19. 6. 2016

Aby som sa aj ja vedel pozrieť do zrkadla

Aby som sa aj ja vedel 
pozrieť do zrkadla

Štvorkoalícia predostrie spoločnosti v prípade koncesionárskych poplatkov riešenie, ktoré bude východiskom a konsenzom požiadaviek všetkých vládnych strán. Uviedol to dnes na brífingu po sneme Slovenskej národnej strany (SNS) v Martine jej predseda Andrej Danko, podľa ktorého si témy okolo Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) a koncesionárskych poplatkov vyžadujú hlbšiu debatu.
Riešenie štvorkoalície ohľadom koncesií, ako ďalej ozrejmil Danko, má uspokojiť občanov, nedostať ich na perifériu záujmov a naozaj im pomôcť. Predseda parlamentu si myslí, že koalícia dokáže predložiť riešenie, ktoré bude kompromisom. "To stanovisko, ktoré predostrieme, bude stanoviskom toho, aby v prvom rade bola stabilná koalícia, aby bola zachovaná vláda, ale aby som sa aj ja vedel pozrieť do zrkadla," zdôraznil.
Danko sa nevyjadril, či za jeho odchodom z koaličnej rady na začiatku tohto týždňa má byť práve rozdielny názor národniarov ohľadom koncesionárskych poplatkov. Zároveň vylúčil úvahy o tom, že nepodporil návrh z dielne Smeru-SD práve kvôli tomu, že má záujem o post šéfa RTVS. "To sú kombinácie, veci, ktoré jednoducho spolu nesúvisia. Ja by som chcel vidieť RTVS, ktorá bude mať viac domácej produkcie, krásnu budovu, funkčný systém. RTVS, ktorá bude vedieť napĺňať veci, ktoré podľa zákona má. Nikdy som túto tému nekomunikoval kvôli záujmu akokoľvek ovplyvňovať RTVS, ja to k politickej činnosti nepotrebujem. Nikdy by som nechcel prostredníctvom médií manipulovať alebo ovplyvňovať niektoré veci, ktoré sa týkajú politiky," dodal.

Copyright © TASR 2016