6. 4. 2016

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Raffaele Sollecito, ktorý sa stal známym ako bývalý priateľ americkej študentky Amandy Knoxovej a bol spolu s ňou zbavený viny za vraždu Meredith Kercherovej, bude poradcom v talianskej televíznej kriminálnej šou.
Ako dnes informovali talianske médiá, Sollecito sa objaví raz do týždňa v programe Il Giallo della Settimana (Záhada tohto týždňa), ktorú vysiela televízna stanica TgCom24, jedna zo súčastí mediálneho impéria rodiny bývalého premiéra Silvia Berlusconiho.
Riaditeľ TgCom24 Paolo Liguori pre denník Corriere della Sera vysvetlil, že "Sollecito bol oslobodený... bol vo väzení, prešiel si odvolaniami a lepšie ako ktokoľvek iný vie, ako funguje justícia, a nám bude rozprávať o svojich snaženiach".
Sollecita s Knoxovou zatkli v talianskom meste Perugia štyri dni po objavení Kercherovej tela. Telo sa našlo v byte, kde mladé ženy spoločne bývali ako účastníčky výmenného študentského pobytu na univerzite v Perugii.
V súvislosti s vraždou Sollecito a Knoxová strávili štyri roky v talianskom väzení, pričom talianske súdy nad nimi vyriekli päť navzájom si protirečiacich verdiktov: najprv boli uznaní za vinných a odsúdení, potom boli označení za nevinných, vzápätí bolo rozhodnuté o obnovení procesu, v ktorom boli znova obvinení, a napokon boli pre nedostatok dôkazov vlani v marci oslobodení.
Sollecito, ktorý vyštudoval počítačové inžinierstvo, sa začiatkom tohto roka dostal na prvé stránky novín, keď oznámil vytvorenie start-upu a sociálnej siete určenej pre ľudí, čo si chcú uctiť pamiatku svojich zosnulých príbuzných či priateľov. Sieť sa má volať Memories, ale zatiaľ nie je funkčná.

V dostatočnom predstihu pred tohtoročnými TV Upfronts dnes spoločnosť AOL oznámila uvedenie samoobslužného nákupného programu TV Buying na trh s cieľom poskytnúť obchodníkom jasnejší pohľad na cenné nákupné príležitosti, aby mohli lepšie plánovať, nakupovať a merať svoje investície do televíznej reklamy. Tento samoobslužný modul rozširuje službu ONE by AOL: televízny modul, ktorý bol uvedený do prevádzky v roku 2014 a je súčasťou spojenej verejnej programovej platformy ONE by AOL™, ktorá bola sprístupnená v apríli 2015.
„Našim lineárnym televíznym nákupcom a predajným partnerom prinášame revolučnú príležitosť, ktorá zmení spôsob oceňovania, nákupu a predaja televíznych médií,“ povedal služobne najvyššie postavený podpredseda programovej TV spoločnosti AOL Dan Ackerman. „TV sa zvyčajne nakupuje v silách a s rozsiahlou demografiou, čomu chýba potrebné stanovenie cieľa. Dnes maximalizujeme silu patentovaných nástrojov prvých strán na určovanie cieľov a postrehy a analytiku zverujeme priamo do rúk našich nakupujúcich. V spojení s našou prepojenou platformou ONE by AOL sme teraz schopní ponúknuť inzerentom ucelenejší prístup ku kampaniam prostredníctvom TV, mobilov a videa.“
Pre kupujúcich a pre partnerov v oblasti vysielania a káblových televíznych sietí je samoobslužný programový modul televízneho predaja k dispozícii v dostatočnom predstihu pred začiatkom tohtoročných TV Upfronts. Pre samoobslužné plánovanie a nákup bude v 3. štvrťroku v novom jesennom televíznom programovaní k dispozícii lineárny televízny katalóg.
Samoobslužný program televízneho nákupu využíva bohaté údaje prvej strany o inzerentoch, údaje tretích strán o účastníkoch a osvedčený patentovaný spôsob merania televíznej sledovanosti s cieľom dodať mediálne plány pre vysielanie štátnej televízie ako aj partnerov káblových televíznych sietí. Inzerenti môžu mediálny plán vytvoriť priamo cez modul. Získajú rôzne pohľady na dopad kampane prostredníctvom komplexného spočítavania investícií do televíznych, mobilných a digitálnych služieb.
Ako súčasť platformy ONE by AOL nový samoobslužný program TV Buying ponúka efektívny prístup k aktivácii dát a technológií pre zlepšenie výkonu televíznej reklamy a návratnosti investícií. Medzi výhody patrí:
Transparentnosť a kontrola: Inzerenti, ktorí kupujú lineárnu televíziu cez samoobslužný modul spoločnosti AOL si môžu vybrať ciele pre publikum, zaviesť KPI, nastaviť parametre kampane a potom plánovať, nakupovať a merať výkon kampaní s úplnou transparentnosťou inventarizácie a cenotvorby.
Automatizácia: Automatizovaná výmena dát modulu neguje časové obmedzenia na plánovanie kampaní a nákup, čo skracuje dobu uvedenia na trh a zvyšuje efektivitu práce.
Bohaté údaje: Samoobslužné programové televízne nákupné kampane ovplyvňujú patentované prediktívne nástroje prvej strany na vytýčenie cieľov a pokročilé segmenty tretej strany na tvorbu televíznych cieľov.
Prémiový inventár: Prostredníctvom partnerstva so štátnymi televíziami a káblovými sieťami bude prémiový katalóg k dispozícii pre samoobslužné programové plánovanie a nákupy v treťom kvartáli v novom jesennom televíznom programovaní.
Celostné merania: Ako súčasť platformy ONE by AOL: TV modul, kampane prechádzajúce cez samoobslužný nákup získajú komplexný reporting vrátane analýzy spojenia medzi televíznou reklamou a reklamou v mobile, tablete a na navštívených webových stránkach; telefonická odpoveď; a tzv. full-stack multi-touch prisudzovanie cez televíziu, mobilné aplikácie a videokampane prostredníctvom služby Convertro.
Omnicom Media Group je výhradný partner spustenia samoobslužného televízneho modulu ONE by AOL. Začne testovanie novej platformy v mene svojich klientov svetových značiek.
„Našim klientom to dáva možnosť postupne si uvedomiť výhody pokročilej tvorby cieľov v lineárnej televízii,“ povedal John Swift, generálny riaditeľ sekcie pre investície v Severnej Amerike v spoločnosti Omnicom Media Group. „Je to rozhodujúci prvý krok na našej ceste k lepšej adresnosti v televízii na úrovni domácností.“
Tento tzv. machine-to-machine model televízneho nákupu sa osvedčil v AOL v Austrálii spustením súkromného programového trhu pre televízne vysielanie v júni 2015. Bol to míľnik pre globálny mediálny priemysel. Toto oznámenie je rozšírenie tejto iniciatívy na najväčšom trhu s televíznou reklamou na svete, čo umožňuje severoamerickým inzerentom využiť dáta a automatizáciu na riadenie investícií do programových kanálov.
O spoločnosti AOL
AOL je mediálna technologická spoločnosť, ktorej poslaním je spájať spotrebiteľov a tvorcov prostredníctvom otvorených trhov. AOL využíva údaje na lepšiu produkciu dát, distribúciu a speňaženie. Spoločnosť spája vydavateľov s inzerentmi na celej svojej globálnej a programovej platforme, načiera do inventára Microsoftu a originálnych obsahových značiek ako TechCrunch, The Huffington Post a MAKERS, ktoré mesačne zasahujú viac ako 500 miliónov globálnych spotrebiteľov. V rámci svojej mobilnej reklamnej siete má AOL dosah na približne 800 miliónov užívateľov. Dcérska spoločnosť Verizon, AOL má v rukách digitálnu budúcnosť.

Turecký premiér Ahmet Davutoglu včera povedal, že jeho krajina nebude tolerovať akékoľvek urážky na cti voči prezidentovi Recepovi Tayyipovi Erdoganovi. V reakcii na nemecké televízne programy, ktoré sa Erdoganovi vysmievali, dnes Davutoglu vyhlásil, že akékoľvek urážky prezidenta urážajú aj česť tureckých občanov a nezostanú "bez odozvy", informovala tlačová agentúra AP.
      Turecko si minulý mesiac predvolalo nemeckého veľvyslanca a  protestovalo uňho voči satirickej piesni, ktorá si robila posmech z Erdogana. Pieseň odvysielala nemecká štátna televízia NDR. Nemecký komik Jan Böhmermann neskôr prečítal vo vysielaní televíznej stanice ZDF báseň zosmiešňujúcu tureckého prezidenta.
      Davutoglu povedal, že hovoril o tejto básni s nemeckou kancelárkou Angelou Merkelovou a privítal vyjadrenie jej hovorcu, ktorý v pondelok povedal, že "satira patrí k slobode tlače a médií v našej krajine, ale nie je neobmedzená".
Copyright © TASR 2016