8. 11. 2014

Prieskum Median Sk

Prieskum Median Sk

Denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV max, mesačník Zdravie, Rádio Expres a Televízia Markíza sú na Slovensku v druhom a treťom kvartáli roku 2014 najčítanejšie a najsledovanejšie. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI, ktoré zverejnila spoločnosť Median Sk.
Prieskum MML-TGI bol realizovaný na vzorke 4204 občanov SR vo veku od 14 do 79 rokov. Prieskum sa uskutočnil v termíne 31.3.-14.9.2014. Celkovo bolo monitorovaných 267 tlačených médií, 47 rozhlasových staníc a 73 televíznych staníc.
Prvé miesto medzi denníkmi si udržal Nový Čas so 16 %. Druhý v poradí je denník Sme so 7 %. Čítanosť denníka Pravda je tiež na úrovni 7 %. Nasleduje denník Plus jeden deň so 6 %, Šport a Hospodárske noviny s čítanosťou 4 % a Korzár 3 %. Ďalej Új Szó s 2 % a Avízo s 1 %.
Medzi týždenníkmi je na prvom mieste Plus 7 dní s 9 %. Druhú priečku obsadil Život so 7 %. Báječná žena dosiahla 6 % a rovnako aj týždenník Nový čas pre ženy. Na piatom mieste je Eurotelevízia s 5 %, ďalej Slovenska so 4 %. Čítanosť Katolíckych novín je 3 %.
Najčítanejším titulom medzi dvojtýždenníkmi je TV max s 5 %. Sieť titulov ECHO má 4 %. Nasledujú Bratislavské noviny (3 %), Tele plus a Bratislavský kuriér (2 %). Žena a život a Relax dosahujú čítanosť 1 %.
Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, otvára časopis Zdravie s 8 %. Ďalšiu priečku obsadil mesačník Záhradkár tiež s 8 %. Nasleduje Eva a EMMA so 6 %. Ďalšie v poradí sú mesačníky Kam do mesta so 4 % a Nový čas Krížovky a Nový čas Bývanie s 3-% čítanosťou.
Medzi rozhlasovými stanicami v parametri "počúval včera" je na prvom mieste Rádio Expres s 20 %, Rádio Slovensko (18 %). Nasleduje Fun rádio s 12 %. S 8 % na štvrtom mieste skončilo Rádio Jemné. Europa 2 získala 7 %, Rádio Regina 7 % a Rádio_FM 3 %. Rovnaké poradie je aj v kategórii "počúval minulý týždeň".
V parametri podiel na trhu (share) je na prvom mieste Rádio Expres s 24 %, nasleduje Rádio Slovensko s 21-% podielom na trhu, so 14 % Fun rádio, Rádio Jemné (9 %), Rádio Europa 2 (9 %), Rádio Regina (8 %), Rádio_FM (2 %). Ostatné rozhlasové stanice majú spolu 14 %.
Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza s 53 %. Sledovanosť na úrovni 35 % zaznamenala TV JOJ. Nasledujú Jednotka (21 %), TA3 (7 %), TV Doma (7 %), Dvojka (5 %), TV Dajto a ČT1 (po 4 %). Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú Plus a NOVA (po 3 %).
Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu (share) za 2. + 3. kvartál 2014: TV Markíza (38 %), TV JOJ (22 %), Jednotka (12 %), TV Doma (4 %), TA3, TV Dajto, Dvojka (po 2 %). Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 18 %.
Údaje z prieskumu sledovanosti MML–TGI poskytla pre TASR Linda Kleinertová zo spoločnosti Median Sk.

Copyright © TASR 2014