12. 1. 2015

CHARLIE HEBDO SPECIAL

CHARLIE HEBDO SPECIAL

Kontroverzný francúzsky komik Dieudonné zverejnil na svojom konte v sieti Facebook status, ktorý parížska prokuratúra označila za schvaľovanie terorizmu a začala proti nemu viesť vyšetrovanie.
V nedeľu, keď sa v Paríži konal masový pochod na podporu hodnôt vyznávaných Francúzskou republikou a na pamiatku 17 obetí útokov spáchaných trojicou islamistov, Dieudonné na Facebook "zavesil" status v znení: "Aby ste vedeli, pokiaľ ide o mňa, tento večer som Charlie Coulibaly."
Ide o paradoxné spojenie páchateľa jedného z útokov - Amédyho Coulibalyho - so sloganom "Je suis Charlie" (Som Charlie), ktorý si osvojili prívrženci masového hnutia na podporu obetí útoku na redakciu satirického týždenníka Charlie Hebdo v snahe vyjadriť, že sa tiež cítia byť obeťami terorizmu.
Coulibaly minulý piatok so zbraňou v ruke obsadil supermarket s kóšer potravinami neďaleko Porte de Vincennes v Paríži, zastrelil tam štyroch ľudí a niekoľko hodín zadržiaval skupinu ďalších ako rukojemníkov. V piatok podvečer ho tam zlikvidovali elitné policajné jednotky.
Dieudonné vo Francúzsku čelí obvineniam z propagácie nacizmu, ktorých sa dopustil napodobňovaním hajlovania. Na konte má niekoľko antisemitských vyjadrení.
Svoj facebookový status dnes Dieudonné obhajoval práve postupom francúzskych úradov voči sebe. V otvorenom liste ministrovi vnútra Bernardovi Cazeneuvovi napísal: "Včera sme boli všetci Charlie, pochodovali sme, so vztýčenou hlavou, za svoje slobody... Po návrate som sa cítil riadne osamelo. Štát ma už rok má na muške a hľadá spôsob, aby sa ma za každú cenu zbavil."

Copyright © TASR 2015