DALITO!

10. 2. 2017

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Je to totálna prehra. Je to vážny neúspech. Je to veľká rana pre vládu. Dostal poriadnu lekciu z úlohy súdnictva. Týmito a podobnými slovami reagovali hlavné americké médiá na štvrtkové rozhodnutie federálneho odvolacieho súdu neobnoviť cestovný zákaz Donalda Trumpa.
Spravodajská televízia CNN uviedla, že najnovšie súdne rozhodnutie je vážny politický neúspech Trumpovej administratívy a vyvoláva otázky o tom, ako sa budú súdy pozerať na jeho víziu o rozsiahlom využívaní výkonnej moci, na ktorej si založil prvé týždne svojho prezidentovania.
Podľa CNN zažívajú Spojené štáty boj o výkonnú moc a jej charakter. "Právna dráma okolo imigračného prezidentského dekrétu bola prvou epizódou toho, čo môže byť sériou právnych výziev pre štýl vládnutia a agendu Trumpa a reprezentuje prvú konfrontáciu medzi jeho Bielym domom a kontrolami a vyvážením moci v americkom politickom systéme," zaznelo v CNN.
"Trumpova administratíva dramaticky a kompletne prehrala," povedal politický analytik CNN Jeffery Toobin. Právnik Page Pate zase zdôraznil, že tento prípad je ešte ďaleko od konca. Podľa právničky Sophie A. Nelsonovej je dôležité, aby sa na tento prípad pozrel ústavný súd. "Je to jasný problém deľby moci. Pre našu republiku nie je nič podstatnejšie a nedotknuteľnejšie ako schopnosť troch rovnoprávnych zložiek vlády fungovať nezávisle a navzájom sa kontrolovať," povedala pre CNN.
Renomovaný denník The New York Times reagoval slovami, že Trump prehráva v snahe znovu zaviesť cestovný zákaz. "Súd zasadil Trumpovi ďalšiu právnu prehru. Trump nateraz prehráva," napísal denník.
Podobne sa vyjadril aj denník Washington Post. Rozhodnutie sudcov je podľa neho nepopierateľnou ranou pre vládu.
"Donald Trump práve vo veľkom prehral. Federálny odvolací súd práve ukončil Trumpovu 18-mesačnú víťaznú sériu. Toto je významná porážka nielen pre charakteristické predvolebné sľuby Donalda Trumpa, ale tiež pre jeho vnímanie funkcie prezidenta ako funkcie s takmer neobmedzenou mocou," napísal denník.
"Počas predvolebnej kampane sľúbil, že zmení všetko, čo ľudia na Washingtone nenávidia, že prinesie obchodné znalosti do washingtonskej nafúknutej byrokracie. Čo sa Trump teraz z posledného rozhodnutia súdu učí, alebo by sa mal naučiť, je to, že vláda v jednej zásadnej veci nie je ako biznis: existuje tam kontrola a rovnováha. Súdnictvo nie je niečo, čo môže kontrolovať alebo ovplyvňovať. Nie je šéfom federálneho súdneho systému. Jeho prvá reakcia bola trumpovská. Ale tweety – ani tie napísané veľkými písmenami – nezmenia deľbu moci v našom systéme vládnutia," napísal Washington Post.
Aj ďalší denník píše o značnej prehre pre Trumpovu administratívu. Naznačil tiež, že je nefunkčná, respektíve, že nefunguje tak, ako má.
"Odvolací súd zablokoval Trumpov cestovný zákaz. Aspoň jedna zložka vlády stále riadne funguje. Vďaka Bohu," uviedol Los Angeles Times.
Podobne televízia Bloomberg zhodnotila rozhodnutie odvolacieho súdu ako veľký neúspech Donalda Trumpa. "Federálny odvolací súd vydal ostré pokarhanie a pravdepodobne to smeruje na ústavný súd," uviedla televízia.
Dokonca aj spravodajská televízia Fox News, ktorá má blízko k Republikánskej strane a v kritike Donalda Trumpa býva opatrnejšia, uviedla: "Uvidíme sa na súde: Vzdorovitý Trump reaguje na odmietnutie odvolacieho súdu znovu zaviesť kontroverzný cestovný zákaz."

Nemecký súd dnes rozhodol, že časti básne nemeckého satirika Jana Böhmermanna, v ktorej zosmiešňoval tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana, zostanú zakázané a satirik ich nesmie opakovať na verejnosti.
Uvádza sa to vo verdikte, ktorý dnes zverejnil súd v Hamburgu. Proti rozhodnutiu súdu je možné sa odvolať.
Súd tak vyhovel žalobe tureckého prezidenta, ktorý žiadal zákaz celej básne, len čiastočne.
Erdoganov právnik Michael-Hubertus von Sprenger opakovane deklaroval, že jeho mandant žiada zákaz celej básne a podá odvolanie proti akémukoľvek inému rozhodnutiu súdu.
Böhmermann vlani koncom marca vo svojom satirickom programe Neo Magazin Royale predniesol báseň o tureckom prezidentovi, ktorá obsahovala množstvo vulgarizmov. Erdogana v nej okrem iného označil za "zoofila" a "perverzáka, ktorý pozerá detskú pornografiu".
Tureckú vládu báseň pobúrila do takej miery, že Nemecko požiadala o začatie súdneho procesu proti Böhmermannovi. Podľa Turecka sa totiž satirik dopustil urážky na cti, keď sa hanlivo vyjadroval o prezidentovi cudzej krajiny.
Turecký prezident tak voči satirikovi viedol nielen občianske súdne konanie, ale aj trestný proces, pričom využil v Nemecku dlhé roky nepoužívaný paragraf trestného zákonníka o urážke zahraničného majestátu.
Trestné stíhanie Böhmermanna umožnil súhlas nemeckej vlády, ktorá sa však za to doma stala terčom ostrej kritiky. Kauza sa stala aj témou diskusie o obmedzovaní slobody slova v Nemecku. Zrejme aj pod tlakom kritikov spolková vláda nedávno rozhodla, že daný paragraf zruší. Trestné stíhanie proti Böhmermannovi, ktorému hrozilo niekoľko rokov väzenia, prokuratúra nakoniec zastavila s tým, že báseň nebola zámerne ohováračská a bola v medziach satiry.

Copyright © TASR 2017


Americký herec Michael C. Hall si zahrá v druhej sezóne historického seriálu The Crown (2016) spoločnosti Netflix. Rodák z mesta Raleigh v Severnej Karolíne sa predstaví ako 35. prezident USA John Fitzgerald Kennedy. Jeho manželku Jackie zase stvárni juhoafrická herečka Jodi Balfour, ktorá účinkovala napríklad vo filme Nezvratný osud 5 (2011).
Za seriálom The Crown stojí britský scenárista a dramatik Peter Morgan. Prvá sezóna, ktorá mala dovedna desať epizód, debutovala vlani v novembri a zamerala sa na posledné roky kráľovnej Alžbety II. ako princeznej a jej prvé roky na tróne. Mladú panovníčku stvárnila Claire Foy, jej manžela, princa Filipa si zahral Matt Smith. Okrem nich sa v projekte predstavil aj John Lithgow, ktorý sa ujal roly Winstona Churchilla, Vanessa Kirby v úlohe princeznej Margaréty či Jared Harris. Ten si zase zahral kráľa Juraja VI.. Séria má na konte dva Zlaté glóbusy. Jeden získala v kategórii Najlepší dramatický seriál a druhý si odniesla spomínaná Foy. Druhá sezóna, ktorá je momentálne v produkcii, by mala bezprostredne nadviazať na udalosti z finálovej časti prvej sezóny. Záver by mal priniesť koniec funkčného obdobia britského premiéra Harolda Macmillana v roku 1963. Projekt by mal podľa plánov sledovať šesť desaťročí Alžbetinej vlády.
Štyridsaťšesťročný Michael Carlyle Hall je známy zo seriálov Odpočívaj v pokoji (2001 - 2005) a Dexter (2006 - 2013), vďaka ktorému ho päť ráz nominovali na Zlatý glóbus, pričom raz sa mu podarilo cenu aj získať. Diváci a diváčky ho môžu poznať aj z filmov ako napríklad Výplata (2003), Gamer (2009), Zbav sa svojich miláčikov (2013) alebo Christine (2016).

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Nabitý športový víkend s RTVS

Nabitý športový víkend s RTVS

Máme pred sebou víkend nabitý športom a spolu s nami sa môžete tešiť na priame prenosy zo zjazdového lyžovania v St. Moritzi, svetového šampionátu v biatlone, naše tenistky sa predstavia proti reprezentácii Talianska na ich domácej v pôde vo Forli a v sobotu vás čaká posledný zápas hokejového turnaja Slovakia Cup v Nitre. Pozrite si plán víkendových priamych prenosov na Dvojke.


Sobota 11. 2.


11:55 (štart 12:00) ZJAZDOVÉ LYŽOVANIE – MS 2017 (St. Moritz) zjazd (muži)
14:40 (štart 14:45) BIATLON – MS 2017 (Hochfilzen) 10 km (muži)
16:00 (a v prestávkach zápasu Slovakia Cup) TENIS – FED CUP: Taliansko – Slovensko (priamy prenos z Forli) + krátky záznam: po hokeji (ak sa zápas dohrá v čase záveru hokeja)
17:45 (zápas od 18:00) HOKEJ – SLOVAKIA CUP 2017: Slovensko – Bielorusko/Švajčiarsko (priamy prenos z Nitry) *

*podľa výsledkov piatkových zápasov



Všetky priame prenosy z Fed Cup budú dostupné aj prostredníctvom online streamu https://www.rtvs.sk/televizia/live-o.


Nedeľa 12. 2.


10:25 (štart 10:30) BIATLON – MS 2017 (Hochfilzen) stíhacie preteky (ženy)
11:55 (štart 12:00) ZJAZDOVÉ LYŽOVANIE – MS 2017 (St. Moritz) zjazd (ženy)
13:10 (po skončení prenosu z MS v St. Moritzi) TENIS – FED CUP: Taliansko – Slovensko (priamy prenos z Forli)
14:50 BIATLON – MS 2017 (Hochfilzen) stíhacie preteky (muži)
15:10 TENIS – FED CUP: Taliansko – Slovensko

RTVS obhájila titul Najzamestnávateľ

RTVS obhájila titul
Najzamestnávateľ

RTVS sa stala najzamestnávateľom roka 2016 v kategórii médií na Slovensku. Rozhlas a televízia tak obhájila minuloročné prvenstvo aj v piatom ročníku prestížnej ankety najzamestnávateľ 2016, ktorú každoročne organizuje spoločnosť Profesia.


V roku 2016 sa hlasovania zúčastnilo viac než 17-tisíc respondentov, ktorí si vyberali najatraktívnejšieho zamestnávateľa spomedzi 133 spoločností. Cieľom ankety bolo priniesť reálny pohľad ľudí na Slovensku na to, ako vnímajú firmy, ich benefity a imidž.

RTVS potvrdila, že je jedným z najväčších a najzaujímavejších zamestnávateľov na Slovensku v oblasti audiovizuálneho prostredia. Kandidáti vidia v RTVS zaujímavé, tvorivé prostredie, stabilitu spoločnosti, silnú značku a úspechy RTVS.

Zmeny a úspechy manažmentu generálneho riaditeľa Václava Miku umožnili nájsť svoje zamestnanie viac 450 novým zamestnancom, čo predstavuje viac ako jednu tretinu všetkých zamestnancov.

Výrazne sa rozšírila spolupráca so školami v oblasti odborných praxí, stáží, hľadania mladých talentov a odborného vzdelávania.

RTVS zaviedla štandardný výberový proces, vrámci ktorého je možnosť prihlásiť do výberového konania na otvorenú pozíciu.

S kandidátmi a záujemcami o pracovné miesta RTVS komunikuje prostredníctvom všetkých dostupných kanálov, vrátane komunikácie na sociálnych sieťach Facebook a LinkedIn.
RTVS si mimoriadne váži toto ocenenie a všetkým, ktorí dali v ankete hlas RTVS ďakuje. Ocenenie je dôkazom, že zvolená cesta je správna a zároveň záväzkom pre budúce obdobie.

Reklamná pauza, môžete sa...

Reklamná pauza, môžete sa...
 

Zomrel Alec McCowen

Zomrel Alec McCowen

Vo veku 91 rokov zomrel anglický herec Alec McCowen, známy najmä ako Q z neoficiálnej bondovky Nikdy nehovor nikdy (1983). O jeho úmrtí informovala prostredníctvom sociálnej a mikroblogovacej siete Twitter talentová agentúra Conway van Gelder Grant. Rodák z mesta Royal Tunbridge Wells skonal 6. februára.
Alexander Duncan "Alec" McCowen sa narodil 26. mája 1925. Počas svojej kariéry sa venoval najmä divadlu, predstavil sa napríklad v prvej produkcii inscenácie Equus v roku 1973. Okrem spomínanej bondovky si zahral aj v snímkach Kruté more (1953), Ten, ktorý ušiel (1957), Osamelosť cezpoľného bežca (1962), Zbesilosť (1972), Henrich V. (1989), Vek nevinnosti (1993) či Gangy New Yorku (2002). V roku 1972 získal Rad britského impéria (OBE) a o štrnásť rokov neskôr mu udelili vyššiu hodnosť tohto vyznamenania (CBE).

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA



"Vďaka za záujem, ale kokoti sú na oficiálnom profile. 😂 Tu sa neblokuje."
Milan Mazurek, poslanec NR SR na otázku Aký bol kebab?

„Je mi ľúto všetkých tých ľudí, ktorých títo ľudia svojim heroizmom klamú. Tiež mám svoje city! Tu sa teraz nemáme hádať, koho povešíme. Čo sme my s prepáčením opice, aby nás tuniakych Čech učil cestovať na vlakoch?!  Všetkých tých voličov týchtoch politických strán by som fakt chcel povedať, nech si aspoň pozrú niečo v histórii o týchto ľuďoch. Politické strany spýtajte sa vo svete, či môžu sedieť dozorných radách manželky sídlach strán!“
Andrej Danko

„ Čo sa týka nejakej rasovej otázky, ja patrím k bielej rase, ja svoju rasu milujem, som rád že som biely, nechcel by som byť čierny, hnedý alebo kakaový. Ja som fašizmus nikdy nepodporoval. Doma sme mali tisíce zajacov, sliepky, nezabil som ani jedného. Ja neviem teda, v čom by som bol ten fašista.- Ak by si homosexuál bral lesbičku, a niekto by mu v tom chcel zabrániť, tak je to porušenie jeho ľudských práv. Ale keď sa dvaja muži idú sobášiť, to je neprirodzené. Na rozmnožovanie je potrebný samec a samička.“
Anton Čulen ,kandidát Ľudovej strany Naše Slovensko (ĽSNS) na verejného ochrancu ľudských práv 

"Žvásty o nejrůznějších kybernetických útocích jsou tak trochu móda."
Miloš Zeman

"Porovnávať USA s Putinovým Ruskom je ako porovnávať chirurga s Jackom Rozparovačom, lebo obaja režú ľudí nožm.,"
Garry Kasparov


"Putinova administratíva v Moskve zrejme žiada, aby som sa ja, váš pokorný korešpondent, ospravedlnil za to, že som povedal, že starý Vlad je vrah... Takže už pracujem na ospravedlnení, ale môže to chvíľu trvať. Možno sa toho dočkáte okolo roku 2023."
Bill O'Reilly,moderátor televízie Fox News




"Úder, ktorý chcú uštedriť Turecku, je vyvolať hospodársky kolaps prostredníctvom zemetrasenia v blízkosti Istanbulu. Niektorí si z toho robia žarty, ale ja to beriem vážne. turecké orgány by mali pozorne sledovať všetky ponorky a plne vybavené lode pohybujúce sa pri severozápadnom pobreží Turecka "
Melih Gökček, starosta Ankary

"Hoci od inaugurácie ubehlo iba niekoľko týždňov, nenašla som zatiaľ nič, na čom by som mohla spolupracovať s prezidentom Bushom."
Nancy Pelosiová ,Americká demokratická kongresmanka











MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Stredoeurópska mediálna skupina Central European Media Enterprises Ltd. (CME) v štvrtom kvartáli dosiahla čistý zisk v sume 21,1 mil. USD, čo predstavovalo 6 centov na akciu. Čisté tržby mediálnej spoločnosti za október až december sa zvýšili o 6 percent na úroveň 207,1 mil. USD. Prevádzkový zisk firmy pred odpismi (OIBDA) v záverečnom kvartáli vlaňajška posilnil o 9 percent na 61,3 mil. USD.
Spoločnosť ďalej vo štvrtok informovala, že za celý minulý rok skončila v strate 180,3 mil. USD čiže 1,28 USD na akciu. Tržby CME za vlaňajšok boli v sume 638 mil. USD. Príjmy spoločnosti z televíznej reklamy sa vlani zvýšili o 5 percent. Motorom ich rastu bolo zlepšenie v štyroch zo šiestich krajín, v ktorých podniká, vrátane troch najväčších trhov, a to Českej republiky, Rumunska a Slovenska. Prevádzkový zisk firmy pred odpismi (OIBDA) za celý minulý vzrástol o 22 percent na 150 mil. USD.
Central European Media Enterprises prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r. o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r. o. ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



Minister financií Andrej Babiš zaslal Rade Českej televízie sťažnosť na reportáže, týkajúce sa jeho nákupu dlhopisov v reláciách 168 hodín a Reportéri ČT. Autori podľa neho porušili kódex ČT. Podľa serveru novinky.cz stiahol svoju požiadavku na pracovnoprávne postih redaktorov.
Česká televízia sa podľa vicepremiéra vo svojich reportážach zachovala neobjektivne a nevyvážene, píše sa v texte sťažnosti zverejnenej na serveri Forum24.
Premiér B.Sobotka (ČSSD) na twitteri sťažnosť vicepremiéra skritizoval, opoziční ODS ju označuje za nehoráznosť.



Zdroj: ČT TXT

9. 2. 2017

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Parlamentný výbor pre kultúru a médiá uzavrel kauzu sms komunikácie bývalého hovorcu ministra vnútra Gábora Grendela (OĽaNO-NOVA) s redaktormi RTVS. Členovia výboru po trojhodinovej diskusii zobrali na vedomie záverečné správy kontrolných komisií Rady RTVS a RTVS. Tie preverovali dosahy komunikácie na obsah verejnoprávneho spravodajstva, pričom nezistili porušenie zákona.
Na návrh poslanca Miroslava Číža (Smer-SD) výbor uložil Rade RTVS, aby mu do 15. apríla predložila správu o stave publicistiky a spravodajstva v RTVS. Takéto uznesenie podporilo všetkých 11 členov výboru. Prešiel aj návrh predsedu výboru Dušana Jarjabka (Smer-SD), kritizujúci, ako sa ku kauze postavili profesijné novinárske organizácie.
Tie zaslali rade stanoviská, v ktorých sa odmietli zaoberať obsahom nezákonne získaných sms správ, ktoré boli zverejnené na internete a upozornil na ne kontroverzný podnikateľ Marián Kočner. Výbor skonštatoval, že vyjadrenia niektorých profesijných novinárskych organizácií sú formálne a alibistické a obchádzajú etický rozmer celej problematiky.
Výbor preto považuje „nepripravenosť, neochotu či neschopnosť týchto organizácií plniť autoregulatívne funkcie za vážny podnet pre vecne príslušný rezort kultúry na prípravu aktualizácie mediálnej legislatívy v blízkej budúcnosti, aby zodpovedala podobným kontrolným normám pre printové a elektronické médiá“.
Neprešli, naopak, uznesenia opozičných poslancov Jozefa Viskupiča a Viery Dubačovej (OĽaNO-NOVA). Viskupič žiadal, aby výbor apeloval na Radu RTVS a vedenie RTVS, aby odolali politickým tlakom a podnikli reálne kroky k vzostupu nezávislosti a dôveryhodnosti verejnoprávneho spravodajstva a publicistiky.
„Rady urobili svoju robotu, zobrali sme to na vedomie. Zákon nebol porušený,“ konštatoval po skončení zasadnutia výboru Jarjabek. Podľa neho práca kontrolných komisií mala zmysel. Vyzdvihol, že v dôsledku kauzy vznikne na pôde RTVS Etická komisia.
Poslanec Peter Marček (nezaradený) sa generálneho riaditeľa RTVS Václava Miku opýtal, či šéf spravodajstva Lukáš Diko má aj naďalej jeho dôveru. Diko sa vo zverejnených sms správach nemiestne vyjadroval na adresu kolegov, za čo sa im neskôr ospravedlnil. „Je neprípustné odvodzovať morálny kredit od informácií, ktoré vzniknú nelegálne. V tomto kontexte pán Diko požíva moju dôveru,“ odpovedal poslancovi Mika.
Viskupič poukázal na to, že podľa zistení kontrolných komisií nebolo v dôsledku sms komunikácie novinárov s Grendelom ovplyvnené spravodajstvo RTVS v prospech politického hnutia OĽaNO-NOVA. „Ostatné si myslím, že sú pojmy a dojmy, navyše vytvárané podľa mňa v hnusnej a špinavej spravodajskej hre. Tento výbor si ide zlámať nohy na to, aby sme v októbri zasadli a teraz zasadáme druhýkrát a dostali sme sa len k tomu, že niečo berieme na vedomie,“ kritizoval.
Parlamentný výbor vlani v októbri vyzval Radu RTVS, aby preskúmala publikované podozrenia a do 30 dní informovala o prijatých opatreniach, ktoré zabezpečia objektivitu, nestrannosť a vyváženosť spravodajských relácií RTVS. Učinil tak po tom, čo podnikateľ z mafiánskych zoznamov Kočner upozornil na sms komunikáciu viacerých novinárov s Grendelom, poslancom a niekdajším hovorcom ministra vnútra Daniela Lipšica.
Druhú komisiu zriadil samotný šéf RTVS Mika. Zo záverečnej správy komisie vyplýva, že v prešetrovaných obdobiach neutralita spravodajstva v prospech politickej strany NOVA, resp. OĽaNO-NOVA ovplyvnená nebola a že v skúmaných prípadoch komisia nezistila nijaké porušenie princípov nezaujatosti a nezávislosti.
Kontrolná komisia Rady RTVS konštatovala, že zistenia Komisie RTVS sú podložené korektným vyhodnotením dostupných údajov a materiálov. Sekcii spravodajstva odporúča Komisia Rady RTVS vypracovať ucelený metodický materiál opatrení, ktoré vylúčia akúkoľvek ingerenciu do nezávislosti redaktorov.


Copyright TASR ©2017

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Režisérom televízneho prenosu z 89. udeľovania cien americkej Akadémie filmových umení a vied, ktoré sa uskutoční v nedeľu 26. februára v Hollywoode, bude opäť Glenn Weiss. Oznámili to producenti ceremoniálu Michael De Luca a Jennifer Todd. "Ako skúsený režisér živých televíznych prenosov, Glenn zvládol technické aj kreatívne nuansy, ktoré vytvárajú dynamiku pre divácky zážitok. Z našej spolupráce nemôžeme byť viac nadšení," uviedli. Weiss sa postaral aj o réžiu vlaňajšieho galavečera.
Glenn Weiss sa ako režisér podieľal na početných televíznych programoch, vrátane 16 ceremoniálov Tony Awards, za ktoré získal tri ceny Primetime Emmy. Päťdesiatpäťročný režisér má na konte dovedna 11 týchto trofejí. Medzi jeho ďalšie projekty patria 39. ročník udeľovania ocenení Kennedyho centra, Billboard Music Awards, BET Awards, ceny Primetime Emmy, American Music Awards či televízny muzikál Peter Pan Live! (2014).
Zoznamu kandidátov v 89. ročníku udeľovania Oscarov vládne muzikál La La Land, ktorý získal štrnásť nominácií. Snímka však môže získať maximálne trinásť trofejí, keďže v kategórii Najlepšia pôvodná filmová pieseň má dvojité zastúpenie. Osem nominácií si na konto pripísali snímky Moonlight a Prvý kontakt, o dve menej majú Miesto pri mori, Hacksaw Ridge: Zrodenie hrdinu a Lion. Všetky menované sa uchádzajú o Oscara pre najlepší film, pričom deviatku nominovaných v tejto kategórii dopĺňajú Fences, Skryté čísla a Hell or High Water. Slávnostné udeľovanie prestížnych cien sa bude konať v hollywoodskom Dolby Theatre. Ceremoniál bude moderovať Jimmy Kimmel.



Piatu sezónu komediálnej drámy Orange Is The New Black (2013) americkej spoločnosti Netflix sprístupnia 9. júna. V stredu to oznámili jej zástupcovia, ktorí k novým epizódam tiež ponúkli 15-sekundový teaser trailer. Krátka ukážka naznačuje, že spomínaná piata sezóna, ktorá bude mať 13 epizód, bezprostredne nadviaže na udalosti z finálovej epizódy štvrtej série. Jej dej by sa mal pritom odohrávať len počas troch dní.
Orange Is The New Black prináša príbeh Piper Chapman v podaní Taylor Schilling, ktorá si odpykáva trest v ženskej väznici. V titule účinkujú aj Laverne Cox, Kate Mulgrew, Uzo Aduba, Laura Prepon či Michael Harney. Seriál si dvakrát vyslúžil nomináciu na Zlatý glóbus v kategórii Najlepší televízny seriál - komédia alebo muzikál. Po dve nominácie na toto ocenenie majú aj Schilling a Aduba, ktorá za stvárnenie Suzanne “Crazy Eyes” Warren získala dve Primetime Emmy.


©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
 



Americký výrobca stavebných materiálov prišiel s novou reklamou zobrazujúcou múr na hranici s Mexikom. Vyvolala taký záujem, že po tom, ako ju firma zverejnila na svojej webovej stránke, pod náporom skolabovala.
Reklama bola pôvodne určená na vysielanie počas finále ligy amerického futbalu, ktoré sa konalo uplynulú nedeľu. Firma 84 Lumber (lumber - stavebné drevo, rezivo) však uviedla, že televízia Fox, ktorá športové podujatie vysielala, reklamu v pôvodnej verzii odmietla pre "kontroverzný obsah". Firma jej potom dodala skrátenú verziu.
V reklamnom šote s názvom "84 Lumber: Cesta sa začína" vystupuje po španielsky hovoriaca matka s dcérou, ktoré sa jedného dňa skoro ráno vydajú na cestu. Absolvujú strastiplnú púť pešo, nákladnými autami a načierno vlakom a často spia pod holým nebom.
Skrátená verzia odvysielaná počas športového finále sa končí záberom na matku s dcérou ako kráčajú po púšti a nápisom "Pozrite si zvyšok na journey84.com".
Zvyšok reklamy, respektíve jej celú, pôvodnú verziu zverejnila spoločnosť na webovej stránke po tom, ako televízia odvysielala skrátenú verziu. Púť matky s dcérou cez púštnu krajinu pokračuje. Zábery na ne sa striedajú so zábermi mužov na stavenisku.
Žena s dievčatkom zrazu prídu pred vysoký múr. Dievčatko vytiahne zo svojho ruksaku vlastnoručne vyrobenú americkú vlajku a žena sa rozplače. Potom si všimnú v múre obrovskú drevenú bránu. Zatlačia na ňu a ona sa otvorí. Reklama sa končí nápisom "Vôľa uspieť je tu vždy vítaná".
"Neviem, koľko dreva táto reklama predá, ale určite si vyslúži obrovskú pozornosť," uviedol ešte deň pred finále redaktor rozhlasovej stanice NPR v reportáži hodnotiacej reklamy pripravené pre Super Bowl.
A nemýlil sa. Originálnu verziu reklamy si chcelo pozrieť toľko ľudí, že webová stránka bola nedostupná a sociálne siete zaplavili komentáre o nej – kritické aj pochvalné. Téme sa už venovali všetky veľké americké médiá.
Stanica Fox, ktorá tento rok získala vysielacie práva na finále Super Bowlu, je jednou z hlavných spravodajských televízií v USA a je známa svojou podporou Republikánskej strany.
Finále ligy amerického futbalu je už tradične nielen športovým, ale aj reklamným sviatkom. Sledovanosť tohto podujatia býva rekordná a firmy si pre túto príležitosť dávajú vyrobiť tie najlepšie reklamy.
A hoci za vysielací čas reklamných šotov platia milióny dolárov, neraz sa vzdajú priamej propagácie svojich produktov v prospech propagácie nejakej myšlienky či politiky. Tento rok viaceré veľmi nápadne kritizovali prezidenta Donalda Trumpa.
Reklamu o prisťahovalcoch mal aj najväčší americký producent piva. Ázijský výrobca áut si zase pre Super Bowl pripravil reklamu propagujúcu ochranu životného prostredia. Donald Trump pritom nie je zástancom environmentálnej politiky.
Európska automobilka venovala celý svoj reklamný šot rovnoprávnosti žien. Trump zatiaľ veľa rešpektu voči ženám neukázal a hneď po jeho inaugurácii sa vo Washingtone konala obrovská demonštrácia za práva žien.
"Tak, ako televízne šou, aj reklamy hýbu divákmi a môžu povedať veľa o tom, aké hodnoty nás inšpirujú a aké znepokojujú. Stavím sa, že Anheuser-Bush nikdy neočakával, že inšpiratívny príbeh o imigračných problémoch svojho zakladateľa Adolphusa Busha niekedy použije na rypnutie si do prezidenta Donalda Trumpa," zaznelo v americkej rozhlasovej stanici NPR. 

Troch pracovníkov švédskej televíznej stanice SVT odsúdili dnes na verejnoprospešné práce po tom, ako ich súd uznal za vinných v prípade prepašovania 15-ročného sýrskeho chlapca do Švédska. Prípad sa stal v roku 2015 v čase migračnej krízy, keď sa do Európy prúdili státisíce utečencov.
      Okresný súd v Malmö konštatoval, že "je jasné, že tím SVT pomáhal z čisto humanitárnych dôvodov".
      Reportér Fredrik Önnevall s kameramanom a tlmočníkom nakrúcali dokument o migrantoch. Počas svojej práce sa v Grécku stretli s neplnoletým tínedžerom bez sprievodu dospelých, ktorý chcel ísť do Švédska. Rozhodli sa nakrútiť mladíkovu púť autom, trajektom a vlakom.
      Önnevall vo svojej výpovedi pred súdom priznal, že zaplatil za prenájom auta, ako aj to, že vedel o falošných chlapcových dokladoch.
      Tínedžerovi udelili vo Švédsku trvalý azyl.



Copyright © TASR 2017

Kde sú naše inscenácie a pondelky? Kde je náš archív?

 Kde sú naše inscenácie
a pondelky? Kde je náš archív?

Predseda Národnej rady SR a šéf SNS Andrej Danko je smutný, keď vidí prázdnu budovu RTVS, keď sa potláča vlastná produkcia a výroba a je tam pritom obrovské množstvo externých dodávateľov. Povedal to na brífingu po udelení dekrétov členom Rady RTVS a jednému členovi Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) s tým, že RTVS by nemala súťažiť s komerčnými stanicami.
"Rešpektujem riaditeľa RTVS Václava Miku, ktorý v krízovom režime nastavil základnú ekonomiku fungovania. Ale otázka bude na nového riaditeľa RTVS, kde je hranica verejnoprávnosti a kde je hranica komercie. RTVS je financovaná občanmi, verejnoprávny charakter je teda zrejmý. Kde sú naši mladí maskéri, kostyméri, zvukári, technici, kde sú naše inscenácie a pondelky? Kde je náš archív?" pýtal sa Danko. Podľa jeho slov je preto pre NR SR výzvou nájsť komplexného človeka na čelo tejto inštitúcie, ktorý rozlíši hranicu verejnoprávnosti a súkromnej sféry.
Danko sa podľa svojich slov nebráni debate, aby RTVS bola financovaná len zo štátneho rozpočtu. "Lebo každé euro ušetrené občanovi je len plusom. Ale rešpektujeme súčasný právny stav," zdôraznil. Šéf parlamentu je tiež presvedčený, že RTVS by nemala súťažiť s komerčnými stanicami. "Nechcel by som, aby sme raz všetko sledovali len cez ekonomiku," podotkol.
Na otázku, či môže potvrdiť slová podpredsedu SNS Antona Hrnka, podľa ktorého je Mika pre národniarov nepriechodný, Danko odvetil, že je to vec politickej diskusie a SNS zatiaľ v tomto neprijala zásadné rozhodnutie. "Prichádza doba, kedy politická nominácia a politické tričko nemôžu byť garanciou výkonu funkcie," podotkol s tým, že v rámci koalície to ešte nebola téma, keďže Mika končí až v lete. On osobne sa však bude snažiť, aby nový riaditeľ mal jasnú koncepciu, ako dostať televíziu tam, kam patrí.
Dekréty o zvolení do Rady RTVS si dnes prevzali Dóra Hushegyiová, Martin Kabát a Martin Kákoš. Všetci traja v Rade RTVS pôsobia už v súčasnosti. Funkčné obdobie sa im skončí 10. februára a keďže ich plénum opäť zvolilo, budú v rade pokračovať ďalej. Novým členom RVR sa stal exposlanec Smeru-SD Mojmír Mamojka.

Copyright © TASR 2017

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Dokumentačné stredisko holokaustu (DSH) sa zapojilo do európskych projektov, v rámci ktorých poskytuje informácie o problematike holokaustu na Slovensku. "Oba projekty sú veľmi dôležité z hľadiska stimulácie výskumu. Sú to kľúčové projekty pre vybudovanie digitálnej infraštruktúry, aby bádatelia, ktorí pracujú s týmito webovými databázami sa lepšie zorientovali v spleti často rozptýlených prameňov." Pre TASR to dnes uviedol Ján Hlavinka z DSH.
Narážal tak na projekty Európska infraštruktúra pre výskum holokaustu (European Holocaust Research Infrastructure - EHRI) a Jeruša (Yerusha) do ktorých sa DSH zapojilo v roku 2015.
"Pre Dokumentačné stredisko holokaustu bolo veľmi zaujímavé vstúpiť do týchto projektov a mať možnosť participovať a získavať informácie o rôznych prameňoch. Navyše my ako partner sme zodpovední za to, že pokrývame Slovenskú republiku v jej súčasných hraniciach a vlastne dávame do projektu informácie jednak o archívnych a zbierkových inštitúciách a jednak o obsahu fondov zbierok," konštatoval Hlavinka.
Jedným z hlavných výstupov spolupráce je online portál EHRI, ktorý ponúka správu o dejinách konkrétnej krajiny v období holokaustu a jeho archívoch. Je to bezplatný a voľne prístupný portál, na ktorom sú v súčasnosti zverejnené informácie k viac ako 1900 organizáciám z rôznych krajín, ako aj 230.000 opisov konkrétnych fondov a zbierok s informáciami.
Riaditeľka DSH Monika Vrzgulová uviedla, že stredisko vypracováva opisy jednotlivých archívnych fondov a zbierok zo Slovenska. "V roku 2016 sme nadviazali úspešnú spoluprácu v tejto oblasti s Ministerstvom vnútra SR, ako zriaďovateľom štátnych archívov, Vojenským historickým ústavom, ako aj ďalšími organizáciami na Slovensku. V roku 2017 počítame s rozšírením spolupráce inými subjektmi," dodala.
Voľne dostupné informácie budú primárne určené pre historikov, využiť ich však môže i bežný užívateľ. "Je dôležité povedať, že EHRI portál je trošku popredu oproti Jeruši, ktorá zatiaľ nie je úplne na tej úrovni, lebo je to mladší projekt. Postupne však oba projekty budú na rovnakej úrovni a rovnako prístupné," uzavrel Hlavinka.
Projekt EHRI sa zameriava na podporu výskumu holokaustu a na vývoj nových metód a pomôcok. Spolupracuje na ňom viac ako 20 partnerských organizácií zo 17 krajín. Projekt Jeruša sa zameriava na židovské archívne dokumenty týkajúce sa rokov 1848-1938. Zapojilo sa do neho doteraz 14 európskych krajín vrátane Slovenska. Jeho zámerom je zhromažďovanie a zverejňovanie informácií o dostupných prameňoch k moderným európskym židovským dejinám a kultúre.

Copyright © TASR 2017

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS


Primátorka Humenného a zároveň poslankyňa Národnej rady SR Jana Vaľová (Smer-SD) nesúhlasí s tým, že mestské Humenské noviny sú hlboko podpriemerné a neobjektívne. Reaguje tak na rebríček Transparency International Slovensko (TIS), ktorý porovnáva verejnoprávny prínos periodík v 100 najväčších mestách na Slovensku. "Hodnotenie mestských novín vydávaných samosprávami na Slovensku zo strany TIS považujeme za nedôveryhodné, tendenčné a politicky motivované," uvádza v reakcii Vaľová.
      Humenské noviny podľa nej prezentujú predovšetkým to, čo sa samosprávne podarilo uskutočniť, resp. aké sú plány mesta pre rozvoj a zlepšenie kvality života v meste. "V novinách sa napr. píše aj o tom, aké investície v meste sa zrealizovali a čo je v pláne," konštatuje Vaľová. Občania sa v nich podľa nej tiež dozvedia o prijatých všeobecne záväzných nariadeniach (VZN) a ich dopadne na život obyvateľov, zverejnené sú tiež pozvánky na kultúrne podujatia či dotácie schválené pre športové kluby.
      Za klamstvo označuje tvrdenie TIS, že v periodiku nedostávajú priestor politickí oponenti vedenia mesta. Poukazuje pritom na články z rokovania mestského zastupiteľstva o schvaľovaní investičných akcií na rok 2017, kedy boli odprezentované aj názory a návrhy opozičných poslancov. "Humenské noviny však nie sú bulvárny klebetník, aby v ňom boli prezentované hádky a urážky niektorých poslancov," dopĺňa Vaľová s tým, že nezostrihanú podobu zasadnutí zastupiteľstiev si môžu občania pozrieť v mestskej televízii alebo na internete.
      TIS porovnával verejnoprávny prínos periodík v 100 najväčších mestách na Slovensku, pričom do rebríčka napokon zahrnul 83 periodík, ktoré v aktuálnom volebnom období vyšli aspoň v piatich vydaniach. Všímal si pozitívne i negatívne stránky z pohľadu verejnoprávnosti, ako napríklad podiel samosprávnych tém, poskytnutie priestoru pre kritické a polemické názory, zapájanie verejnosti do budúcich rozhodnutí, ale tiež anonymita článkov, nadmerná propagácia primátora či vedenia samosprávy alebo podiel zmienok poškodzujúcich oponentov. "Výsledky potvrdzujú upozornenia, ktorými aktivisti, ale i nezávislí novinári dlhodobo poukazujú na to, že radničné noviny, platené z daní obyvateľov, sú často zneužívané na glorifikovanie vedenia samosprávy a zároveň na poškodzovanie oponentov," uviedol projektový koordinátor TIS Michal Piško.

Copyright TASR ©2017


TO JE TV!

TO JE TV!

8. 2. 2017

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Šéf americkej mediálnej spoločnosti Walt Disney Bob Iger varoval pred prípadnou obchodnou vojnou medzi USA a Čínou. Ako uviedol, pre spoločnosť Walt Disney by mal takýto vývoj veľmi nepriaznivé dôsledky.
"Otvorená obchodná vojna s Čínou spôsobí obrovské škody biznisu firmy Walt Disney, ale aj mnohým ďalším spoločnostiam," povedal Iger v rozhovore pre spravodajskú stanicu CNBC.
Ako dodal, význam čínskeho trhu pre Walt Disney stále rastie. Konkrétne zábavný park Disneyland Shanghai, prvý zábavný park na území kontinentálnej Číny, "bol jedným z najväčších úspechov roku 2016". Od svojho otvorenia v júni minulého roka navštívilo park viac než 7 miliónov ľudí.
Ochranárska politika, ktorú presadzuje nový americký prezident Donald Trump, však môže odštartovať medzi ekonomickými veľmocami obchodnú vojnu. Už počas prezidentskej kampane Trump hrozil zavedením až 45-% cla na dovoz čínskych produktov, keďže vo vzájomnom obchode ťahajú Spojené štáty už roky za kratší koniec.
Spoločnosť Walt Disney dnes zároveň oznámila za 1. štvrťrok obchodného roka 2016/2017, teda od októbra do konca decembra, nečakaný pokles tržieb. Tie dosiahli 14,78 miliardy USD (13,85 miliardy eur), čo predstavuje medziročný pokles o 3 %. Čiastočne sa pod to podpísali nižšie tržby vo filmovej divízii. Ich pokles dosiahol 7 %. Výsledkom tak firma zaostala za očakávaniami trhov, ktoré počítali s miernym rastom kvartálnych tržieb na 15,26 miliardy USD.
Zisk klesol z 2,88 miliardy USD v 1. kvartáli 2015/2016 na 2,48 miliardy USD. Bez započítania mimoriadnych položiek sa zisk na akciu znížil z 1,63 USD na 1,55 USD. V tomto prípade tak spoločnosť prekonala odhady analytikov, ktorí očakávali upravený zisk na úrovni 1,50 USD/akcia.

Copyright © TASR 2017

Americká mediálna spoločnosť Time Warner Inc. v štvrtom kvartáli dosiahla zisk v objeme 293 mil. USD. Spoločnosť v stredu informovala, že jej čistý zisk na akciu bol v poslednom štvrťroku minulého roka v sume 37 centov. Zisk firmy po úprave o jednorazové položky bol vo výške 1,25 USD na akciu. Týmto výsledkom prekonala očakávania trhu. Analytici oslovení v prieskume Zacks Investment Research v priemere predpovedali, že Time Warner dosiahne upravený zisk na úrovni 1,19 USD na akciu.
Mediálna spoločnosť, ktorej patria televízne kanály HBO a TBS a štúdiá Warner Bros., za október až december vykázala tržby 7,89 mld. USD. Ich výškou tiež prekonala očakávania trhu, keďže analytici, ktorých vo svojom prieskume oslovila spoločnosť Zacks, prognózovali tržby v objeme 7,75 mld. USD. Za celý vlaňajšok firma Time Warner evidovala zisk 3,93 mld. USD, čiže 4,96 USD na akciu pri tržbách 29,32 mld. USD.
Time Warner Inc má približne 49-percentný podiel na hlasovacích právach v Central European Media Enterprises (CME), ktorá prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r. o. CME informovala, že sa touto transakciou stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r. o., ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Tzvetan Todorov

Zomrel Tzvetan Todorov

Francúzsky esejista a filozof bulharského pôvodu Tzvetan Todorov zomrel v Paríži vo veku 77 rokov na následky ochorenia nervového systému. Informovali o tom tamojšie elektronické médiá s odvolaním sa na pozostalých.
Rodák zo Sofie, ktorý vyštudoval vo vlasti slavistiku, žil od roku 1963 vo Francúzsku, kde zasa absolvoval štúdium lingvistiky a literárnej vedy. Od roku 1973 bol francúzskym občanom.
Predstaviteľ štrukturalizmu pôsobil vyše štvrťstoročia ako riaditeľ pre výskum vo francúzskom Národnom vedecko-výskumnom centre (Centre national de la recherche scientifique/CNRS) so sídlom v Paríži. Venoval sa však nielen literárnej vede, ale aj semiotike, politike, sociológii, filozofii, histórii a zanechal bohaté dielo, nezriedka ocenené práce.
Osobitné miesto v jeho tvorbe patrí esejam o fantastickej literatúre.
Zosnulý bol laureátom viacerých prestížnych ocenení vrátane Európskej ceny za esej (1998), holandskej Spinozovej ceny (2004) či španielskej Ceny Princa astúrskeho (2008).

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Prieskum Nielsen Admosphere Slovakia

Prieskum Nielsen Admosphere Slovakia

Pozeranie televízie je stále obľúbenou činnosťou Slovákov, novým trendom je však venovať súčasne pozornosť ďalšej obrazovke – na počítači alebo smartfóne. Vyplýva to z prieskumu, ktorého autori v novembri 2016 oslovili 510 respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panela.
Televíziu sleduje 92 percent slovenskej internetovej populácie, popritom však pracuje 56 percent ľudí na počítači a 54 percent respondentov priznalo, že pri televízii zároveň komunikuje cez svoj smartfón," uviedol Marcel Zámečník zo spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia, ktorá prieskum realizovala. "V menšej miere opýtaní na dennej báze popri televízii používajú klasický mobilný telefón (16 percent) alebo tablet (15 percent)," doplnil.
Popri pozeraní televízie Slováci podľa odpovedí v prieskume najčastejšie prostredníctvom iných zariadení píšu alebo si prezerajú maily či iné správy sprostredkované komunikačnými aplikáciami.
Novinky na sociálnej sieti popri sledovaní televízneho programu zvláda 54 percent opýtaných. Všetkým uvedeným komunikačným činnostiam sa popri televízii spravidla venujú viac ženy ako muži.

Copyright © TASR 2017

Tupec Daňo News

Tupec Daňo News




Výbor Národnej rady (NR) SR pre nezlučiteľnosť funkcií nebude riešiť podnet voči prezidentovi SR Andrejovi Kiskovi, ktorý podal aktivista Martin Daňo. Poslanci vo výbore neprijali uznesenie.
"Predmetom podnetu bolo, či náhodou verejný funkcionár neposkytol svoju podobizeň na reklamu v rámci videa na stránke istej firmy a link v statuse na sociálnej sieti. Keďže výbor neprijal platné uznesenie, nebude o ňom výbor rozhodovať," povedal predseda výboru Martin Poliačik (SaS).
Podľa neho ústavný zákon porušený nebol. "Neviem si predstaviť dokazovanie úmyslu zo strany prezidenta robiť reklamu súkromnej firme," ale bol za konanie, aby sa v ňom následne poslanci uzniesli na nejakom riešení, ktoré by používali do budúcnosti. Nie je totiž vylúčené, že takéto podnety sa budú množiť.
Poslanci na výbore varovali pred podnetmi na základe statusov na sociálnych sieťach. Treba pri nich byť podľa poslancov opatrný, lebo výbor môžu zbytočne zahltiť. "Denne dávame hodnotenia na sociálnych sieťach," poznamenal Poliačik s tým, že by bolo treba riadne zadefinovať reklamu a kedy ju verejný funkcionár robí.
Po opatrnosti pri týchto podnetoch volá aj Boris Kollár (Sme rodina), ktorý síce nie je člen výboru, ale na rokovaní bol. "Ak s týmto neskončíme hneď, tak už sa ani s dcérou či vnučkou na dovolenke nebudeme môcť pred hotelom fotiť," upozornil s tým, že dôležité je zisťovať, či má verejný funkcionár zo svojho konania prospech.
Poslanci súhlasili. Podpredseda výboru Juraj Blanár (Smer-SD) tiež upozornil na možné paralyzovanie výboru. Aj on hovorí o potrebe dôkladného zadefinovania konania, ktoré je v prospech nejakej firmy a ktoré je len priateľské a verejný funkcionár z neho nemá prospech. "Lebo potom sa už politik nebude môcť vyjadrovať ani k tomu, či je rožok dobre prepečený alebo nie," zdôraznil.
Peter Kresák z Mosta-Híd vyzval poslancov, aby rozlišovali, či verejný funkcionár koná sám aktívne a propaguje tým nejakú značku, alebo nie je aktívny a nie vlastným pričinením sa napríklad objaví v nejakom videu.

Copyright TASR ©2017

Zomrel Richard Hatch

Zomrel Richard Hatch

Vo veku 71 rokov zomrel americký herec Richard Hatch. Smutnú správu potvrdili zástupcovia zosnulého agentúre AP, pričom dodali, že naposledy vydýchol v utorok 7. februára v Los Angeles v dôsledku rakoviny pankreasu. Manažér Michael Kaliski uviedol, že v posledných chvíľach bol pri otcovi syn Paul.
Richard Lawrence Hatch sa narodil 21. mája 1945 v kalifornskom meste Santa Monica. Kariéru začínal ako divadelný herec. Známy je napríklad zo sci-fi seriálu Battlestar Galactica (1978 - 1979) a jeho rebootu Hviezdna loď Galactica (2004 - 2009). Vďaka pôvodnému seriálu získal nomináciu na Zlatý glóbus. V období 1976 až 1977 účinkoval v televíznom projekte V uliciach San Francisca (1972 - 1977) či v rokoch 1984 až 1985 v Dynastii (1981 -1989). Okrem toho sa predstavil vo filmoch ako Charlie Chan a kliatba dračej kráľovnej (1981) alebo Smrť po telefóne (1988).

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pokuty naše každodennné

Pokuty naše každodennné

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) rozdávala na svojom včerajšom zasadnutí pokuty. Najvyššiu dostal vysielateľ televízie Markíza. Za porušenie počtu povolených prerušení programu reklamou, ku ktorému došlo 18. 8. 2016 pri vysielaní programu Dobre vedieť!, mu uložila rada pokutu 6000 eur.
Vysielateľ TV Markíza dostal aj pokutu 3319 eur za porušenie zákazu účinkovania hlásateľov, moderátorov a redaktorov spravodajských a spravodajsko-publicistických programov v reklame i telenákupe, ku ktorému došlo v dňoch 23. 5. až 6. 6. 2016 vo vysielaní komunikátov Dnes večer uvidíte. Sankciu 3000 eur mu rada udelila aj za porušenie ochrany maloletých, keď na DAJTO 29. 8. 2016 odvysielal program Rytmus – Sídliskový sen, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov napriek tomu, že obsahoval vulgárne vyjadrovanie, pre ktoré mal byť klasifikovaný ako nevhodný a neprístupný pre vekovú skupinu maloletých do 18 rokov.
Pokutu 3000 eur dostal vysielateľ Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) za porušenie ochrany maloletých, keď na Dvojke 14. 9. 2016 odvysielal program Trabantom z Austrálie do Ázie, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov napriek tomu, že obsahoval vulgárne gestá a vyjadrovanie, pre ktoré mal byť klasifikovaný ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov. Sankciu 663 eur dostal za rovnaké pochybenie, keď na Dvojke 8. 7. 2016 odvysielal program Fetiše televízie, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov napriek tomu, že obsahoval sexuálne scény, vulgárne a expresívne vyjadrovanie, pre ktoré mal byť klasifikovaný ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov.
Rada udelila pokutu 2000 eur aj vysielateľovi televízie JOJ, pretože jej nedodal súvislý záznam vysielania programu Veľké noviny z 19. 9. 2014 a záznam vysielania programovej služby JOJ z 19. a 20.9. 2014 v uvedenom čase.

Copyright TASR ©2017

7. 2. 2017

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Moderátor americkej televízie Fox News Bill O'Reilly sa nateraz odmieta ospravedlniť ruskému prezidentovi Vladimirovi Putinovi za to, že ho nazval "vrahom".
"Putinova administratíva v Moskve zrejme žiada, aby som sa ja, váš pokorný korešpondent, ospravedlnil za to, že som povedal, že starý Vlad je vrah... Takže už pracujem na ospravedlnení, ale môže to chvíľu trvať. Možno sa toho dočkáte okolo roku 2023," povedal O'Reilly vo svojej televíznej relácii odvysielanej v pondelok večer.
O'Reilly označil Putina na vraha počas rozhovoru so šéfom Bieleho domu Donaldom Trumpom, odvysielanom v nedeľu. Trump reagoval, že vrahovia sú aj v Spojených štátoch. "Čo si myslíte? Že naša krajina je až taká nevinná?" opýtal sa Trump.
Putinov hovorca Dmitrij Peskov odmietol Trumpovu odpoveď komentovať, ale O'Reillyho vyjadrenie označil "za neprijateľné a urážlivé". "Radi by sme od tejto ctihodnej organizácie dostali ospravedlnenie," uviedol v pondelok ráno na adresu Fox News.
Trump sa v nedávnej minulosti o Putinovi vyjadril pochvalne a naznačil, že pod jeho vedením by mohlo dôjsť k zlepšeniu americko-ruských vzťahov. Rovnako pochvalne hovoril aj Putin o Trumpovi.

Biely dom zverejnil zoznam takmer 80 teroristických útokov, o ktorých podľa amerického prezidenta Donalda Trumpa médiá dostatočne neinformovali. Na zozname je aj decembrový útok na berlínske vianočné trhy, vlaňajší útok kamiónom v meste Nice či parížske teroristické útoky z 13. novembra 2015. 
      V súpise zverejnenom v noci nadnes sa nachádza celkovo 78 násilných teroristických činov, spáchaných v Európe, USA a inde vo svete v období od septembra 2014 do decembra 2016. Pri každom z nich je uvedený konkrétny atentátnik alebo zodpovedná skupina, približuje agentúra DPA.
      Medzi útoky, o ktorých vraj médiá dostatočne neinformovali, zaradila Trumpova administratíva aj masaker z nočnom klube vo floridskom Orlande z júna 2016 či streľbu v kalifornskom San Bernardine z decembra 2015.
      Okrem všeobecne známych veľkých teroristických atakov sa na zozname nachádzajú aj rôzne menšie incidenty bez obetí na životoch, ku ktorým došlo v rôznych oblastiach sveta. V súpise naproti tomu nefigurujú viaceré násilné činy väčšieho rozsahu, ktoré spáchali ľavicoví radikáli, rasisti a ďalší neislamskí extrémisti.
      "Zdá sa, že Biely dom požaduje nepretržité mediálne spravodajstvo o džihádistickom terorizme... Zrejme sa sťažuje na nedostatočné šírenie strachu z moslimov," komentoval zverejnený zoznam Eliot Higgings z investigatívnej webovej stránky Bellingcat.
      Dokument bol publikovaný niekoľko hodín po tom, ako Donald Trump v pondelok obvinil médiá z toho, že teroristickým útokom nepripisujú dôležitosť, akú si zasluhujú.
      "To, čo sa stalo v Paríži a Nice, sa deje všade po Európe. Dostalo sa to do bodu, že sa o tom ani neinformuje. A v mnohých prípadoch o tom veľmi, veľmi nečestná tlač ani nechce informovať," vyhlásil Trump.
      Hovorca Bieleho domu Sean Spicer následne spresnil, že prezident hovoril len o nedostatočnom spravodajskom pokrývaní teroristických útokov, a nie o tom, že by správy o nich v médiách úplne chýbali.


Manželka ruského opozičného politika a novinára Vladimira Kara-Murzu mladšieho, ktorého v uplynulom týždni hospitalizovali pre dosiaľ nezistené ochorenie, tvrdí, že bol otrávený.
      Kara-Murzu mladšieho, novinára a blízkeho spolupracovníka zabitého opozičného politika Borisa Nemcova, hospitalizovali minulý týždeň pre náhle ochorenie pripomínajúce záhadnú otravu, ktorú utrpel pred dvoma rokmi. Lekári zatiaľ príčinu tohto ochorenia nezistili.
      Kara-Murzova manželka Jevgenija uviedla, že lekári mu diagnostikovali "akútnu otravu neznámou látkou". Novinár a opozičný politik sa niekoľko dní nachádza v umelej kóme.
      Rodina chorého odoslala vzorky krvi do laboratória v Izraeli, aby tam určili, o aký jed ide.


Copyright © TASR 2017

Škótska herečka Michelle Gomez sa predstaví aj v pripravovanej desiatej sezóne sci-fi seriálu Doctor Who (2005), známeho aj pod názvom Pán času. Päťdesiatročná rodáčka z Glasgowa svoj návrat potvrdila vo videu zo zákulisia, ktoré zverejnili tvorcovia projektu na sociálnych sieťach a službe YouTube. "Nuž, tak ma majú späť. Tvrdo pracujem," povedala v kostýme svojej postavy Missy natierajúc modrú farbu na rekvizitu predstavujúcu časť Doktorovej lode TARDIS. "Nahadzujem podkladovú farbu. Je to veľmi pekná modrá," dodala.
Spomínaná desiata sezóna sa dostane do vysielania v apríli. Bude pritom poslednou pre aktuálneho predstaviteľa titulného hrdinu Petra Capaldiho, ktorý sa s Doktorom rozlúči na Vianoce. Po desiatej sérii s projektom skončí aj doterajší hlavný tvorca Steven Moffat, po ktorom sa tejto úlohy ujme tvorca krimi seriálu Broadchurch (2013) Chris Chibnall. Ako nová Doktorova spoločníčka sa v novej sezóne predstaví Pearl Mackie, ktorá nahradí Jennu Coleman. Tá v seriáli účinkovala v rokoch 2012 až 2015.
Hlavnou postavou seriálu Doctor Who je excentrický humanoidný mimozemšťan, ktorý si hovorí Doktor a cestuje priestorom i časom v lodi zvanej TARDIS. Tá zvonku vyzerá ako stará modrá policajná búdka, ale vnútri je obrovská. Na cestách sa k nemu často pridávajú rôzni ľudia alebo ďalší mimozemšťania a spoločne zachraňujú Zem i vesmír. Seriál vysielali najprv v rokoch 1963 až 1989, no celosvetový fenomén sa z neho stal až po štarte modernej verzie v roku 2005. Doktora hral vtedy už deviaty herec Christopher Eccleston. Zmeny hercov tvorcovia vysvetlili tým, že Doktor sa s každým úmrtím regeneruje do nového tela.
Michelle Gomez účinkovala napríklad vo filmoch Acid House (1998), Chromophobia (2005), The Wedding Video (2012), seriáloch Green Wing (2004 - 2007), The Book Group (2002 - 2003), Mizerná výchova (2012 - 2014). Spomínanú Missy z Doctora Who, ktorá je jedným z nepriateľov hlavnej postavy, stvárňuje od roku 2014.

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Ďalším členom Rady Rozhlasu a televízie Slovenska je Martin Kákoš. Člena Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR, licenčná rada) poslanci ani v opakovanej voľbe nezvolili. Tajná voľba sa konala v závere piateho rokovacieho dňa 12. schôdze.
Snemovňa mala na tejto schôdzi vybrať troch členov Rady RTVS. V prvom hlasovaní minulý týždeň zvolila Dóru Hushegyiovú a Martina Kabáta. Tretieho člena, Kákoša, odobrila dnes v opakovanej voľbe. Hushegyiová a Kákoš sú odborníci v oblasti televízneho vysielania a Kabát v oblasti ekonómie.
Všetci v Rade RTVS pôsobia v súčasnosti. Funkčné obdobie sa im skončí 10. februára, a keďže ich plénum opäť zvolilo, budú v rade pokračovať ďalej.
Poslanci zároveň volili aj druhého člena licenčnej rady. K exposlancovi Mojmírovi Mamojkovi, ktorého vybrali minulý týždeň, ani dnes nikto nepribudol. Ani Peter Alakša, ani Štefan Fejko totiž nezískali dosť hlasov. Voľba sa zopakuje.
Nových členov RVR volí parlament preto, lebo 16. februára sa končí funkčné obdobie Milošovi Mistríkovi a Petrovi Alakšovi.

Copyright TASR ©2017

Reakcia na článok na portáli topky.sk s titulkom MIMORIADNA SPRÁVA Smer zradil Danka! Koaličná kríza vrcholí

Reakcia na článok na portáli topky.sk s titulkom 


Strana SMER – SD sa ostro ohradzuje voči tomu, že jej poslanci vo Výbore pre nezlučiteľnosť funkcií konali proti záujmom svojho koaličného partnera, SNS. Ich hlasovanie bolo v súlade so všeobecnými politickými dohodami a spoločne dohodnutou stratégiou pred zasadnutím výboru. „Kríza“, ktorú prináša portál topky.sk je celá vyfabulovaná.
Tlačový odbor strany SMER - sociálna demokracia

Vyjadrenie predsedu Úradu pre reguláciu sieťových odvetví Jozefa Holjenčíka

Vyjadrenie predsedu Úradu pre reguláciu 

sieťových odvetví Jozefa Holjenčíka


Predseda úradu Jozef Holjenčík podáva ako súkromná osoba v súvislosti s nepravdivými tvrdeniami trestné oznámenie na Denník N: „Dňa 3. 2. 2017 bol na webovej stránke www.dennikn.sk publikovaný článok, ktorého súčasťou bola aj nahrávka, na ktorej je záznamovým zariadením neoprávnene zachytená a širokej verejnosti sprístupnená diskusia niekoľkých osôb. Redaktorka celkovým kontextom predmetného článku navodzuje v bežnom čitateľovi nepravdivý dojem, že sa dopúšťam podvodného konania v súvislosti s výkonom činnosti predsedu Úradu pre reguláciu sieťových odvetví. Predmetný článok a tvrdenia v ňom obsiahnuté považujem za plne spôsobilé vyvolať difamačné účinky voči mojej osobe. Tvrdenia zverejnené v článku a neoprávnene cez zvukový záznam považujem za absolútne zavádzajúce, neoprávnene útočiace na moju osobu a zasahujúce do môjho ústavného práva na ochranu osobnosti, občianskej cti a ľudskej dôstojnosti, vrátane práva na česť v odborných kruhoch a vážnosti postavenia, ktoré mi vyplýva z titulu výkonu funkcie predsedu Úradu pre reguláciu sieťových odvetví.“