22. 6. 2014

TASR NEWS

TASR NEWS

Fotoreportér TASR Dušan Hein sa dnes vydal na ojedinelú reportážnu a dokumentaristickú cestu. Sám na motocykli mieri do najvzdialenejších kútov Európy. Jeho plánovaná trasa má vyše 20.000 kilometrov a povedie cez 18 krajín.
Na dobrodružnú cestu vyrazil z Kremnických Baní, kde je geografický stred Európy. Všetky štyri krajné body európskej pevniny - na východe, severe, západe a juhu - by mal zdolať za 40 až 50 dní. Ide sám na svojej 18-ročnej motorke. Plánovaná trasa vedie cez Poľsko, Litvu, Lotyšsko, Rusko, Nórsko, Fínsko, Švédsko, Dánsko, Nemecko, Holandsko, Belgicko, Francúzsko, Portugalsko, Španielsko, Taliansko, Švajčiarsko a Rakúsko.
Prvá etapa motocyklového putovania zavedie Heina do Ruska. "Tam, na jednom z vrcholov Polárneho Uralu, leží najvýchodnejšie miesto Európy. Po jeho dosiahnutí sa obrátim na západ a budem smerovať do Nórska k najsevernejšiemu miestu, ktorým je mys Kinnaroden. Nasledovať bude dlhá cesta celou Škandináviou a západnou Európou do Portugalska na ďalší skalnatý mys, Cabo da Roca, ktorý je najzápadnejším výbežkom európskej pevniny. Odtiaľ je to len niekoľko sto kilometrov do Španielska k najjužnejšiemu bodu v Punta de Tarifa," vysvetľuje novinár Dušan Hein.
Poslednou etapou jeho jazdy bude návrat krížom cez Iberijský polostrov, francúzskou Riviéru a naprieč Alpami naspäť na Slovensko do Kremnických Baní, kde sa má jeho cesta začiatkom augusta skončiť.
"Podľa dostupných informácií zatiaľ nikto neprešiel všetky štyri geografické okraje európskej pevniny na jeden raz, čo ma trochu prekvapilo. V súčasnosti, keď ľudia cestujú krížom-krážom po celom svete, som nečakal, že by som mohol byť v niečom prvý," vraví s úsmevom Hein.
Ako však dodáva, hoci dosiahnuť toto prvenstvo nie je jeho hlavným cieľom, má svoj význam. "Vďaka tomu, že prejdem kontinentom jednou neprerušenou jazdou, trvajúcou iba niekoľko týždňov, mám šancu získať akúsi momentku Európy. Niečo, ako pohľad na náš svetadiel v jednom zábere." Ten plánuje následne spracovať do obrazového dokumentu.
"Chcel by som priniesť čo najviac filmového materiálu. Z okrajov Európy, ale aj z miest, ktorými k nim budem prichádzať. Snažil som sa ich vyberať tak, aby som z tohto nášho svetadielu videl viac, než len turisticky známe a populárne miesta. Výsledkom by mal byť predovšetkým film o tom, čo som videl, ale samozrejme čiastočne aj o ceste samotnej," plánuje Hein.

Copyright © TASR 2014