálny (novinársky) kódex a štvú cudzie štáty proti Egyptu".
Obvinil televízne stanice, že vysielajú vyfabrikované informácie, pričom napríklad o záberoch nakrútených v Sýrii tvrdia, že ide o udalosti z Egypta. Súd im vyčítal aj to, že zosadenie Mursího označujú za prevrat a popierajú fakt, že proti jeho zotrvaniu vo funkcii protestovali v uliciach egyptských miest milióny Egypťanov.
Katarská mediálna skupina s odvolaním sa na závery nezávislých odborníkov zasa obviňuje súčasné egyptské vedenie zo zámerného rušenia vysielania režimu nepohodlných televíznych staníc. Odborníci dokonca lokalizovali miesto, kde sa v Káhire nachádza rušička. Televízne stanice tak boli v uplynulých týždňoch nútené niekoľkokrát meniť vysielacie frekvencie, aby diváci mohli sledovať ich spravodajské relácie a športové prenosy.
Agentúra AP v stredu informovala, že v Egypte aj naďalej vysiela regionálna al-Džazíra a pokračuje aj Al-Jazeera English. Jej prácu však úrady môžu obmedziť, dôkazom čoho je aj prípad z nedele, keď po viac ako týždni zadržiavania deportovali z krajiny troch zamestnancov stanice Al-Jazeera English so zdôvodnením, že nemali pracovné povolenie.
Agentúra AP uviedla, že súdne rozhodnutie o zastavení vysielania štyroch televíznych kanálov je súčasťou kampane vlády proti médiám, vnímaným ako podporovateľov islamistov a Moslimského bratstva. Médiá, vrátane al-Džazíry, však odmietajú obvinenia vlády, že sú na strane islamistov, a tvrdia, že sú obeťou represií za kritiku súčasnej dočasnej vlády.

Copyright © TASR 2013

Novinári v Česku .Prestíž povolaní (priemerné bodové hodnotenie) v rokoch 2004–2013 v ČR

Novinári v Česku
 
Prestíž povolaní (priemerné bodové hodnotenie) v rokoch 2004–2013


Zdroj: CVVM

Denník Plus 1 deň dnes profesionálne zlyhal. R. Fico žiada ospravedlnenie

      Denník Plus 1 deň dnes profesionálne zlyhal.
 

R. Fico žiada ospravedlnenie

   Denník Plus 1 deň v dnešnom vydaní na titulke, ako aj v článku pod názvom " S Jankou v bare na pláži" predviedol bezprecedentné porušenie všetkých profesionálnych a etických zásad novinárskej práce. V zjavnej snahe o senzáciu za každú cenu uverejnil fotografiu, ktorá má údajne dokazovať, že predseda vlády R. Fico a zamestnankyňa ÚV SR Jana Halaszová boli 9. augusta tohto roku v Chorvátsku. Zjavne neidentifikovateľná fotografia však nič také nedokazuje. Naopak s určitosťou môžeme konštatovať, že sa na nej uvedené osoby nenachádzajú. Navyše takáto fotografia mohla vzniknúť kdekoľvek. O tom, že v tomto článku ide o vymyslenú konštrukciu bez reálneho základu, svedčí aj pravidlo, podľa ktorého v čase, kedy dvaja z troch najvyšších ústavných činiteľov sú mimo územia štátu, tretí zostáva na Slovensku. V čase, o ktorom denník píše, však boli tak prezident Slovenskej republiky Ivan Gašparovič, ako aj predseda Národnej rady Slovenskej republiky Pavol Paška na dovolenkách v zahraničí.
      Vzhľadom na tento od začiatku do konca vymyslený príbeh, vedený zjavnou snahou škandalizovať predsedu vlády, žiada R. Fico od denníka okamžité ospravedlnenie. V prípade jeho neuverejnenia v zajtrajšom vydaní podnikne príslušné právne kroky na svoju ochranu

.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

 
Bratislavské Divadlo Astorka Korzo'90 začína novú sezónu 2013/2014 obnovenou premiérou pôvodnej slovenskej divadelnej hry Petra Pavlaca Moja mama mala brata.
      Pod režijným vedením Patrika Lančariča ju uvádza s výnimočným hereckým obsadením Mariána Labudu so synom Mariánom Labudom. Jej premiéra bude vo štvrtok 5. septembra a repríza 23. septembra.
      Príbeh je o zázračnom uzdravení slepého strýka Eduarda, ktorý po 50-ročnom živote v tme a operácii konečne vidí. Okrem emotívnych rodinných vzťahov a spoznávania novej priestorovej reality bývalého slepca je na javisku zobrazená snaha využiť túto situáciu v podobe televízneho šou programu. Inscenácia trvá 80 minút a je spestrená videoprojekciami. 
      "Hra určitým spôsobom reflektuje, ako média dokážu zneužiť veľmi citlivé a intímne veci ľudí, ako prekračujú isté hranice. Keď si myslíme, že niekomu pomáhame, tak to môže byť celkom naopak," po dnešnej verejnej generálke zdôvodnil pre TASR Pavlac, ktorý inscenáciu napísal na podnet mladšieho Labudu a podľa dvoch poviedok amerického neurológa.
      "Volá sa Oliver Sax a píše skvelé poviedky o svojich prípadoch. Úžasne vie vytvoriť príbeh, ktorý nie je popisom diagnózy, ale hovorí o zážitkoch toho človeka, reflektuje jeho emócie. Ja som príbeh o slepom strýkovi prepojil s potenciálom otca a syna, ich hereckým naladením a spôsobom hrania. Mne veľmi pomáha mať pred očami herca, ktorý to bude hrať, pretože o to konkrétnejší je ten obraz, veta, štylistika," dodal autor.

Copyright © TASR 2013

Zázrak

Zázrak

4. 9. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
 


Americký seriál True Blood: Pravá krv (2008) skončí siedmou sezónou, ktorú by televízia HBO mala začať vysielať na budúci rok. Informoval o tom Michael Lombardo z HBO. "Bude veľmi ťažké rozlúčiť sa s obyvateľmi Bon Temps, ale teším sa, aká skvelá bude posledná epizóda tejto úžasnej šou," povedal.
Alan Ball, ktorý seriál vytvoril na základe knižnej série Pravá krv z pera autorky Charlaine Harris, sa vyjadril, že mu veril od prvého momentu. "Od chvíle, keď som čítal Charlaine knihy, myslel som, že by z nich mohlo vzniknúť niečo naozaj špeciálne. Potom naši výborní scenáristi, herci a herečky a tiež aj celý štáb oživili jej svet spôsobom, ktorý prekonal všetky moje očakávania. Veľmi pekne ďakujem HBO za to, že boli skutočnými partnermi a spolupracovníkmi a, samozrejme, divákom a diváčkam, ktorí seriál sledovali," prezradil.
True Blood: Pravá krv (2008) je príbehom servírky Sookie Stackhouse (Anna Paquin) žijúcej v malom mestečku Bon Temps v Louisiane, ktorá dokáže čítať myšlienky ostatných ľudí. Jedného dňa stretne upíra Billa Comptona (Stephen Moyer), ktorý ju priťahuje sčasti práve preto, že do jeho mysle nedokáže preniknúť. Sookie spolu s ním začne spoznávať svet upírov a ďalších tajomných bytostí. Anna Paquin si za svoj výkon vyslúžila Zlatý glóbus a seriál získal dovedna 13 nominácií na Emmy, pričom dve z nich premenil na sošky. Okrem Paquin a Moyera v ňom hrajú tiež Alexander Skarsgard, Sam Trammell, Joe Manganiello, Ryan Kwanten, Rutina Wesley, Chris Bauer, Nelsan Ellis, Carrie Preston či Jim Parrack.


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



Káhirský súd nariadil zastavenie vysielania egyptskej spravodajskej televízie patriacej panarabskej, Katarom financovanej televíznej stanici al-Džazíra. Vysielať zakázal aj ďalším trom televíznym spoločnostiam prevádzkovaným organizáciou Moslimské bratstvo alebo sympatizujúcimi s ním, píše vo svojej analýze agentúra AP.
      Káhirská pobočka televízie al-Džazíra - Mubašír Misr - je pritom zavretá od razie bezpečnostných síl, ku ktorej došlo len niekoľko hodín po zosadení islamistického prezidenta Muhammada Mursího. Televízia potom vysielala z katarskej Dauhy prostredníctvom satelitu. Ostatné tri stanice vysielali z Egypta.
      Predpokladá sa, že na základe súdneho príkazu spoločnosť NileSat preruší satelitné vysielanie al-Džazíry. Prestane vysielať aj televízia Ahrar 25, napojená na Moslimské bratstvo, ktorá nahradila kanál Misr 25 - jeho prevádzku úrady zastavili krátko po Mursího zosadení. Súdne rozhodnutie sa týka aj jordánskej televíznej stanice al-Jarmúk a televízie al-Kuds, ktorá je prepojená s palestínskym islamistickým hnutím Hamas.
      AP informuje, že v Egypte aj naďalej vysiela regionálna al-Džazíra a pokračuje aj Al-Jazeera English. Jej prácu však úrady môžu obmedziť, dôkazom čoho je aj prípad z nedele, keď po viac ako týždni zadržiavania deportovali z krajiny troch zamestnancov stanice Al-Jazeera English so zdôvodnením, že nemali pracovné povolenie.
      Agentúra AP uviedla, že súdne rozhodnutie o zastavení vysielania štyroch televíznych kanálov je súčasťou kampane vlády proti médiám, vnímaným ako podporovateľov islamistov a Moslimského bratstva. Médiá, vrátane al-Džazíry, však odmietajú obvinenia vlády, že sú na strane islamistov, a tvrdia, že sú obeťou represií za kritiku súčasnej dočasnej vlády.
      Súd vo svojom utorkovom verdikte uviedol, že televízne stanice ohrozujú národnú bezpečnosť, "vysielajú lži, očierňujú egyptské ozbrojené sily, porušujú profesionálny (novinársky) kódex a štvú cudzie štáty proti Egyptu".
      Obvinil televízne stanice, že vysielajú vyfabrikované informácie, pričom napríklad o záberoch nakrútených v Sýrii tvrdia, že ide o udalosti z Egypta. Súd im vyčítal aj to, že zosadenie Mursího označujú za prevrat a popierajú fakt, že proti jeho zotrvaniu vo funkcii protestovali v uliciach egyptských miest milióny Egypťanov.
      Predstaviteľka egyptského Výboru na ochranu novinárov (VON) Šajmá abú al-Chír pre AP uviedla, že úrady obviňujú televízie z podnecovania nepokojov, aj keď neexistuje žiadny zákon, ktorý by tento trestný čin presne definoval. Toto právne vákuum "sa zneužíva na perzekúciu novinárov," povedala.
      VON v piatok informoval, že egyptské úrady sa snažia zabrániť spravodajskému pokrytiu aktivít Mursího fanúšikov aj tým, že sa vyhrážajú alebo zadržiavajú novinárov z médií, kritických voči súčasnej vojenskej vláde.
      AP s odvolaním sa na informácie organizácie Reportéri bez hraníc uvádza, že od Mursího zosadenia prišlo v Egypte o život päť novinárov a ďalších asi 80 ich bolo zadržaných bez súdneho rozhodnutia. Vo väzení sú stále siedmi - dvaja spomedzi nich sú novinári televízie al-Džazíra, dvaja pracujú pre internetový portál financovaný Moslimským bratstvom a jedným zadržaným je novinár na voľnej nohe.  



Hviezda latinohudby a herečka Jennifer Lopezová sa v 13. sérii talentovej televíznej súťaže American Idol vráti medzi porotcov, medzi ktorých už patrila v dvoch z doterajších sérií.
      Podľa vlastných slov v jej rozhodnutí nezohrali rozhodujúcu úlohu peniaze, ale fakt, že má túto prácu rada. V návrate jej nezabránila ani relatívna zaneprázdnenosť, keďže, ako pripomenula, nakrúca práve dva filmy a čoskoro by mal vyjsť aj jej nový album.
      "Je to vlastne najhoršie obdobie na návrat, ale jednoducho to chcem robiť, pretože to mám rada," citovali americké médiá staronovú porotkyňu.
      Správu o návrate Lopezovej potvrdila už aj televízna spoločnosť Fox, ktorá by novú sériu chcela vysielať začiatkom roka 2014.
      Ďalšími členmi poroty budú hviezdy country -  skladateľ, gitarista a spevák Keith Urban, inak manžel herečky Nicole Kidmanovej, ako aj herec, hudobník a spevák Harry Connick jr.


Copyright © TASR 2013

TO JE TV !

TO JE TV !


Vraj stiahli Klan ?!

Vraj stiahli Klan ?!
 

Reakcia na článok HN „Počet sudcov dosiahol historické maximum“

Reakcia na článok HN
 
„Počet sudcov dosiahol historické maximum“

Denník Hospodárske noviny v dnešnom vydaní uverejnil článok s názvom „Počet sudcov dosiahol historické maximum“. Toto tvrdenie, ako aj tvrdenie v samotnom článku nie je pravdivé. V súčasnosti je na okresných a krajských súdoch a na Špecializovanom trestnom súde spolu 1284 sudcov, čo je preukázateľne menej ako v rokoch 2008, 2009 a 2010. Súčasný počet sudcov je zároveň stále výrazne nižší ako je počet sudcov určený záväznými ukazovateľmi štátneho rozpočtu (1326).
Prebiehajúce výberové konania na miesta sudcov sú reakciou na stagnáciu výberových konaní v predchádzajúcom období, v dôsledku ktorej počet sudcov klesal a neboli nahradzovaní ani tí sudcovia, ktorí odchádzali napríklad do dôchodku. Aktuálne výberové konania sú nevyhnutným krokom na stabilizáciu súdnictva v čase, keď rastie nápad vecí na jednotlivých súdoch, keď sú súdy zavalené tzv. hromadnými žalobami a keď vinou pozastavenia príchodu nových sudcov došlo v roku 2012 k zastaveniu poklesu priemernej dĺžky súdneho konania.
MS SR zároveň odmieta spájanie témy stabilizácie počtu sudcov s platovým zabezpečením ostatných zamestnancov justície. V tomto kontexte zdôrazňujeme, že napriek viazaniu finančných prostriedkov v žiadnom prípade MS SR nemá záujem na prepúšťaní týchto zamestnancov ani na znižovaní ich platov.

Počet sudcov k 31. decembru za jednotlivé roky:

OS, KS, ŠTS vojenské súdy

2006 1228 16
2007 1244 15
2008 1293 18
2009 1312
2010 1304
2011 1276
2012 1257

Zomrel Frederik Pohl

Zomrel Frederik Pohl

Vo veku 93 rokov skonal v pondelok v chicagskej nemocnici americký spisovateľ Frederik Pohl. Príčinou úmrtia autora sci-fi príbehov boli problémy s dýchaním. Ako prvá o tom informovala jeho vnučka, spisovateľka Emily Pohl-Weary prostredníctvom sociálnej a mikroblogovacej siete Twiter. "Pokojný odpočinok môjmu starému otcovi Frederikovi Pohlovi, ktorý mi príkladne ukázal, ako sa stať spisovateľkou," napísala. Správu potvrdila aj manželka Elizabeth Hull.
Newyorský rodák Frederik George Pohl Jr. po prvý raz publikoval v roku 1937, keď mu v americkom magazíne Amazing Stories vyšla báseň s názvom Elegy to a Dead Satellite: Luna. Medzi jeho najznámejšie diela patrí kniha, ktorá vyšla v češtine pod názvom Obchodníci s vesmírem (1953) a na ktorej sa podieľal aj už zosnulý spisovateľ Cyril M. Kornbluth. Ďalším výrazným počinom bola kniha Gateway (1977), za ktorú v roku 1978 získal Hugo Award v kategórii Najlepší román. Počas života pracoval aj ako knižný editor či literárny agent, ktorý zastupoval napríklad Fritza Leibera, Johna Wyndhama či Isaaca Asimova. Poslednému menovanému pomohol s vydaním jeho prvej knihy, ktorá v slovenčine vyšla ako Okruhliak na oblohe (1950). V roku 2009 založil The Way the Future Blogs, kde písal o svojom živote, o sci-fi komunite, ale aj o vede a politike. Posledný román s názvom All the Lives He Led vydal v apríli v roku 2011. Pohl po sebe zanechal spomínanú manželku Elizabeth Hull, s ktorou žil 29 rokov, syna, tri dcéry a niekoľko vnúčat a pravnúčat.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
 

Súd v egyptskej Káhire v pondelok nariadil ukončiť vysielanie islamistickej televíznej stanice al-Háfiz (Ochranca), ktorá podľa neho podnecovala k nenávisti voči koptským kresťanom a "narúšala národnú jednotu". Reaguje tak na časté obvinenia zo strany koptov a liberálov, že nábožensky zameraný kanál sa o nich vo svojich reportážach zmieňuje neprimeraným spôsobom. Al-Háfiz patrí medzi viaceré islamistické médiá, ktoré museli krátko po júlovom zosadení prezidenta Muhammada Mursího armádou prerušiť vysielanie. Egyptské ľudskoprávne organizácie pritom upozorňujú, že napriek údajnému podnecovaniu k nenávisti je takýto krok "kolektívnym trestom, ktorý predstavuje porušenie mediálnej slobody". Najnovšie rozhodnutie súdu nasledovalo deň po tom, ako z Egypta vyhostili troch zahraničných novinárov pracujúcich pre anglickojazyčný kanál televíznej siete al-Džazíra. Tá sa označuje za terč kampane zo strany egyptských orgánov, ktoré predtým opakovane prehľadávali jej kancelárie.


Indonézski moslimovia demonštrovali v utorok v Jakarte proti súťaži krásy Miss World, ktorá sa uskutoční na ostrove Bali tento víkend. Viac ako 200 členov radikálnych moslimských organizácií sa zúčastnilo na protestnom pochode smerujúceho od centra hlavného mesta k MNC Tower, budove, kde sídli miestny organizátor podujatia. Demonštrácia bola pokojná, no jej účastníci kričali "Choď do pekla, Miss World !" a vyzývali vládu, aby podujatie zrušila. Budovu strážilo 300 policajtov.
Protest sa koná niekoľko dní potom, ako vplyvná Indonézska rada duchovných vyzvala vládu, aby podujatie zakázala, pretože "ukazovanie ženskej kože na takýchto podujatiach porušuje islamské učenie".


©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Egyptský súd všera nariadil zastavenie vysielania miestnej pobočky televízie al-Džazíra a troch ďalších staníc za to, že pôsobili nezákonne.
Rozhodnutie súdu voči staniciam, ktoré boli známe informovaním o islamských protestoch sa očakávalo. Došlo k nemu v čase eskalácie kampane vlády proti televízii a ďalším médiám, považovaným za sympatizantov zosadeného prezidenta Muhammada Mursího, ktorý vzišiel z Moslimského bratstva.
Predstavitelia al-Džazíry sa zatiaľ k zákazu nevyjadrili. Minulý týždeň traja egyptskí ministri označili vysielanie pobočky al-Džazíry za "národnú hrozbu" s tým, že šíri fámy. Uviedli tiež, že bez licencie využíva satelitný prenos.
Miestna al-Džazíra vo veľkej miere informovala o protestoch Moslimského bratstva, ku ktorým došlo po zosadení Mursího armádou. V posledných týždňoch začala vysielať nahrané odkazy členov Moslimského bratstva, ktorí sa skrývali a úrady ich hľadali, uviedla tlačová agentúra AP.
Ďalšími zakázanými stanicami sa stali televízia spojená s palestínskym hnutím Hamas a islamistický kanál so sídlom v Jordánsku. Treťou zakázanou televíziou bol Ahrár 25, prepojený s Moslimským bratstvom.

Copyright © TASR 2013

3. 9. 2013

RTVS NEWS

RTVS NEWS


RTVS zakúpila od Tandem Communications GmbH 10 častí seriálu Crossing Lines za 42.105,26- EUR . V hlavných úlohách s Williamom Fichtnerom a Donaldom Sutherlandom.

TASR NEWS


 


Tlačová agentúra Slovenskej republiky prichádza s ďalšou novinkou. Dnes spustila do komerčnej prevádzky prvý online monitoring internetových médií a blogov Webreport.sk.
      "Systém WebReport.sk v reálnom čase monitoruje vyše 400 slovenských internetových portálov, viac ako 12.000 aktívnych slovenských blogov, takmer stovku českých portálov a klientom vieme ponúknuť aj monitoring najväčších svetových spravodajských portálov a agentúr v anglickom jazyku," uviedol generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník. Ambíciou projektu WebReport.sk je vyplniť medzeru na trhu s monitoringom tlače a poskytnúť klientom informácie, ktoré potrebujú v reálnom čase a v súlade s autorským zákonom. Nový produkt WebReport.sk si všetci noví klienti môžu počas septembra vyskúšať na týždeň zadarmo.
      Systém WebReport.sk je jedinečný v tom, že prehľadáva komplexne len najnovšie články na portáloch a pokiaľ zachytí kľúčové slovo, klienta upozorní takmer okamžite e-mailom. Každý klient má okrem širokých možností nastavenia e-mailových notifikácií aj prístup do klientskej zóny, kde si môže selektovať vybrané články, hodnotiť ich, písať k nim poznámky, alebo si tvoriť vlastné reporty. Klientska zóna je prehľadná a intuitívna a je optimalizovaná aj pre smartfóny a tablety.
      "WebReport.sk v dnešnej rýchlej dobe prináša nový pohľad na monitoring, pretože všetko dôležité je na internete a aj to tam zostáva," uviedol J. Rezník. Zároveň zdôraznil, že WebReport.sk je služba najmä pre tých, ktorých čas je vzácny a potrebujú mať prehľad a vedieť rýchlo reagovať. Služba je určená pre štátny a verejný sektor, ale aj pre komerčné spoločnosti, ako sú mobilní operátori, banky, poisťovne, právne kancelárie a pod.
      TASR je lídrom na slovenskom agentúrnom trhu. Denne v spravodajských servisoch odvysiela v priemere takmer 500 textových správ, 300 fotografii, 40 audiospráv a 20 videí. Okrem toho prevádzkuje spravodajský portál Teraz.sk.

 

Copyright © TASR 2013

 

 

Denník Plus 1 Deň je nešťastný z pomoci vlády paraglajdistom

Denník Plus 1 Deň je nešťastný
 
 z pomoci vlády paraglajdistom

 Denník Plus 1 Deň je zjavne nešťastný z toho, že vláde SR sa podarilo úspešne vyriešiť komplikovanú situáciu slovenských občanov v Iráne. Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR a Slovenská informačná služba v ostatných týždňoch a mesiacoch vyvinuli maximálne úsilie pre záchranu paraglajdistov, ktorí boli zadržaní v Iráne. Konkrétnu úlohu v tomto procese zohral aj predseda vlády SR, do ktorého zodpovednosti pôsobenie SIS aj rezortu zahraničia patrí. Z tohto dôvodu je obraz údajnej politizácie udalosti zo strany vlády viac ako absurdný.
Pozoruhodné na účelovom a scestnom vykreslení témy denníkom Plus 1 Deň je to, že keď sa v ktoromkoľvek vládnom rezorte udeje niečo negatívne, vždy je udalosť spájaná priamo s predsedom vlády, a to aj v prípade, keď na vec nemal žiadny priamy dosah. Ako však dnes denník predviedol, ak sa udeje niečo pozitívne, predseda vlády s tým nemôže mať nič spoločné už z princípu.
Fakt, že denník si ako "nezávislých" hodnotiteľov k téme prizval dvoch jasne pravicovo orientovaných politológov, z ktorých jeden, G. Mesežnikov bol priamo, prostredníctvom kontraktu na Úrade vlády SR zaviazaný vláde I. Radičovej, len dokresľuje úbohú snahu hrubo politizovať tému, samozrejme v neprospech predsedu vlády.
Bezpečnosť a ochrana vlastných občanov, ktorí sa ničím neprevinili, a to aj za hranicami svojej krajiny, je základnou úlohou štátnych orgánov krajiny. Zodpovedné zložky Slovenskej republiky v tejto situácii svoju úlohu splnili. V tomto zmysle je kŕčovitá snaha denníka Plus 1 Deň postaviť v tejto téme predsedu vlády do negatívneho svetla vskutku obludná. Vláda SR sa chce teda denníku Plus 1 Deň ospravedlniť za to, že pomohla slovenským občanom, ktorým hrozili v Iráne výnimočné tresty. Zároveň je nám ľúto, že dotknutí paraglajdisti boli denníkom Plus 1 Deň zatiahnutí do takejto účelovej politizácie danej udalosti. Súčasne oceňujeme vecný tón a prístup, s ktorým k téme pristúpili ostatné médiá.

Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS


1.Búrlivé víno – Markíza ; 2. Televízne noviny – Markíza ; 3. Športové noviny – Markíza ; 4. Počasie – Markíza ; 5. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 6. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 7. Keno 10 – Markíza ; 8. Šport- TV JOJ ; 9. KRIMI- TV JOJ ; 10. Chlapi neplačú – Markíza ; 11. FARMA – DUEL – Markíza ; 12. FARMA - DEŇ PRVÝ – Markíza ; 13. Unesená – Markíza ;

Zomrel Tommy Morrison

Zomrel Tommy Morrison

Bývalý boxerový majster sveta v ťažkej hmotnostnej kategórii Tommy Morrison zomrel v nedeľu vo veku 44 rokov.
Morrison trpel od roku 1996 dosiaľ nevyliečiteľnou chorobou AIDS. Rodák z Oklahomy sa stal svetovým šampiónom v roku 1993, keď v 12 kolách zdolal 44-ročného Georga Foremana.
O štyri roky však prišiel o svoj titul. Niekdajší pästiar s prezývkou "The Duke" ukončil aktívnu činnosť s bilanciou 48 víťazstiev (z toho 42 knokautov), tri prehry a jedna remíza. Morrison si zahral aj vo filme. Po boku slávneho "Rockyho" v osobe Sylvestera Stalloneho stvárnil v snímke Rocky V z roku 1990 talentovaného boxera Tommyho Gunna.

© 2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

2. 9. 2013

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS


Junior a Marcel sú od dnešného dňa moderátormi Rannej šou Fun rádia. Po siedmich rokoch prebrali "mikrofóny" od Adely a Sajfu, poslucháčom budú robiť spoločnosť každý pracovný deň od 6. do 10. hodiny.
S vysielaním Rannej šou majú Junior (Milan Zimnýkoval) a Marcel (Forgáč) skúsenosti vďaka zaskakovaniu Adely a Sajfu v lete počas ich každoročnej mesačnej pauzy. Ich ranné moderovanie sa vždy stretlo s veľmi pozitívnymi reakciami poslucháčov. "Ranná šou je naozaj top, je to pre nás postup a príležitosť," tlmočil za moderátorskú dvojicu Junior. Ďalšia zmena sa týka aj popoludňajšieho vysielania rádia – do kresla Popoludňajšej šou oddnes zasadol Matej "Sajfa" Cifra, ktorý sa na vlastnú šou a svojich fanúšikov veľmi teší.
Milan "Junior" Zimnýkoval (1978, Snina) vyštudoval dejepis - angličtinu na Filozofickej fakulte Prešovskej Univerzity v Prešove. Tancoval desať rokov vo folklórnom súbore Zemplín v Michalovciach. K mikrofónu a hudbe sa dostal počas vysokej školy v internátnom rádiu PaF. Po šiestich rokoch v regionálnom rádiu Flash prešiel do Fun rádia, kde počas deväťročnej kariéry prešiel rôznymi pozíciami a programami. Od novembra 2009 tvoria spolu s Marcelom Forgáčom zohranú a mimoriadne obľúbenú moderátorskú dvojicu Junior a Marcel, ktorá vysielala Popoludňajšiu šou. Junior s manželkou Tonkou žijú v Bratislave, pred pár týždňami sa im narodila dcérka Saška.
Marcel Forgáč (1971, Kežmarok) pracoval v rokoch 1994 – 1998 v Rádiu Flash ako moderátor a redaktor. V rokoch 1998 – 2004 pôsobil vo Fun rádiu tiež ako moderátor a redaktor. Podieľal sa na príprave a realizácii živého vysielania, scenárov programov, scenárov reklamných spotov a oznamov, živých moderátorských vstupov z kultúrno–spoločenských a zábavno–športových podujatí. Riaditeľom verejnoprávneho Rádia FM bol tri roky. V novembri 2009 vznikla moderátorská dvojica Junior a Marcel, ktorá až do augusta 2013 vysielala Popoludňajšiu šou. Marcel je ženatý s vysokoškolskou láskou Adrianou a je šťastným otcom dvoch synov.
Obaja moderátori sú známi aj ako tváre viacerých televíznych programov, medzi nimi Legendy popu, Adela show či Miss Universe Slovenskej

Copyright © TASR 2013

Spoločnosť UPC, najväčší káblový operátor na Slovensku, dnes rozšírila programovú televíznu ponuku o sedem nových TV staníc. Ide o stanice STV2 HD, Dajto HD, ČT :D/ ČT art, Animal Planet HD, CNBC, Crime & Investigation a Fightbox HD. Počet televíznych staníc v ponuke digitálnej televízie UPC tak oddnes dosahuje takmer 150 programov všetkých žánrov vrátane až 20 programov v HD kvalite.
„Cieľom spoločnosti UPC je ponúknuť zákazníkom všetky výhody digitálnej televízie, vrátane širokej škály atraktívnych programov. Zaradením nových staníc spoločnosť UPC opätovne potvrdzuje svoje úsilie poskytovať žánrovo a jazykovo rozmanitú programovú ponuku, s prihliadnutím na požiadavky a predstavy zákazníkov. Zákazníci si môžu byť istí, že digitálna televízia UPC je najpohodlnejšou a najľahšou cestou, ako sa dostať k tej najzaujímavejšej televíznej ponuke v najvyššej technickej kvalite," uviedol generálny riaditeľ spoločnosť UPC BROADBAND SLOVAKIA Martin Miller.
Stanice STV2 HD, Dajto HD a ČT :D/ ČT art sú v digitálnej káblovej televízii zaradené do základného balíčka Entry, a stanice Animal Planet HD a CNBC sú súčasťou najobľúbenejšieho balíčka Basic. Stanica Crime & Investigation je zaradená do balíčka Plus a stanica Fightbox HD do balíčka Filmbox.
Nová stanica českej verejnoprávnej televízie ČT :D/ ČT art ponúka vysielanie pre deti od 4 do 12 rokov (od šiestej ráno do dvadsiatej hodiny večer), a vysielanie zamerané na kultúru a umenie (od dvadsiatej do druhej hodiny rannej). CNBC predstavuje jednu z najpopulárnejších spravodajských staníc, ktorá je zameraná najmä na finančné a podnikové informácie z celého sveta, a stanica Crime & Investigation prináša obľúbené kriminálne seriály a dokumenty. Nové HD stanice ponúkajú vo vysokom rozlíšení vysielanie verejnoprávneho kanálu STV2, slovenskej televízie zameranej na mužské publikum s názvom Dajto, športového kanálu orientovaného na bojové umenia Fightbox a stanice o zvieratách Animal Planet.

Zomrel Anton Kopšo

Zomrel Anton Kopšo


Bývalý riaditeľ Československej tlačovej kancelárie na Slovensku Anton Kopšo zomrel v stredu 28. augusta v Bratislave. TASR o jeho úmrtí informovala rodina zosnulého.
      Pohreb zosnulého sa uskutoční v stredu 4. septembra o 08.15 h v bratislavskom Krematóriu.
      Doc. JUDr. Anton Kopšo, CSc., sa narodil 7. októbra 1932 v Pruskom. Po ukončení gymnaziálneho štúdia v Trenčíne v roku 1952 pokračoval v štúdiu na Právnickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave a popri štúdiu sa venoval športovej činnosti.
      Po skončení vysokoškolského štúdia začal pracovať na Katedre medzinárodného práva a politiky Právnickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, najskôr ako asistent, potom ako odborný asistent a v roku 1970 bol ustanovený za docenta pre medzinárodné právo.
      V období 1970-1986 vykonával funkciu zástupcu vedúceho oddelenia propagandy a agitácie na Ústrednom výbore (ÚV) Komunistickej strany Slovenska (KSS). Od roku 1986 do roku 1989 vykonával funkciu prvého námestníka, neskôr ústredného riaditeľa Československej tlačovej kancelárie (ČSTK) a riaditeľa ČSTK na Slovensku, kde utváral moderné podmienky pre prácu tlačovej agentúry.
      Anton Kopšo bol fundovaným publicistom, autorom celého radu odborných teoretických a publicistických materiálov prezentovaných v denníku Pravda, v televízii, rozhlase a v odborných teoretických časopisoch.
      Vyznačoval sa pracovitosťou, náročnosťou na seba i ostatných. Svoje bohaté skúsenosti uplatňoval pri výkone funkcií v Predsedníctve Československej spoločnosti pre medzinárodné styky, ako aj v Československo-čínskom výbore ČSMS a Slovenskej mierovej rade, ako člen Slovenského zväzu novinárov.
      Jeho celoživotným poslaním bolo medzinárodné právo, medzinárodné vzťahy a medzinárodná politika.


Copyright © TASR 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Dejiskom Eurovíznej pesničkovej súťaže 2014 bude dánska metropola. Oznámila to dnes dánska verejnoprávna vysielacia spoločnosť DR. Citovala výkonnú producentku budúcoročnej súťaže, Pernille Gaardbo, ktorá povedala, že súťažiaci sa stretnú v Kodani 10. mája.
Dánsko získalo právo usporiadať 59. ročník súťaže, pretože jeho reprezentantka Emmelie de Forest vyhrala s piesňou Only Teardrops tohtoročné kolo súťaže, ktoré sa konalo vo švédskom Malmö.
"Kodaň je jedným z najobľúbenejších turistických cieľov v Európe a má všetko, čo treba na usporiadanie akcie takéhoto rozsahu," doplnil ju výkonný manažér súťaže Jon Ola Sand.
Mesto hostilo Eurovíznu pesničkovú súťaž v minulosti už dvakrát, v rokoch 1964 a 2001 a bolo tiež miestom osláv 50. výročia založenia súťaže v roku 2005.
Ďalšie dánske mestá, ktoré sa uchádzali o usporiadanie súťaže v roku 2014, boli Horsens a Herning, napísala agentúra DPA.

Copyright © TASR 2013

Boj o devätnástu. Markíza dumá

Boj o devätnástu
Markíza dumá


Správy RTVS- 145 tisíc divákov, 3,11 % sledovanosť, 8,38 % share

Televízne noviny - 641tisíc divákov, 13,7% sledovanosť, 36,55% share

NOVINY TV JOJ -578tisíc divákov, 12,35 % sledovanosť, 32,98 % share