4. 4. 2016

SLOVAK WEB NEWS

SLOVAK WEB NEWS

Príjmy z internetovej reklamy v slovenských a nadnárodných internetových médiách dosiahli vlani na Slovensku viac ako 91 mil. eur, čo v medziročnom porovnaní predstavuje nárast o 20,5 %. Ako ďalej informovalo združenie IAB Slovakia, príjmy sú tvorené deklarovanými nahlasovanými príjmami členských médií združenia a kvalifikovaným odhadom príjmov nečlenských médií ako aj nadnárodných spoločností pôsobiacich na slovenskom online trhu.
V druhom polroku minulého roka v porovnaní s predošlým polrokom zaznamenalo združenie vo svojej členskej základni nárast programmatic reklamy o 44 %. Video reklama na úrovni členov IAB Slovakia vzrástla v rámci polrokov 2015 o 35 %, medziročne o 42 %. "V roku 2016 očakávame rast v display reklame a videoreklame. Veľkou výzvou pre slovenské médiá, agentúry a klientov bude v tomto roku posunúť rast mobilnej reklamy, keďže nám neustále rastie konzumácia stránok cez mobilné zariadenia," uviedla predsedníčka správnej rady IAB Slovakia Natália Zajacová.
Združenie IAB Slovakia (predtým Asociácia internetových médií) vzniklo v máji 2005, pričom združuje subjekty pôsobiace na slovenskom internetovom trhu. Jeho hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a o možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti má IAB Slovakia 32 členov.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.