22. 11. 2017

Miroslav Beblavý a denník SME klamú.Vyhlásenie Juraja Blanára.

Miroslav Beblavý a denník SME klamú
 Vyhlásenie Juraja Blanára

Dôrazne sa ohradzujem voči klamstvu denníka SME, ktorý v utorok 21. novembra o 20.37 h zverejnil článok – „Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám. Autorka M. Štalmach Kušnírová nehovorí pravdu, keď tvrdí, že „poslanecký návrh predložil na rokovanie parlamentného zdravotníckeho výboru podľa členov výboru Juraj Blanár“. Je to nezmysel, predkladateľom je p. poslanec Baštrnák. Pani redaktorka sa dokonca ani neunúvala, aby sa so mnou skontaktovala a spýtala sa na môj názor, či som takýto návrh predložil a či vôbec súhlasím s 50-eurovým poplatkom. Rovnako som sa dočítal, že dnes o 10.30 h má zvolanú tlačovú konferenciu pán poslanec Beblavý, ktorý rovnako uvádza moje meno ako predkladateľa tohto návrhu, a tým klame.

      A teraz k predloženému návrhu p. poslanca Baštrnáka – Vždy som bol proti poplatkom v zdravotníctve. Odmietam, aby pacienti platili za to, čo preplácajú zdravotné poisťovne. V Žilinskom kraji sme spustili originálny a najmä bezplatný objednávací systém k lekárom (www.objednatvysetrenie.sk), ktorý využilo už viac ako 60-tisíc pacientov. A toto je cesta pre zdravotníctvo, aby sa pacienti mohli objednať online a bezplatne k lekárovi a nemuseli zbytočne čakať a platiť za vec, ktorá by mala byť úplne samozrejmá v dnešnej digitálnej dobe.


Juraj Blanár,  žilinský župan, poslanec NR SR, člen zdravotníckeho výboru