20. 1. 2015

M. KŇAŽKO: Tvrdenie .týždňa, že som bol biely kôň I. Kmotríka, je nehorázna lož

M. KŇAŽKO:

Tvrdenie .týždňa, že som bol biely kôň I. Kmotríka, je nehorázna lož


Bratislava 20. januára (TASR) – Ospravedlnenie a nemajetkovú ujmu vo výške 100.000 eur žiada od vydavateľa časopisu .týždeň, spoločnosti W Press, neúspešný kandidát na primátora Bratislavy Milan Kňažko. O žalobe informoval v aktuálnom vydaní týždenníka jeho šéfredaktor Štefan Hríb. TASR jej podanie potvrdil samotný Kňažko.
Kňažko napadol príspevky, ktoré na internetovej stránke časopisu zverejnili pred vlaňajšími komunálnymi voľbami jeho dvaja redaktori. Najviac sa ho dotklo tvrdenie Mareka Vagoviča, že vo voľbách je bielym koňom podnikateľa Ivana Kmotríka.
V petite žaloby, ktorú Kňažko podal v závere minulého roka, požaduje ospravedlnenie práve za tento výrok.
„Je to nehorázna lož, podlá intriga. Ako isto viete, biely kôň je už označenie, ktoré sa používa na kriminálnikov. To si treba rozmyslieť, pokiaľ siaha sloboda slova a pokiaľ narúšam ochranu osobnosti, kohokoľvek iného tým, že klamem, tým, že intrigujem,“ vysvetlil motívy podania žaloby.
Kňažko je presvedčený, že tvrdenie mohlo do istej miery ovplyvniť výsledky komunálnych volieb, v ktorých kandidoval za primátora hlavného mesta. Skončil tretí za Ivom Nesrovnalom a Milanom Ftáčnikom. „Bola to celá kampaň, ale toto je najchrapúnskejšie z tých všetkých obvinení,“ zdôvodnil.
Požadované stotisícové odškodné Kňažko nepovažuje za vysoké. „Mne sa zdá prinízke na to, čo spôsobil a ako sa to dotklo mňa, môjho okolia, mojej rodiny, známych, priateľov, doma, v zahraniční. To si treba rozmyslieť. To je, ako keby o mne povedal, že som kriminálnik, ale to skutočne musí dokázať, to je vážna vec,“ vysvetlil.
Šéfredaktor .týždňa Štefan Hríb v editoriáli aktuálneho čísla týždenníka uviedol, že v týchto dňoch dostali do redakcie uznesenie súdu, podľa ktorého Kňažko žiada za dva blogy o ňom pred komunálnymi voľbami 100.000 eur.
„Myslel som si, že podobné žaloby a bláznivé sumy sú doménou harabinovcov. A tiež som dúfal, že po založení HZDS sa Milan Kňažko predsa len umúdril,“ reagoval pre TASR na krok bývalého vysokopostaveného politika Hríb. „Mýlil som sa v oboch prípadoch,“ doplnil.
TASR oslovila aj redaktora Mareka Vagoviča. Ten vysvetlil, že vyjadrenie poskytne vedenie redakcie. Uviedol však, že sa mienia voči žalobe na súde brániť.

Copyright © TASR 2015