17. 6. 2016

Grafický ident RTVS v New Yorku porazil CNN

Grafický ident RTVS

v New Yorku porazil CNN
 



Slovenská verejnoprávna televízia sa na jednom pódiu ocitla po boku svetových lídrov v oblasti televíznej produkcie ako HBO, Fox Sports, MTV či CNN. Na udeľovaní prestížnych cien Svetovej akadémie PROMAX za rok 2015 v New Yorku našu televíziu ocenili zlatom za grafický ident televíznej časti RTVS, ktorý bol pripravený v spolupráci so spoločnosťou Oficina.

Ocenenie Svetovej akadémie PROMAXbda v hlavnej kategórii celosvetových televíznych dizajnov je považované za Oscara medzi producentami grafického dizajnu . Cena zrkadlí kreativitu, výnimočnosť a inováciu v televíznom marketingu, reklame a dizajne. V kategórii “Imidžová kampaň televíznej stanice” RTVS vyhrala zlato a za sebou na druhom mieste zanechala aj giganta, akým je CNN Worldwide.

Podmienkou manažmentu, ktorý do RTVS nastúpil v roku 2012 pod vedením Václava Miku, bolo nemeniť aktuálne logá, ale výrazne vizuálne odlíšiť Jednotku a Dvojku a priniesť do vnímania diváka dynamiku a modernosť.

Václav Mika, generálny riaditeľ RTVS:
„V dobe, kedy sa téma verejnoprávnych médií na Slovensku stáva opäť živou, RTVS dokazuje, že svedomitú a profesionálnu prácu jej zamestnancov si všimol medzi 4300 prihlásenými celý svet. Som nesmierne hrdý na prácu mojich kolegov, ale aj na to, že naši diváci môžu denne sledovať svetovo ocenený grafický ident.“

Daša Matušíková, riaditeľka Sekcie marketingu a komunikácie RTVS:
"Cena sa dá považovať za Oscara v oblasti televízneho dizajnu. Základnou podstatou konceptu je oživenie loga, keďže sa rozhýbe a zo statického sa stane dynamické logo, ktoré prináša rôzne druhy informácií. Chceli sme byť bližšie k našim divákom a prinášať im emócie, ktoré denne prežívajú.”

Steve Kazanjian, prezident & CEO PromaxBDA:
"Práca, ktorú RTVS tento rok odviedla na svojej imidžovej kampani je výnimočná. To, že ste boli schopní vyhrať zlato, hovorí mnoho o stupni kreativity, ktorú práve teraz odvádzate. Sme na vás pyšní.”

Okrem toho, že RTVS vyhrala prvé miesto v kategórii “Imidžová kampaň televíznej stanice”, získala aj nomináciu za animáciu loga Dvojky. Je založená na 3D pohybe a jej autorom je česká spoločnosť Oficina.

Zo 4300 prihlásených prác z celého sveta porota vybrala najlepšie nominácie do 170 kategórií. V porote sedelo 33 expertov, napríklad zo spločnosti Warner Brothers, Fox Television, VH1, Hulu, CBS, NBC Universal či ABC Group.

Tím spoločnosti Oficina:
„Najväčšou výzvou sa pre nás stal pohyb loga a spôsob, ako ho dostať zo statickej podoby. Sme radi, že sa nám pre oba programy podarilo nájsť unikátny princíp, ktorý vytvára filozofiu identifikačných zneliek a spája animačné prvky self-promotion.“

Kreatívny koncept televízneho identu RTVS, ktorý minulý rok odštartoval novú grafickú éru Jednotky a Dvojky, už pritom získal jedno prestížne ocenenie aj doma na Slovensku: Cenu za komunikačný dizajn 2016.