24. 6. 2016

Reakcia podpredsedu NR SR Martina Glváča na články denníka SME

Reakcia podpredsedu NR SR Martina Glváča
 
na články denníka SME 

Dnešné články redaktorky Lucie Krbátovej: „Glváč má k Bašternákovi bližšie než priznal, sú susedia, „Aj Glváč susedí s Bašternákom“ a Glváč zahmlieva Bašternáka“ sú ďalšími dôkazmi podsúvania účelových konštrukcií denníka SME, ktoré nemajú nič spoločné s objektívnym informovaním.
      V bytovom komplexe na Tupého ulici bývam s rodinou. Byt mi nepatrí, vlastnícky podiel k bytu má moja partnerka, cez firmu, v ktorej takmer štyri roky nevykonáva práva spoločníka z dôvodu rodičovskej dovolenky. O pánovi Bašternákovi a jeho byte na Tupého ulici som doteraz nevedel a dozvedel som sa to len z médií. Pritom minulý týždeň iné médium finančnej skupiny Penta (PLUS 7 dní) informovalo, že pán Bašternák je susedom Milana Kňažka, dnes denník Sme spoločnosti Penta píše, že Bašternák je môj sused.
      V bytovom komplexe na Tupého ulici sa nachádza niekoľko samostatne stojacich bytoviek, čo však redaktorka zamlčala. Byty tam vlastní takmer 200 rôznych vlastníkov. Po preverení medializovaných informácií môžem konštatovať, že pán Bašternák nemá byt v bytovke, v ktorej bývame spoločne s partnerkou. Nie som teda jeho susedom. V opačnom prípade, takéto konštatovanie zodpovedá pravdivosti tvrdenia, že prezident SR nie je v Grasalkovichovom paláci, ale v hoteli Fórum (Crowne Plaza), ktorý vlastní finančná skupina J&T.
      Redaktorka denníka SME Lucia Krbátová mi pred uverejnením svojho článku položila sugestívnu otázku prečo som sa k tomu nepriznal. Poskytol som jej rozsiahlu odpoveď na všetky jej otázky, no ako sa potvrdilo, článok mala vopred napísaný. Z mojich vyjadrení boli vytrhnuté tvrdenia, ktoré poslúžili len na zdanie objektívnosti, že som bol k danej záležitosti oslovený. Dnes v doobedňajších hodinách som redaktorku upozornil na nepravdivé tvrdenia v jej článkoch, dostal som odpoveď, že teraz sa venujú iným témam a možno sa k tomu vrátia budúci týždeň.
      Reakciou redaktorky som bol veľmi zaskočený, nakoľko som pochopil, že denníku SME stačí očierňovať a nezáleží mu na pravdivom a objektívnom informovaní verejnosti.
      Ostro sa ohradzujem proti účelovým konštrukciám denníka SME a redaktorky Lucie Krbátovej a žiadam ospravedlnenie. V opačnom prípade podám trestné oznámenie na redaktorku a občianskoprávnu žalobu na denník SME.
 
Martin Glváč, podpredseda NR SR.