24. 10. 2014

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„Za posledné dva mesiace som si „užil“ nestrannej slovenskej novinárskej obce viac, než dosť. Začalo to ešte v auguste, keď na mňa redakcia .týždeň poslala štyroch nabudených redaktorov, ktorým rozhovor naživo príliš nevyšiel, a tak v prepise skrátili moje odpovede na holé vety a svoje otázky si prifarbili, aby vyzneli lepšie. Aj tak sa dá Potom som v STV diskutoval s pravicovým poslancom Šebejom o Ukrajine. Šebej dostal od „nestranného“ moderátora Frindta presne dvakrát toľko času, čo ja: moderátor STV ma neustále prerušoval a slovo dával svojmu obľúbenému vojnovému štváčovi. Prečo nie, však na Slovensku to tak má byť, nie? Vzápätí som si v rozhlase musel vybojovať slovo u moderátora Jedináka v diskusii s Šebejom aj za cenu skákania do reči, hoci moderátor bojoval ako lev, aby ma k slovu nepustil. Ešte lepšie to bolo u Branislava Závodského v Rádiu Expres, opäť o Ukrajine. Závodský ma očividne nemal v úmysle pustiť k slovu vôbec, hoci som bol jeho jediný hosť. K slovu som sa dostal len kvôli tomu, že som mu skákal do reči. Na Slovensku to inak nejde. TV JOJ o mojom prejave v národnej rade, v ktorom som kritizoval západ za imperializmus a iracionálne kroky vo vzťahu k Rusku, informovala úplne „profesionálne“: môj prejav sa zdal redaktorke pridlhý, hoci poslanci Dzurinda či Šebej predo mnou hovorili rovnako dlho, ak nie dlhšie. Nič absurdnejšie si už vymyslieť nemohli. Aby toho nebolo dosť, vtipné bolo aj moderovanie diskusie o TTIP, ktorú zorganizovala americká ambasáda. Moderátorka Goldírová mala obsedantnú potrebu pri každom mojom vstupe zo trikrát ma prerušiť a oponovať mi. Pri iných hosťoch túto obsedantnú potrebu nemala. Ale však prečo vôbec očakávať na Slovensku nestrannosť u moderátorky? Mám pocit, že jediný, kto ma nechal v posledných dvoch mesiacoch v médiách dohovoriť myšlienku, bol Peter Bielik v TA3, keď som hovoril o Ukrajine. Redaktor TA3 dokonca „predýchal“ aj to, že som Georga Busha označil za vojnového zločinca. Na slovenské pomery unikát... Aby to nevyzeralo, že sa na slovenských novinárov sťažujem: naopak, som nadšený rastúcou úrovňou slovenskej žurnalistiky. Napríklad ešte pred rokom ma redakcia SME chcela nechať odvolať za to, že som ako predseda eurovýboru označil vojnu v Afganistane za nemorálnu a nespravodlivú. Dnes už ma nikto odvolávať nechce, paráda, to je rozhodne pokrok, už ma len prerušujú a manipulujú o mojich výstupoch... Penta našej novinárskej obci očividne poslala nový manuál “
Ľuboš Blaha

„V údeninách nie je žiadny toaletný papier a nikdy nebol."
Alexandr Lukašenko

"Pre uvoľnenie napätia a šetrenie peňazí švédskych daňových poplatníkov odporúčame hľadať vysvetlenie u holandského námorníctva. Holandská dieslovo-elektrická ponorka Bruinvis vykonávala minulý týždeň praktické úkony v bezprostrednej blízkosti Štokholmu."
Zdroj z ruského ministerstva obrany