14. 10. 2014

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Najznámejšie spravodajské portály medzi internetovou populáciou sú sme.sk, topky.sk a čas.sk. Ukázal to prieskum, ktorý pre vydavateľstvo Petit Press (denník Sme, portál sme.sk a ďalšie) realizovala v septembri 2014 prieskumná agentúra 2muse, člen ESOMAR.
Spontánna znalosť portálu sme.sk dosiahla 45 percent, topky.sk pozná 38 percent internetovej populácie, čas.sk 31 percent. Rovnaké poradie bolo aj pri otázke, na ktorý portál si ľudia spomenú ako prvý. Sme.sk označilo 23 percent populácie, topky.sk 15 percent a čas.sk 12 percent.
Ako Petit Press vysvetlil v tlačovej správe, približne štyri pätiny internetovej populácie vnímajú, že slovenské spravodajské portály sa delia na bulvárne a seriózne. Približne tretina priznala, že často číta len titulky článkov a nič viac. Tri štvrtiny dočítajú článok vždy do konca. Polovica vždy vyhľadáva jednu udalosť na viacerých portáloch.
Sme.sk má spomedzi slovenských spravodajských portálov najvyššiu znalosť autorov článkov u návštevníkov portálu. Mená nejakých autorov zo sme.sk pozná 24 percent čitateľov portálu. Pri druhom portáli v poradí - pravda.sk - je to 16 percent, pri ostatných portáloch (topky.sk, čas.sk a aktuality.sk) tri percentá.
Kvantitatívna časť prieskumu sa realizovala formou on-line dotazníkov na vzorke 1026 respondentov z internetovej populácie a 305 respondentov, ktorí majú predplatené Piano. Petit Press vysvetlil, že hlavným cieľom bolo bližšie poznať správanie ľudí v súvislosti so sledovaním spravodajských portálov, ich vnímanie a hodnotenie jednotlivých portálov.

Copyright © TASR 2014