27. 8. 2015

Prieskum Ad Intelligence

Prieskum Ad Intelligence

V minulom roku investovali banky do propagácie svojich hypotekárnych produktov celkovo viac ako 13,5 milióna eur. Tento údaj vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence agentúry TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a bonusy.
"V porovnaní s rokom 2013 poklesli v roku 2014 výdavky na reklamu v tomto segmente až o jednu štvrtinu. Vývoj v prvom polroku 2015 však naznačuje, že tento rok bude reklamný priestor bánk patriť predovšetkým hypotékam, keďže v porovnaní s prvým polrokom 2014 zaznamenali reklamné výdavky nárast o takmer 100 %," konštatuje agentúra.
Počas roka 2014 inzerovalo v médiách 10 bankových subjektov. Dominuje televízia s takmer 85-percentným podielom, nasledujú printové médiá, ktoré mierne prekročili 10-percentnú hranicu. "Na opačnej strane sa nachádza kinoreklama s necelým jedným percentom a rozhlasové spoty, ktoré tesne pokorili 1,5-percentnú hranicu," dodáva agentúra TNS Slovakia.
Počas uplynulého roka odvysielali televízie takmer 16.500 reklamných spotov na hypotekárne produkty v celkovej dĺžke presahujúcej 94 hodín. V printových médiách zabrala inzercia hypotekárnych produktov dokopy 246 inzertných strán. Z toho 85 inzertných strán v časopisoch a 161 inzertných strán v novinách.
Z monitoringu vyplynulo, že z ponuky novinových titulov využili banky v najväčšej miere inzertný priestor v denníkoch Nový Čas, SME a Plus jeden deň. V prípade časopisov využili banky najviac priestoru v Plus 7 dní, Trende a Živote. Najväčšími zadávateľmi v kategórii hypotekárne úvery boli Prima banka, Slovenská sporiteľňa a VÚB banka. "Zloženie trojice na špici rebríčka v prvom polroku 2015 je veľmi podobné, keď VÚB banku nahradila Tatra banka," dodáva agentúra.

Copyright © TASR 2015