11. 4. 2017

Otvorený list ku konfliktu záujmov pána Šimečku

Otvorený list ku konfliktu 

záujmov pána Šimečku


Vážený pán Kostolný, šéfredaktor Denníka N,

minulú stredu uverejnil Denník N komentár Milana Šimečku s názvom „Richard Sulík a jeho cúvanie zo západu“. Rozumiem tomu, že komentátor má svoj názor, ktorý nemusí nikomu vysvetľovať a som prvý, kto sa hlási k tomu, aby to aj tak ostalo.
Avšak mám výhrady, ak sú mi podsúvané vyjadrenia, ktoré som nikdy ani len náznakom nepovedal. Konkrétne pán Šimečka píše: „Prvým významným politikom, ktorý hovorí, že Slovensko má zo Západu vycúvať, je predseda SaS Richard Sulík.“

Opakujem, že nikdy som nič také nepovedal, ani nenaznačil a takéto tvrdenie považujem za nekorektné a zavádzajúce.

Za doslova zlomyseľný považujem predpoklad pána Šimečku, že si budem „vyberať spojencov aj z najtemnejších kútov parlamentu“, najmä, ak SaS i ja osobne sme vždy spoluprácu so stranou Mariána Kotlebu odmietali a odmietame.

Ale, ako som písal, je to názor komentátora a ja ho môžem akceptovať alebo ho odmietnuť a svoje výhrady podložiť argumentmi. Samozrejme, ak vec pokladám za závažnú. A táto vec podľa mňa závažná je, lebo ma pán Šimečka prirovnáva k Mečiarovi a prichádza k absurdnému a falošnému záveru, že som pre ukotvenie Slovenska na Západe väčšou hrozbou ako Fico.

Je tu však ešte jedna okolnosť, ktorú pokladám za podstatnú. V tomto prípade mám totiž pochybnosti, či tento postoj pána Šimečku nie je ovplyvnený skutočnosťou, že jeho syn sa angažuje v politickom projekte „Progresívne Slovensko“ a bude závisieť aj od úspechu resp. neúspechu SaS, či sa Progresívne Slovensko vôbec dostane do NR SR po najbližších voľbách.

Vážený pán Kostolný, považujem za neprijateľné a mimo akejkoľvek novinárskej profesionality, aby otec budúceho politika útočil na jeho konkurenta, a to ešte aj nekorektným spôsobom.

Vzniknutá situácia je v rozpore s novinárskou etikou a predpokladám, že ani Vám ako šéfredaktorovi nezávislého Denníka N nie je ľahostajná. Preto mi dovoľte položiť Vám na záver dve otázky:

Vnímate opísanú situáciu vo vašej redakcii ako konflikt záujmov?
Aké kroky plánujete podniknúť, aby ste tento problém odstránili?
Ďakujem za prípadnú odpoveď.

Richard Sulík