23. 8. 2016

Prieskum Median SK-Tlač

Prieskum Median SK-Tlač


Najviac čitateľov má z celoštátnych denníkov Nový Čas. V rebríčku čítanosti nasledujú denníky Sme a Pravda. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu Market & Media & Lifestyle - Target Group Index (MML - TGI) za 1. kvartál 2016 a 2. kvartál 2016, ktoré agentúre SITA poskytla Linda Kleinertová z MML - TGI. Posledné vydanie niektorého z celoštátnych denníkov čítalo 30 percent populácie vo veku 14 až 79 rokov. Za posledných 14 dní si niektorý celoštátny denník prečítalo 65 percent populácie. Nový Čas si prvú pozíciu v rebríčku čítanosti celoštátnych denníkov udržal s čítanosťou 15 percent, denníky Sme a Pravda majú čítanosť šesť percent. S päťpercentnou čítanosťou nasleduje denník Plus jeden deň a Šport so štyrmi percentami. Korzár spolu s denníkom Hospodárske noviny majú čítanosť tri percentá obyvateľov.
Niektorý z monitorovaných týždenníkov si prečíta alebo prelistuje 40 % populácie. Najčítanejším týždenníkom je Plus 7 dní s čítanosťou 8 %. Ďalšie pozície obsadili so šesťpercentnou čítanosťou týždenníky Život, Nový Čas pre ženy a Báječná žena. Nasleduje Slovenka a Eurotelevízia so 4 % a prehľad uzatvára týždenník Katolícke noviny s 3 %. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (regionPRESS) dosiahla 11-percentnú čítanosť, sieť Petit Press MY noviny má čítanosť 6 %.
Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 14 %. Najčítanejším titulom medzi dvojtýždenníkmi je TV max s 5 %. Nasleduje Tele plus a Bratislavské noviny s 2 %. Dvojtýždenníky Relax a Naše noviny dosahujú 1 % čítanosť. Sieť titulov ECHO (dvojtýždenníky) dosiahla čítanosť 3 %.
Celková čítanosť mesačníkov v 1. a 2. kvartáli 2016 bola podľa prieskumu na úrovni 43 %. Poradie mesačníkov, ktoré sú na Slovensku bežne dostupné, otvára časopis Záhradkár s 8%. Čítanosť 7% má mesačník Zdravie. Nasledujú Eva a EMMA s čítanosťou 5%. Ďalší je mesačník Nový čas Krížovky so 4%. Nasledujú týždenníky Kam do mesta a Auto magazín s 3% čítanosťou.
Spoločnosť Median SK prieskum uskutočnila v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media od 11. januára 2016 do 26. júna 2016 na vzorke 4 466 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov. Na Slovensku sa tento prieskum kontinuálne robí od roku 1997.

2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.