10. 4. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

India je druhou najväčšou základňou sociálnej siete Facebook, hneď po USA. Počet jej užívateľov v ázijskej krajine už totiž prekročil magickú hranicu 100 miliónov ľudí. Aj preto sa chce Facebook sústrediť na svoju ďalšiu expanziu práve v Indii. Informovali o tom agentúry Reuters a DPA s odvolaním sa na článok v novinách Economic Times.
Najväčšia sociálna sieť na svete dnes potvrdila, že v súčasnosti sa v Indii každý mesiac aktívne pripája na Facebook už viac ako 100 miliónov ľudí. To je o 8 miliónov viac ako v roku 2010. Dôvodom je obrovský rozmach indického trhu s mobilnými telefónmi a čoraz lepšie pokrytie krajiny internetom.
Podľa Javiera Olivana, ktorý má na starosti globálnu expanziu Facebooku, sa vedenie spoločnosti teraz teší na prekonanie hranice 1 miliardy užívateľov v Indii - to je veľmi náročný cieľ a veľká výzva. Firma už preto načrtla 10-ročný plán, ako využiť expanziu mobilných telefónov a internetu na rozšírenie svojej užívateľskej základne v Indii, ktorá má 1,2 miliardy obyvateľov.
Facebook založil v roku 2004 Mark Zuckerberg. Sociálna sieť má na celom svete približne 1,23 miliardy užívateľov, z toho 183 miliónov v USA. Analytici predpovedajú, že India časom predbehne USA v počte aktívnych užívateľov Facebooku.
India má z pohľadu tejto sociálnej siete najväčší rastový potenciál, keďže v Číne tamojšie úrady prístup na Facebook väčšinou blokujú.



Americká televízna stanica FXX plánuje toto leto maratón vo vysielaní seriálu Simpsonovci - chce súvisle odvysielať všetkých 552 dielov.
      Televízia dnes informovala, že maratón sa začne 21. augusta a bude pokračovať až do Dňa práce, čo je v Spojených štátoch prvý septembrový pondelok. Informovala o tom tlačová agentúra AP.
      Programový riaditeľ FXX Chuck Saftler uviedol, že práve v tom termíne televízia kúpi práva na reprízovanie Simpsonovcov a bude vyvinutá aplikácia, ktorá umožňuje prístup ku každej epizóde tohto dlhotrvajúceho kresleného seriálu.
      Saftler vyhlásil, že FXX bude túto jeseň každú nedeľu vysielať štyri hodiny epizód, a to až do termínu, keď americká televízia Fox odvysiela v prime time novú epizódu seriálu.
      Stanicu FXX sledujú približne v 72 miliónoch amerických domácností a televízia dúfa, že niekedy koncom tohto roka dosiahne hranicu 80 miliónov.

Copyright © TASR 2013